100tífiques

Aquest curs hem participat a la iniciativa 100tifiques que té com a objectiu, entre altres, fomentar l’impuls de vocacions científiques i/o emprenedores entre les nenes i els nens.

El dia 11 de febrer, Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, vam gaudir de la interessant xerrada virtual que la Sara Hernández, mare de dos alumnes de l’escola, ens va oferir, compartint amb tots nosaltres el seu dia a dia i fent-nos partícips que la ciència no és només cosa d’homes.

Ja que la seva tasca està relacionada amb la recerca d’una malaltia anomenada ELA i degut a què a coneixement del medi natural estem treballant la cèl·lula, va ser molt interessant l’explicació que va fer de les cèl·lules del sistema nerviós.

Moltes gràcies Sara!!!

Publicat dins de Ed. PRIMÀRIA, General | Deixa un comentari

Les esteles funeràries de Preixana

Aquests dies hem iniciat el projecte d’escola: els picapedrers.

Per fer-ho hem descobert mitjançant dos puzles un parell d’elements singulars. L’un era una  foto d’una peça rodona feta en pedra que, en un primer moment, no sabíem pas de què es tractava i a l’altre es veia un personatge amb una professió desconeguda per als nens i nenes.

El següent pas ha estat veure de primera mà i escoltar la història d’aquestes peces rodones que han resultat ser esteles funeràries. El Josep Badias ens ha explicat i mostrat les escultures que estan exposades a l’antiga església de sant Llorenç.

Moltes gràcies al Josep Badias i a l’Ajuntament de Preixana!!

Publicat dins de ED. INFANTIL, Ed. PRIMÀRIA, General, PROJECTES, SORTIDES | Deixa un comentari

El nostre treball a l’hort

AHIR VAM PLANTAR ELS ENCIAMS A L’HORT DE L’ESCOLA. ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ PLANTANT ELS ENCIAMS I REGANT LES FAVERES.  NO VAM PODER REGAR LES ESCAROLES.

Nens i nenes de CI

Publicat dins de ED. INFANTIL, Ed. PRIMÀRIA, ESCOLA VERDA, General | Deixa un comentari

Celebrem el Dia de la Pau

Com cada curs a l’escola hem celebrat el DENIP (Dia Escolar de la No Violència i la Pau). Aquest any hem fet activitats a les sessions de tutoria com un bingo de la pau o un treball relacionat amb la biografia de dones que han obtingut el premi Nobel de la Pau, també hem treballat en creacions plàstiques relacionades amb la simbologia de la pau i hem expressat de manera personal què vol dir la pau en el nostre dia a dia per decorar un arbre del pati amb els nostres desitjos.

Publicat dins de ED. INFANTIL, Ed. PRIMÀRIA, FESTES, General | Deixa un comentari

Una xerrada molt interessant

El dia 28, dijous passat, l’alumnat de CM i CS vam tenir l’oportunitat d’escoltar de primera mà com és l’empresa Google i quines aplicacions té.

La Carme i l’Albert, pares del Max i del Roger, treballen des de fa anys a Google. A la seva conferència online ens van explicar algunes coses curioses com la quantitat de gent que treballa a l’empresa o el per què dels colors del logotip.

Esperem una segona part d’aquesta activitat al juny on hi participaran tots els nens i nenes de l’escola.

Un cop més: moltes gràcies famílies!

Publicat dins de Ed. PRIMÀRIA, General | Deixa un comentari