Pla d’esports, informació general

El nostre centre té una Pla d’Esports  des del curs 2006-2007. Aquesta és una activitat que promociona la Secretaria General de l’Esport  i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, partint de la necessitat de promocionar l’esport degut a l’índex molt reduït de participació de l’alumnat en l’esport escolar, l’increment dels hàbits sedentaris i de l’obesitat, amb una incidència preocupant en la població infantil i juvenil i la demanda social creixent en matèria de salut i benestar.

Els objectius del pla són:

• Augmentar la participació en activitats esportives en horari no lectiu de l’alumnat de Primària de l’escola, amb especial atenció al col·lectiu de noies.
  • Aprofitar la funció integradora i de cohesió social de l’esport escolar, facilitant l’accés de tots els xiquets i xiquetes a la pràctica esportiva escolar, i en especial els de risc social d’exclussió.
  • Utilitzar el gran poder educatiu i formatiu de les activitats esportives, prioritzant la participació més que la competitivitat.
  • Promocionar la pràctica habitual d’activitats esportives i l’adquisició d’hàbits saludables que contribueixin a un millor benestar.
  • Contribuir, amb l’esport, a la promoció de la tolerància, el respecte als altres i a les regles, la confiança en un mateix, l’esforç de superació, l’autocrítica, l’autonomia, la capacitat de decisió, l’autogestió, la cooperació, el treball en equip, entre d’altres.
  • Educar xiquets i xiquetes en els valors ciutadans mitjançant la seva participació activa en la gestió de les associacions esportives escolars de nova creació.

Accés al portal del Pla Català d’Esports a l’Escola.