LA CIUTAT MEDIEVAL

Entre els segles XII i XIV, les ciutats eren centres de producció artesana i d’intercanvi de productes, ja que es va desenvolupar una burgesia pròspera que la governava. Els monarques van aprofitar el creixement d’aquesta burgesia per augmentar i consolidar el seu poder sobre la noblesa feudal. El gòtic fou el nou estil artístic que va permetre construir edificis més alts i esvelts, però a partir de mitjan segle XIV Europa va patir una crisi econòmica generalitzada.

Per introduir el tema, visionarem el següent vídeo sobre la ciutat medieval:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0l3TnxKs_C8[/youtube]

A continuació treballarem el tema a partir de la següent presentació d’aula:

La ciutat medieval

More presentations from Gemma Ajenjo

Per sintetitzar el tema farem servir el següent esquema:

[slideshare id=43069309&doc=esquemaciutatmedieval-141229085006-conversion-gate01&type=d]

Per treballar la Pesta Negra veurem el següent documental sobre aquesta epidèmia  que va acabar amb més del 30% de la població europea.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6fn3wRhIqis[/youtube]

Treballarem el tema a partir d’aquesta activitat i veurem com encara avui dia hi ha casos d’aquesta malaltia llegint aquest article de la revista.

Aquest article s'ha publicat dins de 2on ESO, Història medieval i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *