UNIÓ EUROPEA. UN BON NEGOCI? Per Guillem Ramírez Santos E-41

En el debat de la independència de Catalunya, tots els partits coincideixen en un punt: el territori català ha de formar part sempre de la Unió Europea, sigui independent o no. Em sorprèn bastant que ni tans sols es vulgui imaginar que passaria si no estiguèssim en aquesta assossiació.

És ben cert que el sol fet d’estar en la Unió Europea afavoreix el lliure pas d’un país a un altre, així com les relacions internacionals, per exemple. Però això potser Catalunya no ho necessitaria, en la meva opinió necessita tenir un lliure creixement, i estar dins de la Unió podria frenar-lo. Per exemple, és impossible que la Xina hagués crescut tant econòmicament fins al punt de dominar-nos (molts xinesos han comprat els nostres deutes) si hagués estat en la mateixa situació política que CIU i la resta de partits volen que estigui Catalunya si s’independentitza. Obviàment, tampoc estic justificant les polítiques del gegant asiàtic ni pretenc que Catalunya intenti fer el mateix, ja que fets com la manca de llibertat o la gran explotació dels treballadors fan que aquest creixement en si no tingui sentit.

Només crec que ens hauriem de plantejar seriosament aquesta qüestió, de si ens interessa o no pertànyer a un grup de països que l’únic que fan es posar normes per a frenar creixements, com ha passat amb tots els països que hi han entrat. Catalunya és jove i mereix alguna cosa més, i penso que en aquests temps on estem lluny d’una guerra mundial o a nivell europeu estar en la Unió Europea no comportaria més seguretat militar, que en realitat és l’única cosa interessant que podria tenir una assossiació de països, en la meva opinió.

Guillem Ramírez Santos E-41

Aquest article s'ha publicat dins de HISTORIA DE ESPAÑA SIGLO XXI, HISTORIA MODERNA, POLÍTICA i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a UNIÓ EUROPEA. UN BON NEGOCI? Per Guillem Ramírez Santos E-41

  1. Repiso Monge, Sergio diu:

    La razón por la que debemos abandonar la U.E. no es por una “restricción de crecimiento”, es por dejar de apoyar las políticas imperialistas dirigidas por las cabezas economicas del conjunto de los paises formantes.

    La U.E. fué creada por burgueses, con tal de favorecer el rápido crecimiento de sus monopolios. En ella, el pueblo no tiene representación alguna. No podemos conformarnos con sus migajas.

    La voluntad de independencia de Catalunya ya existia décadas atrás, pero es la burguesia la que, utilizando los amplios medios de que dispone, la ha elevado a nivel nacional. Resulta un tanto extraño el gran entusiasmo que muestra actualmente la derecha catalana, ya que antes de la massiva “Manifestació per la Independéncia” del 11-S no habia dado simbolos de vida del asunto.

    Sin darle mas de dos vueltas al tema, podemos entender que la burguesia catalana ( derecha), utiliza una vez mas la máscara de hipocresia, pretendiendo buscar el beneficio propio, vendiendo los sentimientos del pueblo. QUE NO NOS ENGAÑEN, LOS BENEFICIOS BURGUESES, NO SÓN EL BENEFICIO DEL PUEBLO CATALÁN.

    Por lo tanto, llegamos a la conclusión de que la Independencia solo será beneficiosa para nosotros, el pueblo catalán, si es guiada por la izquierda que sepa rechazar los tentadores caminos burgueses, donde encontrariamos la U.E.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *