BIBLIOTECA

CURS 16-17

LINIES DE TREBALL DE LA BIBLIOTECA-MEDIATECA

Un curs més, des d’aquest raconet del bloc, volem compartir amb vosaltres les línies de treball generals d’aquest àmbit. Són les següents:

1. Ampliar el fons bibliogràfic de la Biblioteca de Centre i de les biblioteques d’aula.
2. Incrementar i interrelacionar les competències lingüístiques de l’alumnat: escoltar, parlar, LLEGIR i escriure.
3. Potenciar l’hàbit lector de petits i grans.
4. Utilitzar la lectura com a font d’aprenentatge i coneixement i de gaudi.
5. Experimentar diferents tipus de lectura: autònoma, guiada, expressiva, en parella, o escoltant el mestre/a com a model lector.
6. Incrementar el criteri personal en la selecció de les lectures. Fomentar l’intercanvi entre l’alumnat.
7. Descobrir llibres i lectures de MISTERI.
8. Aplicar els acords de Centre per tal de progressar en la comprensió lectora de l’alumnat i en la interrelació de les competències lingüístiques: escoltar, parlar, LLEGIR i escriure.
9. Afavorir el préstec de llibres i altres materials de la biblioteca-mediateca.
10. Implicar les famílies en el procés lector dels seus fills i filles.

linies-treb-biblio

 

ANIMACIÓ LECTORA MISTERIOSA…

El dimecres 23 de novembre, la senyoreta Carme ens va fer una animació lectora a la Biblioteca de l’escola. Com que aquest curs estem descobrint llibres de misteri, la senyoreta va començar presentant-nos alguns dels autors/es més importants que han fet llibres d’aquesta temàtica (Arthur Conan Doyle, Agatha Christie, Stephen King…)

També ens va ensenyar els llibres que tenim a la nostra escola sobre misteri i vam adonar-nos que en tenim bastants per triar i remenar durant tot el curs.

La senyoreta Carme ha penjat unes pistes relacionades amb cada llibre, en un paraigua que tenim a l’escala, abans d’entrar a la biblioteca i ens ha convidat a anar descobrint a quin llibre pertany cada pista… Així que… a llegir i investigar! Som-hi!

sherlock_holmes

 

https://goo.gl/photos/6GAwGD3UA8ZEYSXM6

PARELLES LECTORES

Ja tenim les parelles lectores d’aquest curs!

Dimecres 7 de desembre, cada padrí/na amb el seu fillol/a ha passat per la biblioteca de l’escola a triar el primer llibre que compartiran.

El proper dimecres 14 de desembre farem la primera activitat d’apadrinament lector. Esperem que sigui tot un èxit, com en ocasions anteriors…

llegint-als-nuvols

https://goo.gl/photos/PVF94uPtvDVJdQD39

 

APADRINAMENT LECTOR

El dimecres 14 de desembre ha tingut lloc l’apadrinament lector d’aquest primer trimestre. Cada parella lectora ens hem distribuït en un espai de l’escola i hem compartit la lectura d’un llibre. Ha estat una estona molt i molt agradable per tothom!

Enhorabona padrins i padrines per la vostra actitud i la vostra feina!! Enhorabona fillols i filloles per la vostra atenció i entusiasme!!! Esperem poder repetir-ho ben aviat…

nens-llegint

https://goo.gl/photos/W2rAN2kUArzJDWwF7

 

ELS LLIBRES MÉS MISTERIOSOS…

Us volem mostrar els llibres de misteri que tenim a la biblioteca de l’escola. N’hi ha per a tots els gustos, n’hi ha que fan riure, n’hi ha que fan pensar, n’hi ha per als més menuts de l’escola, n’hi ha per als mitjans i per als grans.

?

Replà Biblioteca

Però allò que més ens emociona és, que de tant en tant, n’apareixen MISTERIOSAMENT alguns de nous que no havíem vist mai…

petjades

ELS SECRETS DELS EXPERTS EN LECTURA

Com ja sabeu, a la nostra escola ja fa uns anys que duem a terme l’experiència de l’apadrinament lector. Aquest curs hem volgut afegir un plus a aquesta activitat: a més a més de llegir plegats grans i petits, els lectors i lectores experts treballaran a nivell d’aula quins són els “secrets de bon lector/a” que volen fer descobrir als seus fillols.

Aquests secrets, com no podia ésser d’una altra manera, estan guardats en un MISTERIÓS llibre que algú ha fet arribar a la nostra biblioteca…

Ara és hora que els experts recordin i que en triïn algun per compartir amb els seus fillols en la propera activitat d’apadrinament lector.

?

secrets bon lector

 

APADRINAMENT LECTOR

El passat dimecres 5 d’abril va tenir lloc una  altra activitat d’apadrinament lector, amb les mateixes parelles que l’anterior que ja havíem fet.

IMG_7468

Va ser una estona molt agradable i profitosa tant pels padrins/es de lectura com pels fillols/es.

Els padrins/es s’havien preparat la lectura i algunes activitats posteriors a la lectura per motivar als més petits/es. Durant l’estona de lectura, van practicar alguns dels secrets del bon lector, convertint-se gairebé en veritables experts!!

Fotos apadrinament lector
 

CURS 15-16

LLIBRES DE VIATGES

Al nostre replà literari, just abans d’entrar a la biblioteca, aquest curs ha estat ple de propostes entorn el tema dels viatges…

IMG_6372

FORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES

El passat 24 de maig per la tarda, va tenir lloc la xerrada de l’Àngels Morera entorn al paper de les famílies per fomentar el gust per la lectura en els nens i nenes.

La xerrada es va fer a l’escola de Llívia. En una de les seves aules, l’Àngels (professora i formadora de professors) va fer una xerrada molt amena i participativa, tot donant idees i pistes a pares i mares per tal de fomentar i motivar aquest “plaer” per la lectura…

ENSENYAR I AVALUAR LA LECTURA

A inicis de curs, l’equip docent de l’escola vam consensuar quines estratègies de comprensió lectora treballaríem amb l’alumnat des de P3 fins a 6è de Primària.
Ha estat un treball de reflexió molt interessant i productiu, que ha servit de fil conductor en algunes activitats de lectura a les aules i a la biblioteca.

readingteacher

En paral·lel a aquest treball de comprensió lectora, hem anat avaluant el progrés de l’alumnat en aquest àmbit:
Què, com i quan ensenyem a llegir?
Què, com i quan avaluem la lectura?

APADRINAMENT LECTOR

El passat dimecres 11 de maig, vam dur a terme una altra activitat d’apadrinament lector.
Aquest cop, cada padrí o padrina havia triat un llibre per explicar al seu fillol o fillola.
Cal dir que els padrins es van preparar uns dies abans la lectura i altres activitats que volien fer com ara dibuixos, titelles, passatemps, …
Les parelles lectores, que han durat tot el curs, han creat un vincle molt especial que es podia percebre mirant les seves cares…

LA VOLTA AL MÓN EN VUITANTA LLIBRES…

El passat dilluns 18 d’abril vàrem dur a terme una activitat emmarcada dins el Pla Lector de ZER, els viatges!!! A partir del llibre ATLAS DEL MUNDO (editorial Maeva Young), l’alumnat va descobrir algunes curiositats dels diversos continents.

A Amèrica, i de la mà de la Lelis, vam poder jugar al “tejo”, un joc típic a l’Argentina, semblant a la nostra petanca.

A Europa, en companyia de la teacher Lourdes, vam escoltar el conte “El Grúfal”.

A Àsia, amb la Montserrat com a guia, vam fer una sessió de taichí.

A Àfrica, amb la Viviane, vàrem elaborar i tastar una recepta boníssima; es tractava d’un postre fet amb mango, gelat de vainilla i suc de taronja i llimona.

I a Oceania, amb la senyoreta Lourdes, vam ballar una dansa tribal maorí, el Haka, típica a Nova Zelanda.

Tot plegat fou un cúmul de sensacions, experiències i aprenentatges condensats en una tarda molt i molt profitosa!

APADRINAMENT LECTOR

El dimecres 16 de març vam realitzar una altra activitat d’apadrinament lector, similar a la del primer trimestre.

Vam respectar les mateixes parelles de lectura, i la veritat és que estem molt contents dels resultats.
Els padrins/padrines s’ho preparen cada cop millor i tenen unes dots increïbles per explicar el llibre en qüestió i a més, per preparar altres activitats complementàries a la lectura (titelles, dibuixos,…)

Aquí us deixem un recull d’imatges… No se us cau la baba?

FAMILIES A LA BIBLIOTECA

El passat divendres 11 de març, els familiars del nostre alumnat van poder compartir una estona de lectura a la biblioteca de l’escola i fer un cop d’ull als llibres sobre viatges que estan llegint aquest curs els nens i nenes.

A les cinc, els alumnes van anar a buscar els pares a la biblioteca i se’ls van trobar llegint on acostumen a fer-ho ells…

Moltes gràcies per la vostra visita!!

?

?

ANIMACIÓ LECTORA

El passat dimecres 24 de febrer, vam gaudir de la visita de l’Àngels Morera (mestra i formadora).
Dins la seva maleta de viatge, hi guardava una pila de contes que va compartir amb tots nosaltres.
Estem molt agraïts a l’Àngels, per la bona estona que ens va fer passar, tant a petits com a grans!

RECOMANACIONS DE LECTURA

Acabant aquest segon trimestre, a cada aula, els nens i nenes han fet recomanacions de lectura.
Cadascú ha triat un llibre (de casa, de l’escola, de la biblioteca,…) per recomanar-lo als seus companys/es.
Ha estat una bona ocasió, per parlar de llibres, de gustos i motivacions referents a la lectura, i també una oportunitat per a la descoberta i ampliació del ventall de possibilitats del nostre alumnat, de la mà dels seus propis companys/es.
Una bona experiència a repetir…

INAUGURACIÓ DEL NOU ESPAI DE LES BIBLIOTEQUES D’AULA (EDUCACIÓ INFANTIL)

A les aules d’ educació infantil de la nostra escola, hem remodelat l’espai de la biblioteca fent-lo molt més acollidor. Hem adquirit nou mobiliari i complements per tal d’aconseguir-ho.

Després de la formació que tots els/les mestres de la ZER hem rebut referent al tema de la lectura, hem constatat la importància que té l’espai on els nens i nenes llegeixen o miren llibres.
Per fomentar l’hàbit lector dels alumnes, tant a casa com a l’escola, la lectura hauria d’anar associada a emocions positives i plaenteres…i és que COM, AMB QUI, ON, etc … és tant important com el QUÈ.

IMG_5037 - copia

APADRINAMENT LECTOR

A les acaballes del primer trimestre, endeguem una activitat de lectura especial per tots nosaltres.

El dia 2 de desembre ens vam reunir tots els nens i nenes de l’escola per signar els contractes d’apadrinament lector.

Cada parella de lectura ha triat un llibre de la biblioteca del centre. Durant uns dies, el padrí o padrina es prepara la lectura del llibre, que haurà de llegir el dia 16 de desembre, al seu fillol o fillola.

Comencem a respirar l’ambient prenadalenc als carrers i a les escoles i amb aquesta activitat, i en aquestes dates, els nens i nenes tindran l’oportunitat de compartir una estona agradable d’aprenentatges i d’emocions…

El dia 16 de desembre, pel matí, hem dut a terme aquesta activitat, amb la qual cada padrí o padrina de lectura ha llegit un conte al seu fillol o fillola. L’experiència ha estat molt gratificant tant per uns com pels altres i cal dir que els padrins han preparat molt i molt bé la lectura, per tal de fer-la de forma motivadora per als més petits…

Aquestes imatges representen per tots nosaltres una petita joia!!!

ANIMACIÓ LECTORA AL VOLTANT DELS VIATGES!

El passat dimecres 28 d’octubre, tot l’alumnat de l’escola, va gaudir d’un “viatge” ben curiós!

De la mà de la senyoreta Carme, els nens i nenes es van endinsar en el món dels viatges a través dels llibres de la biblioteca del centre. Així, van poder observar que de llibres sobre viatges n’hi ha de molts tipus (imaginaris, reals, intimistes, divertits,…)

Va ser una estona de descoberta immersos en l’espai de la biblioteca, que simulava l’interior d’un avió, amb hostessa i carret de piscolabis inclòs!

Des d’aquí, volem agraïr a l’Ajuntament la donació que ens ha fet per adquirir nous llibres per la nostra biblioteca de centre. Ja els estem estrenant!

Còpia de llibresAJUNTAMENT


LINIES DE TREBALL DE LA BIBLIOTECA-MEDIATECA:

Des de la biblioteca de l’escola, volem donar a conéixer a la resta de la Comunitat Educativa quines són les línies de treball generals, dins aquest àmbit, el present curs. Són les següents:

1. Ampliar el fons bibliogràfic de la biblioteca de centre i de les biblioteques d’aula.

2. Incrementar les competències lingüístiques de l’alumnat: escoltar, parlar, LLEGIR i escriure.

3. Potenciar l’hàbit lector al llarg de l’escolaritat.

4. Emprar la lectura com a font de coneixement i de gaudi.

5. Experimentar diferents tipus de lectura: autònoma, guiada, expressiva, compartida, relectura.

6. Incentivar el criteri personal en la selecció de lectures. Fomentar l’intercanvi entre l’alumnat.

7. Descobrir els llibres que tracten sobre ELS VIATGES.

8. Aplicar les directrius de Centre per al treball de la lectura dirigida per tal de progressar en la comprensió lectora de l’alumnat.

9. Afavorir el préstec de llibres i altres materials.

10. Implicar les famílies en l’hàbit lector dels seus fills i filles.

CURS 14-15

TERTÚLIA CAFÈ:

” LA LECTURA A L’ESCOLA I A CASA “

Des de la biblioteca de l’escola, el passat 22 de maig, vam organitzar una activitat al voltant d’una taula parada amb pastes i cafè, per parlar sobre com aprenen a llegir els vostres fills i filles al llarg de tota l’escolaritat, i sobre com els adults que els acompanyem els podem donar suport al llarg de tot aquest procés.
Vam suggerir idees i propostes per tal de progressar junts en aquest gran repte.

20150522_164146

20150522_164129

EL LLIBRE QUE MÉS M’AGRADA….

Pels volts de Sant Jordi, a la nostra escola hem organitzat una activitat per afavorir l’intercanvi entre l’alumnat en relació a la lectura: es tractava d’una “desfilada”, de veritat, en una “passarel·la” de pega. En aquesta mostra, cada lector ha ensenyat als seus companys i companyes el llibre que més li agradava i, tot seguit, l’ha dipositat en un “aparador”.

DSCF7955

DSCF7975

DSCF7983

DSCF7984

En acabar la desfilada, els i les participants han tingut una estona per mirar i fullejar els llibres recomanats pels seus amics i amigues.

DSCF8072

DSCF8073

DSCF8070

I com no podia ser d’altra manera, per cloure aquest acte hem pres un petit refrigeri.

DSCF8119

DSCF8116

Ha estat una activitat enriquidora en una plàcida tarda de primavera.

LÍNIES DE TREBALL DE LA BIBLIOTECA-MEDIATECA:

Com cada curs escolar, la nostra biblioteca estableix unes línies de treball per a les etapes Infantil i Primària. Es tracta d’una sèrie d’objectius i actuacions previstes en relació als àmbits: escola, alumnat i famílies.

Al llarg del curs 2014-15 són objectius prioritaris per a nosaltres:

1. Enriquir el fons bibliogràfic del Centre.
2. Donar a conèixer diferents materials de lectura.
3. Potenciar l’hàbit lector.
4. Afavorir el préstec de fons a l’alumnat.
5. Incentivar el criteri personal en la selecció de lectures.
6. Experimentar diferents tipus de lectura: autònoma, compartida, guiada, expressiva, relectura.
7. Incrementar les competències lingüístiques de l’alumnat: escoltar, parlar, llegir, escriure.
8. Implicar les famílies en l’hàbit lector de l’alumnat.
9. Llegir faules.

Esperem que amb la implicació i la tasca de tots plegats, aquests objectius es concretin en actuacions que facin possible impulsar la lectura dins i fora del nostre Centre.

APADRINAMENT LECTOR

Com a preparació de la celebració del Nadal i, des de la Biblioteca de l’escola vam preparar l’activitat ” Apadrinament Lector”.
Després de fer l’animació lectora sobre el llibre ” El regal”, vam fer parelles de padrins/es lectors i fillols/les.
Aquestes parelles van escollir el tipus de llibre que volien llegir i després, cada padrí/na, es va preparar la lectura i les possibles activitats que faria amb el seu fillol/a.
Així, el dia 22 de desembre, cada parella lectora va tenir la seva estona per gaudir de la lectura que havien escollit.
Per finalitzar l’activitat els fillols/les van regalar als seus padrins/es unes galetes fetes artesanalment com a mostra d’agraïment.

PLA LECTOR: LES FAULES

Aquest curs, com tots els altres, triem un tipus de llibres com a protagonistes especials de l’espai biblioteca. En aquesta ocasió es tracta de : LES FAULES.
Al llarg de les diferents activitats lectores, coneixerem més a fons aquest tipus de relat de ficció on els protagonistes solen ser animals que parlen. i on al final hi ha una moralina que té caràcter didàctic.

Fabulas

ANIMA’T A LLEGIR!

Al llarg del curs, des de la biblioteca de l’escola, proposem algunes activitats especials d’animació lectora. El seu objectiu és desvetllar l’interès de l’alumnat envers el text escrit, els escriptors/es, il.il·lustradors/es i la lectura.
Voleu saber quines hem fet fins ara?
– Al mes de novembre de 2014 vàrem treballar la faula de la “Cigala i la formiga” i la vam contraposar al conte “Frederck” de Leo Lionni. Amb aquesta activitat preteníem desvetllar el sentit crític de l’alumnat en relació al final de les dues històries.

La-cigalaformiga-Xip-Xap- 2

77040_Cover_Lionni-Frederick_6.Aufl._11.5.2010:77040_Cover_LionnQUEDEM A LA TERRASSA!

El passat 4 de març vam fer una altra activitat de lectura compartida titulada ” Quedem a la terrassa!.

En aquesta ocasió, les parelles de padrins i fillols de lectura van compartir junts, a la terrassa del pati, les diferents revistes què disposa l’escola. Són totes aquestes: ” La Cucafera”, ” El Tatano”, ” Tiroliro”, ” Cavall Fort” i ” Reporter Doc”.

Leyendo_en _la_terraza 2Va ser una estona de lectura plaent al Sol, amb calma, sense presses. Va ser també un moment de degustar plegats un petit aperitiu tot llegint sense sostre ni parets, al Sol que escalfa un racó de la nostra escola.

 

LA LECTURA A CASA

Des del bloc de l’escola volem ajudar-vos a reflexionar sobre la importància del treball conjunt Escola-Família en l’assoliment de l’hàbit lector dels infants.

És per això que us convidem a visitar l’espai web:

gencat.cat.familiaiescola lectura

Hi trobareu orientacions sobre com enfocar el vostre suport en aquest procés educatiu.

Us animen a entrar-hi!

failiallegintLLEGIR PER COMPRENDRE

Diuen els entesos que per comprendre un text escrit és important: que la persona que el llegeix sàpiga per a què l’ha de llegir, que el propi text estigui ben organitzat, escrit i il·lustrat, i que el lector/a conegui el tipus de text que llegirà i algunes qüestions sobre el tema de lectura.

Tenim, doncs, a l’escola, el repte de treballar tota una sèrie d’estratègies de lectura que ajudin el nostre alumnat a llegir per comprendre.

comprensiolectora 2En aquesta línia, a les nostres aules llegim diferents tipus de textos:

– Llistes, notícies, receptes de cuina, narracions, cartells, poemes, anuncis, endevinalles, rodolins, textos expositius, cartes, correus electrònics, …

moltsllibres

També llegim amb diferents objectius:

– Per obtenir informacions generals sobre un tema.

– Per obtenir informacions precises sobre alguna qüestió.

-Per seguir unes instruccions.

– Per aprendre coses noves.

– Per revisar un text que estem escrivint.

– Per a què altres escoltin.

–  …

lecturaobjectius

Serà important que al llarg de tota l’escolaritat ajudem el nostre alumnat a INTERACTUAR amb el text, per tal que, pas a pas, adquireixi la lectura com una eina que els permeti moure’s de manera autònoma, en un entorn social ple de lletres i d’escrits.

 

 

CURS 13-14

TENIM LLIBRES NOUS!!!

Com ja sabeu, aquest curs estem treballant la poesia com a eix del Pla Lector i dins aquest àmbit, volem agraïr molt especialmente a la Carina i al Jordi (pares de la Queralt i la Martina), el donatiu que ens han fet:
Es tracta d’un recull de poesies escrites per 150 autors entorn a l’autisme.

DSCF6939

D’altra banda, i relacionat amb el projecte Comènius, volem tenir a la nostra biblioteca llibres d’arreu del món. Així doncs, n’hem portat alguns d’Alemanya…

DSCF6942

També n’hem portat d’Itàlia…

DSCF6944

I n’hem demanat a les persones que viatgen pel món…
(Agraïm a la Carina que ens hagi portat aquests llibres d’Hongria)

DSCF6940

 

MMM… MAGDALENES!!!

A finals del primer trimestre, la senyoreta Carme, coordinadora de la Biblioteca de Centre, ha dut a terme una animació lectora adaptada al nivell dels diferents grups d’alumnes.
A partir d’una experiència sensorial com era olorar, mirar, tocar i tastar una madalena, els nens i nenes havien de crear una poesia! Els va agradar moltíssim i ja tenim els poemes penjats a la paret de la biblioteca…

IMG_1774

IMG_1783

Aquest curs continuem amb les activitats pròpies de la biblioteca de centre, i com que el tema central pel que fa al Pla Lector serà la poesia, ja disposem del raconet destinat a materials “poètics” en català i castellà.

IMG_1367

IMG_1366

IMG_1368

D’altra banda, per fomentar la lectura “per plaer”, aquest mes d’octubre, la biblioteca ha fet el donatiu d’una revista infantil per als alumnes del centre.

CURSOS ANTERIORS

JA TENIM BIBLIOTECA!!!

Aquest curs inaugurem la nova biblioteca-mediateca de Centre ubicada a l’antiga aula d’ordinadors.

A més de les biblioteques d’aula, a partir d’ara disposem d’un nou espai on poder realitzar activitats diverses: lectura, consulta, animacions lectores …

És un àmbit de treball específic que pot afavorir el progrés en relació a tres grans objectius:

APRENDRE A LLEGIR

LLEGIR PER SABER

LLEGIR PER SER FELIÇ

Desitgem comptar amb el recolzament i la complicitat de la resta de la comunitat educativa i de l’entorn

ANEM A LA BILIOTECA!

Tenim nova biblioteca-mediateca a l’escola i tots i totes hi volem anar…

És per això que des de l’inici de curs hem establert un horari d’aquest espai per a cada aula i unes normes d’ús consensuades. En el marc de l’activitat “ANEM A LA BIBLIOTECA” els i les alumnes podem llegir, fullejar, mirar, escoltar lectures, consultar i gaudir del préstec de llibres i altres materials.

LÍNIES DE TREBALL:

Mentre exploràvem per la “bilio” amunt i avall, hem descobert a la paret de la dreta … que el professorat de l’escola ha acordat unes línies de treball coordinades per al treball de la lectura. Són uns acords que comencen amb la “descoberta” del fet lector al segon Cicle d’Educació Infantil, i que van progressant al llarg dels Cicles de Primària: Inicial, Mitjà i Superior.

LLEGIR NOMÉS A LA BIBLIOTECA?

La “biblio” ARRELS és un nou espai de l’escola que desitgem visitar sovint per poder-hi llegir, imaginar, cercar…

Però llegim més enllà de la biblio: ho fem en el temps diari de lectura a cada aula, ho fem després de la visita voluntària al bibliobús, ho fem alguns dies en algun racó de calma del pati, a l’esbarjo del temps de menjador, i també llegim a casa, en aquell racó que hem trobat per a somiar…

Llegim, doncs, a la biblioteca, i a l’aula, i a l’escola i encara molt més enllà…

UNS LLIBRES PROTAGONISTES…

Llibres, llibres i més llibres …

Una biblioteca amb molts llibres …

Amb molts llibres i uns clars protagonistes…

Aquest curs, en el nostre Pla Lector, ho seran els que tracten d’ÉSSERS FANTÀSTICS!

És per això que hem preparat un espai especial per a ells: el replà que condueix a la biblioteca. Allí “ens esperen” fades i follets, bruixes, trolls, monstres, fantasmes, ogres…

Llibres, llibres; fantàstics llibres!

FANTASIA?

A les aules de l’escola hem treballat què entenem per FANTASIA.

Hem explicat amb paraules què és, hem representat els colors que ens suggereix a cadascun de nosaltres i hem creat una imatge, en forma de mural, de la nostra fantasia relacionada amb el món dels llibres.

FESTA D’INAUGURACIÓ DE LA BIBLIOTECA MEDIATECA:

A inicis del present curs hem fet dues petites festes d’inauguració d’aquest nou espai del nostre Centre: una ha estat amb les famílies i l’altra amb l’alumnat. En totes dues hem descobert la distribució i organització de l’espai i els materials i hem explicat, també, què desitgem promuore en aquest àmbit de gaudi i coneixement.

Com a final de festa hem fet un petit refrigeri, amb l’ajuda de la fada dolceta …

“Fada dolceta,

tu que ets tan boniqueta,

fes pastetes dolces

per a la boqueta.”

NYAM!!!

LLIBRES EN DIFERENTS LLENGÜES:

A la biblio Arrels tenim llibres en català, en castellà i en anglès:

Treballarem per ampliar el fons bibliogràfic actualitzat en aquestes tres llengües.

RECERCA D’INFORMACIÓ

A l’escola, a casa i quan anem pel món, en ocasions hem de cercar informació.

Aquesta tasca, que sembla senzilla, de vegades resulta difícil perquè potser no sabem concretar què hem de buscar, o bé no tenim clar on hauríem de fer la cerca, o com hauríem de destriar allò que necessitem de tot el que hem trobat…

 

Des de la biblioteca de l’escola volem ajudar a descobrir alguns secrets d’aquest procés. Per això hem fet un encàrrec a l’alumnat dels diferents grups de Primària:

HAN DE PENSAR I ELABORAR UN LLISTAT D’ACCIONS QUE S’HAURIEN DE DESENVOLUPAR  PER CERCAR INFORMACIÓ D’UNA MANERA EFICIENT.

La senyoreta Carme ha deixat unes pistes de com fer-ho en forma d’historieta…

APRENEN MÉS, APRENEM MILLOR:

Els i les mestres ens diuen sovint que és molt important aprendre a :

PARLAR, ESCOLTAR, LLEGIR I ESCRIURE

Sembla que d’aquest grup de tasques en diuen “Competències lingüístiques”. Uf! Nosaltres creiem que de tot això ja en sabem més que una mica, però sembla que encara podem aprendre més i millor.

És per això que aquest curs, des de l’espai Biblioteca, ens han proposat de fer la presentació  als nostres companys i companyes d’algun llibre que desitgem compartir.

Per fer aquesta tasca, caldrà que qui presenta l’obra prepari bé l’explicació oral i potser també algun suport escrit per a la seva exposició. Per altra banda, aquells i aquelles que escolten, hauran de tenir una actitud activa i llegir les anotacions o tot seguit el llibre si l’han trobat interessant.

Així que, “biblioteca” i “competències lingüístiques” fan parella i desitgen conviure plegats.

PER TRIAR LLIBRES…

Quan anem a la biblioteca, de vegades ja sabem quin tipus de lectures ens agraden, però altres no sabem ben bé què triar…

Per solucionar aquesta qüestió, des de fa poc tenim a l’abast una maleta gegant que conté un exemple dels diferents tipus de llibres i materials que es poden trobar en un espai com aquest. També hi ha unes etiquetes per jugar a aparellar el tipus de publicació amb el grup o gènere a que correspon.

Potser si explorem de tant en tant la maleta, abans de “viatjar pels prestatges, armaris i contenidors” … tindrem més idees a l’hora de triar i remenar i ens formarem un criteri personal per a la selecció del material de lectura…

MÉS LLIBRES, NOUS LLIBRES!!!

De tant en tant, a la biblio “ARRELS” arriben materials nous per llegir. De vegades venen amagats dins una bossa, altres cops  en un paquet, però alguns dies, només alguns dies, surten d’una capsa de cartó misteriosa que algú descarrega d’una camió …

Aquests són alguns dels nostres nous llibres.

MÉS MOBILIARI, NOU MOBILIARI!

A l’espai de “petits grans” lectors i lectores de la biblioteca hi hem posat nou mobiliari. Es tracta d’uns coixins gegants per a seure a llegir, aprendre, imaginar …

Visca!!!

Així que després de desitjar-ho i desitjar-ho, avui toca … estrenar:

LLIBRES PER AL PROFESSORAT.

Sembla que la Laura, l’Eusebi, la Judit i la Carme també tenen un racó de llibres a la biblioteca-mediateca de l’escola. Alguns són grans, alguns petits, alguns amb coloraines, alguns amb moltes lletres que semblen “difícils” de llegir…

Diuen que guarden secrets per per a que nosaltres aprenguem i ens divertim tot i més.

I PER A LES FAMÍLIES …

De tant en tant, des de l’escola fem difusió a les famílies d’algunes orientacions per llegir més enllà de l’aula. Són reculls de recomanacions per seleccionar llibres adequats a cada edat, o també pautes per acompanyar el procés lector en l’àmbit familiar.

I AMB LES FAMÍLIES?

Al llarg del curs intentem fer realitat alguna o algunes activitats que fomentin la col·laboració activa de les famílies en el Centre.

Aquest curs, en l’àmbit de la lectura i els llibres hem dut a terme una animació lectora amb la participació de pares, mares, avis, àvies, tiets, tietes i veïns del davant (consulteu l’apartat general, Festa de Sant Jordi).

Per altra banda, a l’espai Biblioteca hem gaudit de la col·laboració de la Lelis Schneider, una mare de l’escola. Aprofitant que coneix de prop la llengua alemanya ens ha llegit i explicat un conte que l’Eusebi ens havia dut de Berlin: “Freunde”, de Mies van Hout. A través d’aquesta activitat hem descobert un llibre molt especial que explica, a través d’unes il·lustracions espectaculars i d’unes senzilles paraules, quines vivències comparteixen sovint els amics.

Moltes gràcies Lelis! I moltes gràcies Eusebi, per guardar un lloc a la teva maleta i atansar-nos històries de més enllà!

I EN UN ENTORN EDUCADOR …

Desde l’escola, volem potenciar que l’entorn dels nostres infants també s’impliqui en la seva formació integral. En aquesta línia, des de l’espai biblioteca del Centre hem proposat aquest curs uns experiència de lectura més enllà. Es tractava d’organitzar un “contacontes” obert a tota la mainada, emmarcat dins les activitats de la Festa Major de la localitat.

Ha estat un plaer per a nosaltres comptar des d’un principi amb la complicitat de tots i totes plegats: Ajuntament, pares i mares, àvies, monitores, i fins i tot, l’alumnat.

Donem les GRÀCIES en majúscula, a l’entusiasme fet realitat. I us animem a seguir cercant i trobant més moments i espais per als llibres. Per als llibres dins i fora de l’escola, per als llibres de petits i grans…

CAMÍ DE LA IMPRESSORA…

La nostra “petita/bonica” escola és una mica especial: té gairebé de tot, però no té … passadissos. És per això que per anar d’un lloc a l’altre, cal travessar algun indret especial.

De vegades, quan “anem d’excursió” camí de la impressora, descobrim un grup de nens i nenes gaudint d’una estona de lectura a la biblio de l’escola. Us mostrem unes imatges no preparades que vàrem captar fa pocs dies, anant a cercar fulls impresos, mentre era temps de bibiolteca del grup de Cicle Inicial…

BIBLIOTECA I COOPERATIVA:

Coincidint amb la fase inicial de posada en marxa de la Cooperativa, ha calgut pensar, entre altres coses, quins productes podríem fabricar aquest curs per tal de “fer negoci”.

Ha estat una tasca de reflexió que ha començat a casa, amb el suport de les famílies, però que hem pogut completar a la biblioteca l’escola, tot consultant una mostra de llibres que ens poden donar algunes idees.

UNA WEB AMB RECOMANACIONS:

Us volem recomanar una web que acabem de descobrir. Entreu i feu-hi un cop d’ull:

http://www.leer.es

ANIMA’T! LLEGIR ÉS DIVERTIT!

Ningu no té excusa per no llegir, amb la nova adquisició de la nostra biblioteca:

101 bones raons per no parar de llegir (editorial Barcanova).

QUÈ LLEGEIXES?

Com us vam explicar la diada de Sant Jordi, existeix un portal per compartir propostes de lectura entre l’alumnat, que és molt i molt recomanable. Entreu i feu un cop d’ull:

http://www.quellegeixes.cat

IMPULS PER LA LECTURA

Com us vam explicar, promoure l’hàbit lector en tot l’alumnat arreu de Catalunya, és un dels objectius primordials actualment, en l’àmbit de l’ensenyament. És per això que us volem recomanar el web FAMILIA I ESCOLA dins el portal GENCAT, on hi trobareu informació molt interessant.

A més, podreu descarregar-vos un tríptic informatiu per a les famílies i activitats per als vostres fills/es.

 

Cliqueu l’enllaç per accedir-hi:

http://www20.gencat.cat/portal/site/familiaescola/menuitem.5b21aabe12191ad9aacf3010b0c0e1a0/?vgnextoid=219cee33b5ae3310VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=219cee33b5ae3310VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default

També us volem recomanar aquest video de la cançó “M’agrada llegir”, interpretada per la LILA del Club Súper3!!!

 

Cliqueu…

http://www.tv3.cat/videos/702199/Mencanta-llegir

L’impuls de la lectura és un objectiu prioritari pel Departament d’Ensenyament. Per a més informació i recursos, podeu consultar l’apartat FAMILIA I ESCOLA de la Generalitat de Catalunya, fent clic al següent enllaç:

http://www.gencat.cat/ensenyament/familiaiescola

3 respostes a BIBLIOTECA

  1. Isa Carretero diu:

    M’encanta aquesta biblioteca que teniu a l’escola!!!! De ben segur, que deuen passar coses extraordinàries en aquelles prestatgeries!!! Només us cal agafar un llibre, obrir les tapes, i full a full gaudir de les mil aventures que us passaran pel davant del nas.
    A llegir toca!!

  2. Isa Carretero diu:

    M’encanta aquesta biblioteca que teniu a l\’escola!!!! De ben segur, que deuen passar coses extraordinàries en aquelles prestatgeries!!! Només us cal agafar un llibre, obrir les tapes, i full a full gaudir de les mil aventures que us passaran pel davant del nas.
    A llegir toca!!

  3. isa diu:

    Ara que s’atansen les festes de Nadal, temps de regals, podem aprofitar per regalar llibres.
    Si no sabeu per quin decidir-vos, podeu fer una ullada a la web de l’info K, a l’apartat llegim?.

    Bona lectura !!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *