Vam anar de colònies!

Els dies 13, 14 i 15 vam fer colònies a Vilafranca dels Ports (País Valencià).

El 13 vam visitar Morella, vam fer l’activitat de Saltapins, i un taller amb un ramat d’ovelles i gossos d’atura, amb Julio Bayot, a un mas d’Ares.
El 14 vam anar a l’Escola Don Blasco d’Alagon, on vam fer amistat amb els alumnes de 6é curs i vam jugar un partit de futbol-sala. Vam estar al museu de la pedra en sec de Vilafranca i la darrera nit vam fer un sopar amb discoteca final.
L’últim dia vam visitar el museu de la Valltorta, a Tírig, amb les seues pintures rupestres i també vam veure el parc miner del Maestrat, a Culla-Torre Embessora, amb les seues galeries de la mina de ferro i la passejada en trenet.

Colònies a Vilafranca del Cid

cole

Escola Blasco de Alagón

Anem de colònies el 13, 14 i 15 de maig a Vilafranca del Cid (País Valencià). Arribarem a Morella i anirem a Saltapins, també coneixerem a Julio Bayot, al seu mas i als seus gossos d’atura.  A Vilafranca visitarem el Museu de pedra en sec   i l’últim dia el Museu de la Valltorta i el Parc Miner del Maestrat .

Visitarem també l’escola del poble i coneixerem i farem amistat amb els alumnes de 6é curs.

Fins ben aviat vilafranquins i vilafranquines!!!

El dia de Sant Jordi 2014

El dia de Sant Jordi, vam vendre llibres, vam presentar un auca a la resta de l’escola i vam veure el teatre dels alumnes de P-5 “La Llegenda de Sant Jordi”.

Calendari 2014

Els alumnes s’han convertit en models per a poder fer aquest calendari de 2014.

El vénen amb l’objectiu de recaptar diners pel viatge fi de curs. Aquí teniu 12 fotos seleccionades i altres que no s’han seleccionat.

ELS ALUMNES DE CINQUÈ SOM PETITS ARTISTES

EL divendres dia 7 de juny als alumnes de cinquè de l’escola Riumar ens van enregistrar en vídeo per sortir al programa “Som petits artistes” del Canal 21 terres de l’Ebre.
Els responsables del programa havien indicat que hauríem de fer un dibuix relacionat amb l’estiu ja que el Petits artistes de l’agost aniria dedicat a l’estiu i les vacances. Uns dies abans a les classes de plàstica, cada alumne va fer un dibuix sobre l’estiu. Amb el mateix fi, amb l’ajuda del mestre de música Òscar Espinós, a les classes de música vam assajar un ritme musical.
El divendres estàvem nerviosos i impacients. Els periodistes del Canal 21 ens van anar cridant de tres en tres i ens van entrevistar a la biblioteca. A la biblioteca hi havia tres cadires preparades davant d’un fons del programa. Ens van col·locar un micròfon a cadascun i van començar a enregistrar. Havíem d’ensenyar a càmera el nostre dibuix i la periodista ens feia preguntes relacionades amb el dibuix i sobre el que ens agrada fer durant les vacances d’estiu. Va ser una experiència divertida i emocionant.
Una vegada entrevistats tots els alumnes, ens vam reunir a tots a l’aula de cinquè. Vam col·locar dues fileres de taules i ens vam posar drets al darrera. Quan estàvem preparats i concentrats ens van enregistrar reproduint el nostre fantàstic ritme. Vam reproduir-lo perfectament i ens van felicitar per haver estat tant originals i sincronitzats. Podeu veure i escoltar el nostre ritme a continuació.
Per acabar la nostra participació per al programa, ens van dir que cridéssim a l’uníson el nom del programa i així ho vam fer.
Aquell dia ens vam sentir com els famosos de la televisió. Va ser una experiència inoblidable. Tenim moltes ganes de veure el programa Petits artistes ja que nosaltres en som els protagonistes. Ens van dir que s’emetrà durant el mes d’agost. Així que esteu atents al programa per que aquest estiu la classe de cinquè serem els petits artistes del Canal 21.

Experiments

La classe de 5è, aquest trimestre, a més de cuidar l’hortet, a les classes de Coneixement del Medi, hem treballat les propietats de la matèria com el volum i la massa i hem fet diversos experiments.
Per a fer els experiments, vam portar a la classe diversos materials: una balança, un recipient i un vas graduat.
Per fer un experiment, vam posar aigua del mar dins d’un recipient i al cap de tres dies, es va evaporar l’aigua i va quedar només la sal en forma de cristalls.
També vam mesclar aigua i oli, per saber quina desitat era més gran. El resultat va ser que l’oli va surar i l’aigua es va quedar sota; per tant la desitat de l’aigua és major que la de l’oli.
Després vam observar el volum d’un cos sòlid al posar-lo dins d’un recipient graduat amb aigua.
Durant la classe ens vam divertir molt i vam aprendre moltes coses.

5è Preparem l’hortet

El divendres dia 23 de novembre vam treballar a l’hortet. Vam anar alguns alumnes en un grup de 5è.
Primer, vam arrancar les plantes que estaven en mal estat, després, vam tirar les plantes en mal estat a la compostadora i vam banyar-la per tal de fer fem, després vam recollir les albergínies que estaven en bon estat, vam tirar el fem que vam portar i, finalment, vam remoure la terra.
Quan teníem que tornar cap a classe el director ens va dir si voliem agafar les albergínies que sobraven.
Ens vam rentarles mans i directament a la classe.
Després, quan nosaltres vam acabar de treballar amb l’hortet, van anar els de 3er.

Jènnifer Bohigues i Anna Fernàndez.