El curs passat vam recollir 8 quilos de piles usades!!

El curs passat, tot i el confinament que vam patir a partir del més de març, entre totes i tots vam recollir 8 quilos de piles usades amb la iniciativa Apilo XII. És per això que hem rebut aquest diploma de part de l’Agència de Residus de Catalunya.

Publicat dins de ED. INFANTIL, Ed. PRIMÀRIA, General | Deixa un comentari

Un lapbook per treballar els països d’Europa a llengua anglesa

El projecte de ZER, “Una ZER mundial”, l’hem treballat a l’àrea de llengua anglesa utilitzant la metodologia de la confecció d’un lapbook. D’aquesta manera hem combinat els objectius de competència digital, aprendre a aprendre, visual i plàstica i, òbviament, llengua anglesa.

Publicat dins de ANGLÈS, Ed. PRIMÀRIA, PROJECTES | Deixa un comentari

La màquina a Preixana. Sortida local

Aquest darrer dia d’escola, abans de les vacances de Pasqua, tots els nens i nenes hem fet una sortida pel poble que ha resultat molt profitosa.

En primer lloc, la mare i el pare del Pau ens han ensenyat dos camions que utilitzen a la seva feina. Són dues màquines que serveixen per portar la runa d’un lloc a un altre. Han fet una demostració de com funcionen.

En segon lloc, hem anat a cal Ramon de ca la Tona que ens ha obert les portes de casa seva per ensenyar-nos algunes de les màquines i estris antics que s’utilitzaven en l’agricultura ja deu fer gairebé un segle.

Després, la mare del Martí de primer ha organitzat una trobada de tractors i maquinària agrícola moderna. Al magatzem hem pogut veure tractors amb “rotovator”, amb segadora d’alfals, amb pala, amb sulfatadora de braços, sulfatadora de sota arbres, un toro elevador i una cosexadora d’ordi!! Ah, i un tractor del 1960! Tot gràcies al Xavier Martí, al Joan Piera, al Manel Puig, al Josep Teixidó (pare de la Mariona), al Marc Serret i al Francesc Saltó (pare del Martí), tots ells pagesos de Preixana.

A la tarda, hem anat a casa els avis de la Carla on hem pogut veure més maquinària agrícola antiga i altres estris com màquines d’escriure, de cosir o de fer fotos del segle passat.

Tots i totes ens han tractat molt bé i ens han explicat de manera entenedora el funcionament i característiques de les màquines. Moltes gràcies famílies i veïns!!!

Publicat dins de ED. INFANTIL, Ed. PRIMÀRIA, SORTIDES | Deixa un comentari

Primera collita de l’hort

Gràcies al manteniment de l’hort que hem fet durant tot aquest segon trimestre, abans de marxar de vacances, hem collit alguns productes de l’hort llestos per menjar. Aquí en teniu algun exemple. Ara que ja es podran anar collint, cada vegada s’ho endurà un alumne o alumna diferent, és a dir, tots els infants, en algun moment, arribaran a casa amb algun producte de l’hort de l’escola!

Publicat dins de ED. INFANTIL, Ed. PRIMÀRIA, ESCOLA VERDA, General | Deixa un comentari

Tenim cura de l’hort

Aquestes fotos són de la última vegada que hem regat abans de marxar de vacances. Reguem posant la manguera al principi del cavalló i deixant que l’aigua arribi al final d’aquest, vigilant que hi arribi i no sobrepassi. Un cop hi arriba, els alumnes avisen els seus companys i companyes, perquè aquests portin la manguera al següent cavalló i així contínuament fins a regar totes les verdures que tenim plantades.

També abans de marxar de vacances de Setmana Santa vam refer l’espantaocells de l’hort ja que hem vist que els ocells se’ns mengen sobretot els enciams. Per això, l’espantaocells més gran està a prop dels enciams. Per altra banda, hem començat a fer un tancat de l’hort, ja que n’hem calculat el perímetre, per evitar possibles atacs d’altres animals. Aquest tancat l’estem fent amb canyes i també de cada canya penja un CD.