VOLS SABER COM FEM CRÉIXER L’HORT DE L’INSTITUT?

Enguany fa quatre anys que els alumnes de 1r i 2n d’ESO i un parell de professors del seminari de ciències ens vam embolicar en el projecte de crear un hort en el pati darrere de la cuina de l’institut. La tasca d’arrencada va ser complexa ja aviat vam descobrir que la zona triada era erma i plena de runa enterrada. El treball dels nois i noies de 2n d’ESO durant aquests quatre anys ha estat intens! El seu treball ha fet realitat el nostre projecte. Des de les materies “L’Hort” i “Entorn Natural de Montjuïc” han transformat completament aquest espai, han regenerat l’ecosistema del sòl i el nostre petit verger ha començat a tenir les primeres collites regulars… Per aconseguir-ho hem rebut el suport i la col·laboració de l’AMPA, de BCN Escoles +Sostenibles i dels pagesos d’El Verger de Can Pasqual.

A l’institut fa uns anys que tractem l’alimentació i la salut mitjançant el Treball de Síntesi de 3r d’ESO “Som el que mengem i el que llegim”. Amb aquest nou projecte d’educació ambiental ens hem adonat que l’alimentació i la salut no tan sols són temes transversals a totes les matèries  sinó que integren una part fonamental en les vides de tots plegats . En el Consell Escolar també es va fer palès aquest interès per l’alimentació. El menjador ecològic és compartit per tothom: mares, pares, professorat i alumnes.

Aquest any, a rel de la celebració de l’Any internacional dels Sòls, vam extendre la proposta de treballar l’hort i l’alimentació al claustre de professors i ens hem plantejat cohesionar les nostres propostes participant en el Premi Agricultura i Alimentació Ecològica. Moltes són les propostes d’activitats que ja s’han sumat i que estan fent créixer el projecte cap a nous camins, des de tots els Departaments i àmbits de l’Institut i per a tots els cursos. Aquí teniu un tastet de les propostes que ja s’estan duent a terme i les que s’aniran fent durant aquest curs:

VOLS SABER COM FEM CREIXERFem créixer l’hort de l’Institut Bosc de Montjuïc

Aviat tindreu més notícies! Els nostres reporters de 2n d’ESO us estan preparant un seguit d’articles al Bloc per que pugueu seguir la història i el desenvolupament del projecte.