Els més grans de l’escola, els de 6è, han passat un dia diferent, divertit, emocionant, novedós,…a l’estació d’esquí Vallter 2000, al Ripollès. Al matí, han tingut molta feina amb els preparatius (la roba adequada, el lloguer de material, i ara com m’ho poso?), després dues hores d’esquí amb monitors i una bona estona practicant sols fins a l’hora de dinar. A la tarda, jocs amb trineus i tubbys, retornar l’equip llogat i una parada per berenar a Camprodon.
Ballem sardanes
Els alumnes de 4t estan aprenent a ballar sardanes. Cada dilluns al matí, la M.Àngels els ensenya els passos, la postura i els moviments d’aquesta dansa tradicional de Catalunya, aprenen a distingir el so de la tenora i saben que una rotllana de balladors no rebutja mai ningú.
“La Sardana a l’Escola” és un programa pedagògic i divulgatiu de la Diputació de Girona i del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya per fomentar el coneixement de la sardana entre la mainada de les comarques gironines. S’adapta al currículum escolar, cercant els punts de contacte amb diverses matèries: la música, l’educació corporal, la història o les matemàtiques.
ELS MÉS PETITS BALLEN EN ANGLÈS
Durant tot el curs, es porten a terme diferents tallers a educació infantil, en els quals es formen grups de nens de P3 fins a P5. Un dels tallers és d’anglès. Per tal de ser dinamitzador i divertit, els alumnes comencen saludant-se i cantant els dies de la setmana. A continuació s’explica un història, i es representa fent mímica mentre s’escolta. Després, els alumnes canten i ballen la cançó de la mateixa història, de manera que poden reproduir fàcilment algunes de les paraules que inclou la cançó i la història. A més a més, també es canten altres cançons. A continuació podeu veure com un dels grups ballava la cançó corresponent a l’últim taller que s’ha dut a terme fins al moment.
Esperem que us agradi!
Un cartell de circ
En Carles Redón i la Isabel Gamero, els pares d’en Pau de P5 són dissenyadors i de dibuixar en saben un munt. La setmana que en Pau era “El protagonista” van venir a l’aula, ens van explicar la seva feina i ens van fer treballar en equip per confeccionar aquest gran i bonic rètol de circ, el CIRC de BORA GRAN.
Voleu veure el procés seguit?
Els alumnes de 3r participen al RODAJOC
El passat dimarts 13 de març, l’alumnat de 3r de primària va participar a la tercera edició del RODAJOC, celebrada a la Banyoles, als espais de la Plaça Major i de la Muralla.
És una activitat adreçada als nens i nenes d’aquest nivell educatiu i que té com a objectius interrelacionar els alumnes dels diferents centres escolars de la comarca, fomentar l’ús d’espais públics per jugar i recuperar jocs tradicionals que es practiquen arreu del planeta, utilitzant poc material o material reutilitzat.
El Rodajoc s’ha dut a terme gràcies al Consell Esportiu del Pla de l’Estany juntament amb els diferents mestres d’educació física de primària de les escoles de la comarca, els alumnes del Cicle Superior d’Esports de l’IES Pere Alsius, el Centre de Recursos Pedagògics del Pla de l’Estany i l’Ajuntament de Banyoles i el Pla Educatiu d’ Entorn.
Els grups d’alumnes de les diferents escoles es barregen per formar equips que recorren un circuit d’estacions de manera rotativa . Així, han pogut jugar a Bales (Catalunya), Mikado (Xina), Kulla (Grècia), Arsherez (Marroc), Simba i l’antílop (Zaire),…jocs que han treballat prèviament a les sessions d’educació física i que aquest dia han pogut compartir amb altres nens i nenes de la seva edat.
Tots plegats van passar una bona estona gaudint de diferents jocs i intercanviant amistat.
Tenim idees de bombers?
Divendres dia 9 de març els alumnes de cicle inicial vam fer una visita al parc de bombers de Banyoles. Abans de visitar els bombers, però, vam preparar unes quantes preguntes per tal de fer que la sortida fos d’allò més profitosa.
Només d’arribar vam agafar forces tot esmorzant i… com que els bombers tenen una feina molt imprevisible i aquell dia havien hagut de sortir a apagar foc, ens vam haver d’esperar una estoneta abans no els vam veure. Mentre esperàvem que arribessin vam aprofitar per fer jocs i divertir-nos tots plegats.
A continuació, vam fer la visita al parc, la mestra de segon ens va anar guiant per les instal.lacions i vam poder veure els uniformes i els estris que utilitzen per treballar. Durant el recorregut també vam observar que hi havia cotxes aixafats en un pati i ens demanàvem què hi devien fer allà aquells cotxes… Eren idees de bomber? No, no, ens van explicar que són cotxes que ja no serveixen i els bombers els fan servir per fer pràctiques perquè el dia que hagin de rescatar algú ho facin bé.
Entre una cosa i una altra vam sentir arribar els bombers, estaven molt cansats, des de la tarda del dia abans que no havien aclucat ull, però ens van atendre molt bé. Vam mirar un vídeo per saber què cal fer quan es cala foc a casa i ens va agradar molt aprendre el nou telèfon d´emergències: el 112.
El que més ens va agradar, però, va ser escoltar les sirenes i pujar al camió, i com que moments abans havia vingut una ambulància i també havíem escoltat la sirena, vam poder comprovar que no sonen igual. Ah! No ens ho podem descuidar! També ens vam poder posar els vestits dels bombers, va ser molt divertit.
Vam tornar a casa, doncs, havent passat una molt bona estona i havent après coses noves.
A continuació podeu veure algunes fotografies.
EL REI CARNESTOLTES I LA VELLA QUARESMA
Ja vam acomiadar al rei Carnestoltes i ha arribat la Vella Quaresma amb 7 cames, una per cada una de les setmanes que queden per arribar a Setmana Santa. En tenim una imatge a la part dreta del bloc, i cada divendres a partir de les 17:00h. de la tarda podreu veure com, setmana rera setmana, va perdent una cama fins arribar al Diumenge de Pasqua.
Al Rei Carnestoltes li agradava la gresca, el desordre i menjar a dojo; era un personatge gras ,excessiu i esbojarrat. La Vella Quaresma prefereix la calma, l’ordre i el dejuni en el menjar; és una vella arrugada i xaruga que, normalment, va vestida amb robes fosques, amb un davantal i un mocador al cap i porta un bacallà en una mà i un cistell ple de verdures a l’altra.
Hi ha un conte escrit per Núria Figueras i il•lustrat per Andrés Cañal que parla sobre la rivalitat entre aquestes dues figures tan representatives de la cultura i tradicions del nostre país.
I una coneguda i divertida cançó de Pep Puigdemont que es titula “La Vella Quaresma” i que podem escoltar aquí:
Taller de cançons amb en Quim Vila
Divendres 10 de Febrer va venir a l’escola en Quim Vila per explicar-nos moltes coses sobre la manera de fer cançons. La melodia, els acords, el ritme, la pulsació, la lletra… Tot això cal tenir-ho en compte a l’hora de crear una cançó. Per entendre aquests conceptes ens posava exemples de películes com “Missió impossible” o “La guerra de les Galaxies”.
Vam riure molt i al final vam fer una cançó col·lectiva que es titula:
EL MEU POBLE ÉS SERINYÀ
A la província de Girona
Tocant a Besalú
Hi ha un petit poble que enamora
Per què no hi vens tu?
Hi ha unes coves molt antigues
D’on vénen els gegants
I pel Roser ballen les danses
Petits i grans.
Serinyà és el meu poble
I és al Pla de l’Estany
El patró és Sant Andreu
Som mil dos-cents habitants.
Serinyà és el meu poble
És el poble ideal
És on visc molt feliç
Tot l’any.
Elaborem anelles i boles de malabars
Durant un parell de dies a la tarda els nens i nenes de l’escola Bora Gran hem estat preparant anelles i boles de malabars per poder-nos anar entrenant pel gran dia. Com tots sabeu, aquest curs, el projecte interdisciplinari de centre és el circ, per la qual cosa, i de forma excepcional, oferirem una funció on mostrarem les nostres destreses com grans professionals de circ.
Així doncs, ens vam dividir en grups formats per nens i nenes de tots els cursos i ens vam ajudar uns als altres a preparar el que seran les nostres eines per a l’actuació.
Un carnaval de circ !
Al llarg de la setmana de Carnaval a l’escola tots els nens i les nenes vam preparar algun complement relacionat amb el circ.
Així, els nens i les nenes de Cicle Mitjà vam preparar-nos una careta de pallasso i als tallers de matemàtiques vam fer-nos uns barrets de papiroflèxia, tan grans que no passàvem per la porta.
A Cicle Inicial vam confeccionar un llacet i un rellotge i ens vam pintar la cara de pallasso,
A Educació Infantil vam elaborar caretes de pallasso,