LES UNITATS DE MESURA

DESPRÉS D’HAVER GAUDIT AMB L’AIGUA ENS TOCAVA PENSAR !!! I REALMENT SABEM MÉS COSES DE LES QUE CREIEM ! SIMPLEMENT EL QUÈ ENS CAL ÉS POSAR LES NOSTRES IDEES EN ORDRE!

Grup blau

• ROCIO: L’altre dia us ho vau passar molt bé jugant amb l’aigua. Però ara toca pensar què hem aprés.
• NICOLLE: És per aprendre a mesurar l’aigua
• ELIA : l’aigua és líquid
• ELISABETH: I que no té gas
• QUERALT: L’aigua és necessària
• JAN R: L’aigua no té sabor
• DAVID : És bona pel ronyó
• ROCÍO: Sabeu moltes coses però ara pensem en el material que vàrem fer servir.
• DAVID: un tub
• ELIA: Un embut i comptava l’aigua que ficava i el nº que em va donar al final
Ara mirarem tot el material i intentarem buscar similituds i diferències entre cada un dels pots, probetes, comptagotes… que vam fer servir
• ROCIO: Xacobo, què has vist tu que ens indiqui que aquests pots ens asserveixen per mesurar i que ho tinguin tots els recipients
• XACOBO: Tenen linies
• ROCÍO: Voleu que els classifiquem en dos grups, els què tenen linies i els què no?

Els classifiquem i se n’adonen que alguns tenen números i d’altres no
• ELISABETH: Les ampolles no tenen números
• ROCIO: Tu creus?
• QUERALT: Aquí tens el “l” (assenyalant l’unitat de mesura en un recipient de laboratori )
• JAN C: Aquests no tenen números
• ROCIO: Tots els números són els mateixos? Totes les lletres que hi ha al costat dels números són iguals? ( unitats de mesura “cl”, ml”)
• JAN C : el meu té 3 ml
• ARNAU: 50ml
• XACOBO: 100 ml
• DAVID: 25ml
• JAN R: 250 ml
• LUCÍA: 100ml
• NICOLLE: 250
• QUERALT: 100ml
• ELIA: 1000ml i 1l

Grup taronja

  • ROCIO: L’altre dia us ho vau passar molt bé jugant amb l’aigua. Però ara toca pensar què hem aprés.
  • OLEGUER: Vaig posar paper a l’aigua i es va desfer
  • ROCÍO: podría ser un objectiu , saber que li passa al paper , però no creus que podríem aprendre més coses?
  • OLEGUER: quan pessava l’aigua en litres
  • ALBA: en Kg
  • ROCÍO: pesem l’aigua en Kg? Què podem mesurar en litros?
  • ALBA: l’arròs
  • ROCÏO: l’arròs?
  • OLEGUER: medim un litre, ml, Km, cm. La Fanta la medim en litres.
  • ALGUNS: les begudes. Tots el líquids
  • ALBA: Ah! Pesem amb Kg tot el què no és líquid
  • ROCÍO: I  les parets de la classe, com les mesuraríeu?
  • Jordi S: les parets en metres
  • ALBA: El què pesa una cosa ho fiques a la balança o a la bàscula
  • OLEGUER: mesurem la distàcia en alçada

Ara mirarem tot el material i intentarem buscar com podem mesurar l’aigua.

Arribem a la conclusió que els líquids els mesurem en litres, ml, cl…

 DURANT LES PRÒXIMES SESSIONS APRENDRE A FER LES CONVERSIONS TOT EXPERIMENTANT!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *