Visita a l’Ajuntament

Els nens i nenes de 3er hem fet una visita a l’ajuntament del nostre municipi, que per cert es troba just al davant de la nostra escola. La part exterior la coneixíem molt bé, doncs un dia a la tarda ens vam dedicar a fer-ne el dibuix i ens vam fixar amb tots els detalls. Però l’interior no l’havíem vist mai.

Ens van rebre el Sr. Josep Ramon, alcalde de Serinyà, i la Sra. Àngels Ruiz, i ens vam dirigir a la sala de plens, on després d’una explicació sobre l’ajuntament i respondre les preguntes que havíem preparat a la classe, vam actuar de regidors i regidores amb alcaldessa i secretària incloses i vam realitzar un ple. En l’acta d’aquest ple es van aprovar les dues propostes que havia proposat l’equip de govern: la construcció d’una piscina municipal i la instal·lació de gespa artificial al camp de futbol.

Vam conèixer la secretària, la Dolors i els altres treballadors i també vam visitar el despatx de l’alcalde i les altres dependències de l’ajuntament, fins i tot vam sortir al balcó.

Ens va agradar molt i molt a tots i a totes i hem après una mica el funcionament de la Casa de la Vila.

I Torneig de Cementiris

Del 20 d’abril al 14 de maig hem realitzat al primer torneig de Cementiris amb la participació de 4 equips i un total de 24 jugadors de 3r a 6è de Primària. Els equips han estat mixtes (amb un mínim de 2 persones de cada sexe) i intercursos (amb un màxim de 2 jugadors per curs). Hem jugat dues jornades per setmana, dos partits a cada jornada, i ho hem fet al pavelló a l’estona de l’esbarjo.

Els dinamitzadors d’esports de l’escola, en Martí, la Júlia, la Montse i en David han estat els encarregats de la promoció del torneig i de la inscripció dels participants.

Aquí podem consultar la relació d’equips participants, els resultats dels partits i la classificació final. A continuació tenim les imatges de la Final.

Felicitats, una vegada més, a tots i totes per la vostra participació!!!  😀

EL CONTE DEL CABDELL

Ja fa tres anys que a l’escola fem Filosofia amb els nens i les nenes des de P3 fins a 6è per tal de reforçar les habilitats de pensament.
Amb els més petits, les propostes sorgeixen del món dels contes, de l’art, de la música i de jocs i activitats lúdiques. A més tenim un titella que serveix de referent: la tortuga Pepa.

“El conte del cabdell” és una d’aquestes activitats. La Pepa ens va portar un cabdell de llana que ens havíem d’anar passant a mida que inventàvem un conte. En acabar, el cabdell havia fet un dibuix a terra preciós!! Hi ha qui deia que eren estrelles, una teranyina…

Els nens i les nenes de P5 s’han inventat aquest conte:

EL PALLASSO QUE VA PERDRE EL NAS

Una vegada hi havia un pallasso molt graciós, que feia riure a tota la gent amb les seves bromes.
Un dia va fer una broma a un rei. Li va fer creure que el disparava amb una pistola. Quan va disparar, va sortir un petard i el rei es va espantar.
Un altre dia va fer riure la gent perquè va caure de caps a terra. Quan es va aixecar va adonar-se que havia perdut el nas i el va començar a buscar. Va demanar ajuda a un altre pallasso, en Sandro i també al domador. El van buscar pertot arreu, però no el van trobar. Després, van decidir tornar-lo a buscar.

Com que tampoc el van trobar, van decidir comprar-ne un altre. En van comprar un de color blau i el pallasso va tornar a fer riure a tothom. Tothom coneixia el pallasso del nas blau.
I, vet aquí un pallasso i el seu nas, i aquest conte s’ha acabat.

 

Els nens i les nenes de P4 s’han inventat aquest altre:

EL GAT I EL RATOLÍ

Una vegada hi havia un gat que jugava amb una bola de fil. Es va quedar ben embolicat i no podia desembolicar-se.
Per allà, passava un ratolí. El ratolí va mossegar el fil i van poder jugar junts; jugaven a enfilar-se pels teulats. Van trobar els seus amics i van baixar a jugar amb ells.
Des d’aquell dia, el ratolí i i el gat es van fer molt bons amics.
I vet aquí una vegada un gat i un ratolí, aquest conte ja és fi.

ELS COTXES DE P4

Els nens i les nenes de P4 han estat investigant sobre el món dels cotxes, observant-ne les diferents parts i elements, buscant informació en contes i llibres, jugant amb diferents tipus de cotxes i d’altres vehicles,…  fins i tot, s’ han construït el seu propi cotxe. Mireu que “xulos” que els han quedat:

 

 

La cançó del circ del Bora Gran

EL CIRC JA HA ARRIBAT

EL CIRC JA HA ARRIBAT! CORREM, CORREM, CORREM-HI!

EL CIRC JA HA ARRIBAT! CORREM-HI TOTS PLEGATS!

HI HA TRES PALLASSOS BEN DIVERTITS,

ES DIUEN SANDRO, LLUÏSET I BILÍN.

EL CIRC JA HA ARRIBAT! CORREM, CORREM, CORREM-HI!

EL CIRC JA HA ARRIBAT! CORREM-HI TOTS PLEGATS!

L’EQUILIBRISTA VA A POC A POC

SI NO VOL CAURE A LA PISTA DE COP.

EL CIRC JA HA ARRIBAT! CORREM, CORREM, CORREM-HI!

EL CIRC JA HA ARRIBAT! CORREM-HI TOTS PLEGATS!

EL MALABARISTA TIRA ELS ANELLS

TANT  FORT  ENLAIRE QUE  TOQUEN EL CEL.

EL CIRC JA HA ARRIBAT! CORREM, CORREM, CORREM-HI!

EL CIRC JA HA ARRIBAT! CORREM-HI TOTS PLEGATS!

LES BALLARINES VAN DE PUNTETES,

GIREN I GIREN LES FALDILLETES.

 

 

XXIX Certamen literari Alzina Reclamadora

El passat dia 28 d’abril, a les 12 del migdia, va tenir lloc l’acte de lliurament dels premis del XXIX certamen literari comarcal “Alzina Reclamadora” a la sala d’actes de Can Jan de la Farrés, a Fontcoberta. Enguany l’escola Bora Gran ha obtingut el premi a l’escola amb treball global de major qualitat.
Van participar en el concurs alumnes de cicle mitjà i superior. Entre els guanyadors del concurs, els alumnes de l’escola Bora Gran van obtenir els següents guardons:
Un primer premi per “Quan et vaig conèixer”, de la Zoé de sisè curs; un tercer premi per “L’àvia Roseta”, de la Ivette de cinquè curs; un tercer premi per “La coca desastre”, de la Júlia de quart i, finalment, un segon premi per “La taula i les potes”, de la Jordina de tercer curs.
Els guardonats van assistir a l’acte on es van llegir els primers premis de cada nivell des de primària fins a batxillerat. Posteriorment van recollir un petit obsequi i un val per a la compra de llibres. Per altra part, l’escola també va rebre un reconeixement.
Enhorabona a tots els participants!

Celebrem la diada de Sant Jordi

Després de les vacances de Setmana Santa hem estat fent preparatius per a la celebració de la diada de Sant Jordi, alguns en l’àmbit literari i d’altres en l’àmbit artístic.
– Cada grup-classe ha preparat col·lectivament un rodolí, un poema o un petit conte per al 2n Llibre Gegant de Sant Jordi, que posteriorment ha estat il·lustrat i presentat públicament en un acte organitzat per l’ajuntament el dia de Sant Jordi.
– Cada alumne/a ha preparat un punt de llibre per participar en un concurs organitzat per l’Ampa, en el qual s’ha triat un punt de llibre per curs, s’ha fotocopiat i distribuït gratuïtament a la parada de llibres de l’associació.
– Cada grup-classe ha fet lectura de poemes d’autors i temàtiques diverses.
– Cada alumne/a ha preparat una rosa per obsequiar a la seva família.
– Hem escoltat, llegit, explicat, representat,… la Llegenda de Sant Jordi, amb el drac, la princesa i el cavaller.
– Hem recordat, repassat, après,…cançons relacionades amb la llegenda.

I un cop arribat el dia 23 d’abril, al matí hem fet una visita a la parada de llibres i n’hem triat i adquirit algun per a les aules. A la tarda, hem celebrat els VIII Jocs Florals de l’escola amb la recitació i lectura de poemes.

IV Torneig de Ping-Pong

Un any més s’ha realitzat un Torneig de Ping-Pong entre els alumnes de 3r a 6è de primària, amb la participació voluntària d’un total de 28 jugadors/es. Els partits s’han jugat durant l’esbarjo, a la taula que tenim sota el porxo de l’entrada, des de finals d’octubre a mitjans març.

L’organització ha anat a càrrec del mestre d’Educació Física, en Pere, i ha comptat amb la col·laboració dels dinamitzadors d’esports de l’escola, en Martí i la Júlia (alumnes de 5è) els quals s’han ocupat de controlar els partits i anotar els corresponents resultats.

Aquí podem consultar la relació de participants i la classificació final i a continuació tenim les imatges de la Final i del partit pel 3r i 4t lloc.

En l’assemblea del 30 de març es va fer entrega dels premis al guanyador i als millors classificats.
Felicitats a tots i totes per la vostra participació!!!  😀

Anem a la Trobada de Dinamitzadors del PCCE

El divendres 23 de març, la Montse i en David, van participar a la Jornada de Formació de dinamitzadors de primària del Pla Català d’Esports a l’Escola juntament amb uns 150 alumnes més d’altres escoles de la província de Girona.

La trobada es va realitzar al Parc de la Draga de Banyoles. Es van desenvolupar continguts de pràctica esportiva, d’educació en valors i de gestió, lideratge i dinàmica de grups a partir de quatre grups d’activitats en les quals els dinamitzadors van participar de manera rotativa, en format circuit:

– BTT i tir amb arc

– Esports alternatius: Ultimate Frisbee (joc amb un disc volador) i Kinball (joc amb pilota gegant)

– Taller Joc net a la Grada

– Formació teòrica sobre dinamització

La  jornada va concloure amb la presentació del decàleg esportiu aconseguit entre tots/es els participants al taller, document que s’ha anomenat Decàleg Esportiu de la Jornada de Dinamitzadors/es 2012 i amb un original  joc de pilotes inflables que va afavorir l’intercanvi de contactes entre els dinamitzadors/es.

En aquesta foto podem veure a la Montse i en David, juntament amb la Tània de l’escola Frigolet de Porqueres. Cliqueu a sobre i en veureu unes quantes més…

Si voleu més informació d’aquesta jornada la trobareu a la web del Consell Esportiu del Pla de l’Estany

Anem a escoltar música

Aquesta setmana tots els nens i nenes de l’escola han pogut gaudir d’una bona audició musical a l’Auditori de Banyoles.

Els més grans, els alumnes de cicle superior, han pogut escoltar les excel•lents veus d’alguns dels components del Cor de Teatre amb l’obra El Concert, interpretant a capella peces de pop dels The Beatles, de rock dels Rollings Stones i de Jimmy Hendrix, de grans clàssics com Johan Sebastian Bach, Amadeus Mozart,…

Els alumnes de cicle mitjà han pogut escoltar música de Edvard Grieg, interpretada al piano per Sabina Gelmà i al violí per Vladimir Kunca, il•lustrant Les aventures de Peer Gynt, una història basada en l’original de Henrik Ibsen però adaptada al nostre temps, on el protagonista és un nen ben actual.

Els alumnes de cicle inicial han assistit a l’audició Percussions a domicili, interpretada per Adrià López, Aniol López, Nuri Madí i Xènia Gasull amb instruments de percussió de tota mena i d’arreu del món i amb objectes que no són pròpiament instruments.

Els alumnes d’ Educació Infantil, amb l’arribada de la primavera i a través de l’obra El viatge de l’ocell Martinet han fet una aproximació a la música d’Antonio Vivaldi, interpretada pel Quartet Gerió, amb dos violins, una viola i un violoncel.