Link: http://www.lavanguardia.com/tecnologia/20160412/401053971200/estudio-percepcion-emojis.html
Un estudi determina com varia la seva percepció segons la plataforma
Comunicar-se amb emojis pot no ser tan efectiu i fàcil com sembla. Segons un estudi dut a terme per la Universitat de Minnesota ( Estats Units ) 1 emoji enviat des d’un mòbil d’una marca es veu diferent en un mòbil d’una altra, una petita variació que s’afegeix als matissos amb els quals cada persona interpreta l’emoticona en qüestió.
Els investigadors justifiquen aquesta varietat d’interpretacions a petits i subtils detalls, com la forma dels ulls o l’obertura de la boca, però això no treu que fins i tot un mateix emoji pugui ser interpretat de maneres diferents. A aquesta disparitat de variants visuals cal sumar-li la percepció personal de cada persona enquestades utilitzats en les altres marques analitzades.

Podria sembla una cosa simplement anecdòtica , però la veritat és que l’ús de emoticones està cada vegada més estès en les comunicacions digitals, fins al punt que ja hi ha xarxes socials , com Instagram , on l’ús d’aquests emojis ja està al mateix nivell que el del llenguatge escrit.
Autors: Laura Martín i Laura Muñoz.
Estic d’acord amb el article, més d’una vegada he tingut “baralles” perque no han entes el significat real del emiji.