El Planeta s’escalfa i el medi ambient corre perill. Els governs saben que necessitem canviar els hàbits i posar fre a la despesa energètica actual. Vosaltres sereu un grup d’experts en medi ambient. L’Ajuntament de Badalona uns demana una campanya per a sensibilitzar els veïns de la ciutat. Els heu de conscienciar dels perills del canvi climàtic i de la necessitat d’estalviar energia com a mesura per reduir la contaminació del medi. Si expliqueu les causes, les conseqüències i què poden fer ells a nivell personal segur que ho entendran.
Per a preparar-la haureu d’informar-vos molt bé de què és la publicitat i de què us cal saber per a fer una bona campanya publicitària.
Aquests enllaços us ajudaran…
https://sites.google.com/site/projectederecerca35c/elements-caracteristics-per-a-fer-un-bon-anunci
http://www.iescanpuig.com/ewccp/lib/exe/fetch.php?media=ncambara:com_fer_un_anunci.pdf
Les tasques que heu de realitzar són les següents:
1.- Respondre la bateria de preguntes sobre la publicitat (teniu els enllaços anteriors)
2.- Preparació d’una campanya publicitària.
3.- Fer un anunci de ràdio o un tríptic informatiu.
Bateria de preguntes que heu de respondre amb l’objectiu de fer una campanya de publicitat. ( les respostes s’han d’escriure a la llibreta)
BATERIA DE PREGUNTES
a) Què és la publicitat?
b) Per a què serveix?
c) Quins tipus de publicitat hi ha?
d) Què és una campanya publicitària?
e) Quins són els recursos que utilitzen per a cridar l’atenció?
f) Quins són els elements que ha de tenir un bon anunci publicitari?
g) Es venen només productes o també es poden trasmetre valors i models?
h) Aquests models i valors, són bons valors i models?
2- Com ja us deiem, ara que ja sabeu més sobre publicitat, podeu preparar una campanya publicitària adreçada als ciutadans de Badalona.
Abans de començar podeu mirar aquests enllaç
http://www.consumopolis.com/fichasPedagogicas/bloqueA/cat/La_publicitat.pdf
Un cop hagueu llegit el que explica aquest enllaç, haureu de completar aquest quadre que us ajudarà a preparar la vostra campanya de publicitat
https://drive.google.com/file/d/0B2MNylF4Ot8PNVI1RUFmenltQWc/view?usp=sharing
3- Ara sí, per últim, la tasca definitiva per la qual he estat seleccionats. Heu d’idear i de produir una campanya de sensibilització pels ciutadans de Badalona sobre els perills del canvi climàtic i la importància d’estalviar energia. Pot ser un tríptic o un anunci de ràdio
RÀDIO

Aquesta és una campanya publicitària pagada per l’Ajuntament que s’emetrà per ràdio i es repartiran els tríptics per totes les llars de la ciutat . Endavant! El temps compta!
Si heu escollit fer un anunci de ràdio, heu de mirar molt bé aquests enllaços per a saber com és un anunci de ràdio.
https://youtu.be/d43mlFzLV6g
https://youtu.be/su-C-yxUwpw
https://youtu.be/4WK1GhGkj24
https://youtu.be/399t7XZx8Tk
https://youtu.be/kLcGdLXxiJE
Com escriure un guió per un anunci de ràdio
- Un anunci per a la ràdio ha de ser de 30 segons. Ha de tenir dues parts, en la primera plantejarem el problema i les conseqüències de la contaminació, això ha de durar uns 18 segons. En la segona, hem de donar la solució i ha de durar uns 12 segons.
- En la primera part heu de captar l’atenció immediata de l’oient i ser molt convincents en la necessitat de resoldre el problema ja que ens perjudica molt. Es pot fer en forma de pregunta, diàleg … Aquesta part és molt important ja que heu d’aconseguir que els oients vulguin seguir escoltant l’anunci.. A més del problema heu de fer que la gent entengui que és molt greu. El missatge ha de ser clar i contundent. Recordeu que no ha de tenir més de 18 segons, aquesta part.
- Al principi de la segona part heu d’oferir la solució al problema i afegir un eslogan que es pugui recordar fàcilment. Això ha de tenir una durada de 12 segons.
- L’anunci ha de tenir música de fons, heu de buscar la que creieu més adequada. També us podeu inventar un jingle per a reforçar l’anunci, o fer que l’eslògan sigui un jingle.
Per a saber més sobre la música publicitària feu clic aquí:
- Aquí teniu l’enllaç al guió:
https://drive.google.com/file/d/0B2MNylF4Ot8PWHhHNnJBWXlsbFk/view?usp=sharing
Quan ja l’hagueu escrit, heu de comprovar que tingui la durada exacta de 30 segons, inclosa la música.
Un cop acabat torneu a comprovar la durada del vostre anunci I ja estarà llest per a la gravació.
TRÍPTIC

https://ostendid.wordpress.com/2012/11/12/consells-per-elaborar-un-triptic-informatiu/
Si decidiu fer un tríptic heu de mirar els que tenim a classe o l’enllaç anterior, per veure com són…
Per a fer-lo millor seguir aquest guió.
https://drive.google.com/file/d/0B2MNylF4Ot8PVm9VbTBPWDRNQlU/view?usp=sharing
A l’hora de crear un tríptic l’estètica i el disseny són molt importants. Mireu aquesta eina informàtica com és de potent. Es diu Canva i és una fabulosa web de disseny gràfic (pòsters, tríptics, targetes, diplomes… tot el que desitgeu). És gratuïta i molt intuïtiva. Té moltes plantilles i et permet descarregar les teves creacions.
Exemple de tríptic fet a partir d’una plantilla de Canva:
https://drive.google.com/file/d/0Bwh_v4x4MrloLV80eXBVVkdSSU0/view?usp=sharing
Ànims que ja heu arribat al final!