Llençat. Transformem dificultats en imatges de solució. Rellotges transformadors.

“Caus a terra molt avall
creus que no te’n sortiràs,
però amb els mesos te n’adones
que tornes a començar.
I a força de molt de caure
i de tornar-te aixecar
veus que les coses no canvien
però ja no ets qui eres abans.
Doncs he estat ja cinc o sis
i sóc el que ara vull,
no vull pensar en el que arribara demà!

Llença’t, cada instant és únic
no es repetirà,
sento que el cor ja no para de bategar
i diu que em llenci,
que no pensi en tot el que vindrà,
que un llapis mai no dibuixa sense una mà.

I perque els meus pensaments
que sempre viuen el present
no conjuguen altres temps que
el ja faré, el que no vaig fer.
Doncs avui o potser demà
seré aquí o seré per allà,
seré un tros de l´univers
que no noti el pas del temps.
El que faig a cada instant és
la força que em fa gran,
no vull pensar en el que arribarà demà.


Jesús Rovira.

ACTIVITAT 6: Llençat. Transformem dificultats en imatges de solució. Rellotges transformadors.
Aquesta activitat està basada amb la cançó “llença’t” del grup lax’n’busto. A través de les idees de la cançó llença’t: el pas del temps, atrevir-nos, “carpediem”, els canvis, l’experiència, elaborem el rellotge transformador dels canvis. Seguim l’evolució dels cicles vitals de la natura “loops”: primavera, estiu, tardor i hivern. Analitzem la realitat en fem transferència a la nostra pròpia identitat i evolució: com érem? com som? com serem? “caus a terra molt avall” – “un llapis mai no dibuixa sense una mà”. Com transformem les situacions que ens han fet caure a terra molt avall. “hi ha molts motius per no fer-ho, troba la raó per fer-ho”.
OBJECTIUS:
– Expressar idees, emocions i experiències que ens genera la cançó llença’t.– Relacionar aspectes artístics de la cançó i la nostra pròpia experiència.

– Imaginar i crear un rellotge transformador del pas del temps.

– Interpretació col·lectiva de la cançó llença’t amb instruments de placa.

– Combinar diferents llenguatges (visual, musical, escènic).

– Cercar imatges de solució d’aquelles situacions que proposem.

– Valorar i respectar les produccions pròpies i dels altres.

 

DATA I DURADA DE L’ACTIVITAT:

2-3 sessions.

MATERIAL I RECURSOS:

Materials:

Rotlle de paper “Kraft”, guixos, retoladors, colors, pintures, instruments de placa.

METODOLOGIA I DESENVOLUPAMENT:

Desenvolupament de l’activitat:

Pensem en una situació de dificultat, alguna cosa que ens preocupa, que ens costa, que no sabem com resoldre o superar, que es repeteix a la nostra vida i ens provoca bloqueig o estancament.

Pensem en el futur com ens imaginem una solució, com ens agradaria que fos i que hauria de passar per a que això es produís.

Elaborem amb petits grups els rellotges transformadors del pas del temps i en fem la presentació.

Reflexions: amb el pas del temps canviem com en els cicles de la natura, ja no som el que érem i som d’alguna manera diferents, ens transformem i creixem amb l’experiència. Mirem allò que hi ha, allò que hem après i ens ha ajudat a créixer.

Realitzem un anclatge amb la imatge de solució.

MOTS!

cicles – pas del temps – mai es repeteix el mateix moment – un instant passa ràpid – aprofitem el temps – transformació – creixement – rellotges – obstacles – afrontar – agafar força –

http://blocs.xtec.cat/harmonies/2015/11/02/llencat/