Campanya publicitària

El Planeta s’escalfa i el medi ambient corre perill. Els governs saben que necessitem canviar els hàbits i posar fre a la despesa energètica actual. Vosaltres sereu un grup d’experts en medi ambient. L’Ajuntament de Badalona uns demana una campanya per a sensibilitzar els veïns de la ciutat. Els heu de conscienciar dels perills del canvi climàtic i de la necessitat d’estalviar energia com a mesura per reduir la contaminació del medi. Si expliqueu les causes, les conseqüències i què poden fer ells a nivell personal segur que ho entendran.

Per a preparar-la haureu d’informar-vos molt bé de què és la publicitat i de què us cal saber per a fer una bona campanya publicitària.

Aquests enllaços us ajudaran…

projectede
https://sites.google.com/site/projectederecerca35c/elements-caracteristics-per-a-fer-un-bon-anunci

anuncihttp://www.iescanpuig.com/ewccp/lib/exe/fetch.php?media=ncambara:com_fer_un_anunci.pdf

Les tasques que heu de realitzar són les següents:

1.- Respondre la bateria de preguntes sobre la publicitat (teniu els enllaços anteriors)
2.- Preparació d’una campanya publicitària.
3.- Fer un anunci de ràdio o un tríptic informatiu.

 

Bateria de preguntes que heu de respondre amb l’objectiu de fer una campanya de publicitat. ( les respostes s’han d’escriure a la llibreta)

BATERIA DE PREGUNTES

a) Què és la publicitat?

b) Per a què serveix?

c) Quins tipus de publicitat hi ha?

d) Què és una campanya publicitària?

e) Quins són els recursos que utilitzen per a cridar l’atenció?

f) Quins són els elements que ha de tenir un bon anunci publicitari?

g) Es venen només productes o també es poden trasmetre valors i models?

h) Aquests models i valors, són bons valors i models?

2- Com ja us deiem, ara que ja sabeu més sobre publicitat, podeu preparar una campanya publicitària adreçada als ciutadans de Badalona.

Abans de començar podeu mirar aquests enllaç

consumo
http://www.consumopolis.com/fichasPedagogicas/bloqueA/cat/La_publicitat.pdf

Un cop hagueu llegit el que explica aquest enllaç, haureu de completar aquest quadre que us ajudarà a preparar la vostra campanya de publicitat

guio
https://drive.google.com/file/d/0B2MNylF4Ot8PNVI1RUFmenltQWc/view?usp=sharing

3- Ara sí, per últim, la tasca definitiva per la qual he estat seleccionats. Heu d’idear i de produir una campanya de sensibilització pels ciutadans de Badalona sobre els perills del canvi climàtic i la importància d’estalviar energia. Pot ser un tríptic o un anunci de ràdio


RÀDIO
 radio2_256

Aquesta és una campanya publicitària pagada per l’Ajuntament que s’emetrà  per ràdio i es repartiran els tríptics per totes les llars de la ciutat . Endavant! El temps compta!

pont-del-petroli-turisme-a-badalona-badalondia

Si heu escollit fer un anunci de ràdio, heu de mirar molt bé aquests enllaços per a saber com és un anunci de ràdio.

https://youtu.be/d43mlFzLV6g
https://youtu.be/su-C-yxUwpw
https://youtu.be/4WK1GhGkj24
https://youtu.be/399t7XZx8Tk
https://youtu.be/kLcGdLXxiJE

Com escriure un guió per un anunci de ràdio

  1.  Un anunci per a la ràdio ha de ser de 30 segons. Ha de tenir dues parts, en la primera plantejarem el problema i les conseqüències de la contaminació, això ha de durar uns 18 segons. En la segona, hem de donar la solució i ha de durar uns 12 segons.
  2. En la primera part heu de captar l’atenció immediata de l’oient i ser molt convincents en la necessitat de resoldre el problema ja que ens perjudica molt. Es pot fer en forma de pregunta, diàleg … Aquesta part és molt important ja que heu d’aconseguir que els oients vulguin seguir escoltant l’anunci.. A més del problema heu de fer que la gent entengui que és molt greu.  El missatge ha de ser clar i contundent. Recordeu que no ha de tenir més de 18 segons, aquesta part.
  3. Al principi de la segona part heu d’oferir la solució al problema i afegir un eslogan que es pugui recordar fàcilment. Això ha de tenir una durada de 12 segons.
  4. L’anunci ha de tenir música de fons, heu de buscar la que creieu més adequada. També us podeu inventar un jingle per a reforçar l’anunci, o fer que l’eslògan sigui un jingle.

Per a saber més sobre la música publicitària feu clic aquí:

musica
http://www.mariajesusmusica.com/inicio/msica-y-publicidad-ejemplos-sobre-las-funciones-y-tipos-de-msica-en-los-anuncios-publicitarios

  1. Aquí teniu l’enllaç al guió:

https://drive.google.com/file/d/0B2MNylF4Ot8PWHhHNnJBWXlsbFk/view?usp=sharing

Quan ja l’hagueu escrit, heu de comprovar que tingui la durada exacta de 30 segons, inclosa la música.

Un cop acabat torneu a comprovar la durada del vostre anunci I ja estarà llest per a la gravació.


TRÍPTIC
triptico

osten
https://ostendid.wordpress.com/2012/11/12/consells-per-elaborar-un-triptic-informatiu/

Si decidiu fer un tríptic heu de mirar els que tenim a classe o l’enllaç anterior, per veure com són…

Per a fer-lo millor seguir aquest guió.

campanya
https://drive.google.com/file/d/0B2MNylF4Ot8PVm9VbTBPWDRNQlU/view?usp=sharing

A l’hora de crear un tríptic l’estètica i el disseny són molt importants. Mireu aquesta eina informàtica com és de potent. Es diu Canva i és una fabulosa web de disseny gràfic (pòsters, tríptics, targetes, diplomes… tot el que desitgeu). És gratuïta i molt intuïtiva. Té moltes plantilles i et permet descarregar les teves creacions.

https://www.canva.com/
Canva (1)

 

Exemple de tríptic fet a partir d’una plantilla de Canva:

estalvi en
https://drive.google.com/file/d/0Bwh_v4x4MrloLV80eXBVVkdSSU0/view?usp=sharing

 

Ànims que ja heu arribat al final!