Club de lectura a Cicle Mitjà III

Hem arribat al final del llibre. I….  sabeu què? Ens ha agradat molt i us en recomanem la lectura.

Com a cloenda d’aquest nostre primer Club de Lectura hem visionat la pel·lícula d’aquest llibre i hem pogut veure com els personatges que ja coneixem viuen les seves aventures.

Hem escrit en una fitxa un petit resum de l’argument, el que ens ha agradat més, el que ens ha sorprès, el nostre personatge preferit i la nostra recomanació.

Per últim, entre tots i totes, hem fet una valoració molt positiva d’aquesta activitat i tenim moltes ganes d’iniciar un segon Club de Lectura.

 

Club de lectura a Cicle Mitjà II

Estem completament endinsats en la història d’aquests personatges prehistòrics i les seves aventures. La Bora, en Tunc, en Piru, en Tafarell, en Jarc,… i les seves respectives tribus: els laïtes i els lacets. Com que aquestes tribus vivien on es troba ara la ciutat de Barcelona i els seus voltants, hem visionat unes imatges d’aquests llocs: el Passeig de Gràcia, la muntanya de Montjuic, el riu Llobregat, la muntanya del Tibidabo i la muntanya de Montserrat.

Cada setmana ens esperem el dimarts per reunir-nos, seure en els nostres coixins i poder conversar i compartir el que hem anat llegint.

Club de lectura a Cicle Superior III

El dijous 14 de març va finalitzar el club de lectura pels alumnes de cicle superior. L’alumnat va visualitzar la projecció de la pel·lícula “El noi del pijama de ratlles”, que havien estat llegint al llarg d’unes quantes setmanes.

La valoració d’aquest treball ha estat del tot positiva per part dels alumne. Han compartit a través del diàleg els aspectes més interessants que han trobat. El llibre els ha portat a conèixer també els fets històrics rellevats de la història de la II guerra Mundial.

 

PREMI SAMBORI ÒMNIUM 2013

Com cada any la nostra escola participa en el Premi Sambori Òmnium, concurs literari de narrativa escolar que té l’objectiu de promoure l’ús del català literari a les escoles i instituts del Principat.

Aquest Premi Sambori Òmnium consta de dues fases:

– Premi Sambori Òmnium Demarcació, que engloba els centres educatius de Girona- Catalunya Nord.

– Premi Sambori Òmnium Catalunya, que engloba els centres educatius de Catalunya.

Aquest curs hi ha participat l’alumnat de 2n, 4t i 6è . Després de la primera selecció que es fa a nivell de cada escola, tres textos per nivell,  s’envien a les respectives seus territorial d’Òmnium Cultural. Aquí un jurat escull com a mínim tres treballs per curs. Aquest mes de març ens ha arribat la gratificant notícia que l’Isaac P. de 2n ha quedat finalista a la demarcació de Girona, amb el conte titulat: “El conte de les Escombraries”, que podeu llegir tot seguit.

Tots els premis finalistes a la demarcació passen a la fase Sambori Òmnium Catalunya. Esperem i desitgem que aquest conte obtingui un bon reconeixement.

EL CONTE DE LES ESCOMBRARIES

Hi havia una vegada unes escombraries que vivien a la sortida d’un poble i a prop de la carretera, i darrera seu hi havia un bosc.

Les escombraries eren de dos metres d’alçada i tenien un cos piramidal. Eren de color blau, verd i groc.

Aquelles escombraries no estaven contentes perquè no els hi llançaven el que tocava. Al de plàstic li llençaven vidre, al de vidre li llançaven plàstic i al blau  menjar. No els agradava que els maltractessin ni que els hi donessin el que no tocava.

Un dia van decidir posar uns cartells. Van comprar molts folis i amb els retoladors van explicar on es tenien que llençar les coses.

“EN EL GROC, PLÀSTIC” , “EN EL BLAU, PAPER I CARTRÓ” i “EN EL VERD, VIDRE”.

Les persones que anaven a llançar les escombraries van veure els cartells i des d’aquell dia ho van fer bé.

I tot es va equilibrar, el món i les persones. Tot estava ben net i lluent. El món va deixar de contaminar-se, tot funcionava tan bé que les escombraries estaven molt contentes amb els nens i les nenes, els pares i les mares, els avis i les àvies… I es van dir:

Que bé,  ara ens respecten!

Rodajoc 2013 a Fontcoberta

Avui dimarts, 19 de març de 2013, hem fet jocs a la plaça de Catalunya de Fontcoberta. Hi hem anat tots els nens i nenes de 3r de primària del Pla de l’Estany. A les 9,10 hem sortit de l’escola amb autocar.
Els jocs que hem jugat són de tot arreu del món (dels 5 continents).
D’aquestes activitats, 10 eren jocs i 2 eren avituallaments. Els noms d’alguns jocs són: el cheia, el makalot, ver ver aras lama, simba i l’antílop, chonetes, arsherez, els tres pals… El joc que m’ha agradat més és Els tres pals i el que m’ha agradat menys ha estat Chonetes.
Hem partit l’espai de la plaça en dues parts, en una hi havia números i a l’altra lletres. Els nens i les nenes ens hem repartit entre tots dos espais.
Vaig trobar molts amics: blancs, negres i marrons.
L’últim joc va ser molt “guai”, vam enlairar paracaigudes i la plaça es va omplir de colors.

Redactor: Arnau P. (alumne de 3r.)

SORTIDA A BANYOLES

Els més petitons de l’escola vam fer una sortida a Banyoles.

Al matí vam visitar la Biblioteca Comarcal del Pla de l’Estany. En Xavi ens va explicar com ens podem fer el carnet de biblioteca, ens va ensenyar la zona dels diaris i de treball per la gent més gran, la zona d’ordinadors i la zona infantil. Aquí vam passar una bona estona mirant sota el bagul pirata, on viu la Rita Xuclalletres, i llegint contes al seu costat.

Després d’esmorzar i jugar una estona vam passejar vora l’estany, observant els ocells aquàtics que hi viuen: dos corbs marins descansant sobre uns pals, un ànec collverd i una ànega que festejaven, una fotja que es capbussava buscant menjar, una polla d’aigua que sortia de l’aigua per venir-nos a saludar,… Vam escoltar el conte El drac de Banyoles, la història d’un drac que s’havia fet amo i senyor de l’estany, que tenia atemorits a tots el vilatans, que es cruspia tots els cavallers que gosaven enfrontar-se-li i que finalment va ser vençut per un mag i les seves paraules màgiques.

Vam dinar al parc de La Draga i vam jugar una estona pujant i baixant pels marges. El tren pinxo ens va anunciar la seva arribada amb un toc de xiulet: vam fer un volt a l’estany i cap al centre de Banyoles ( la Plaça Major, la muralla, les campanes del monestir i de l’església de Santa Maria, la casa d’algun nen o d’alguns avis i àvies,…). Ens va deixar a tocar l’auditori i vam anar a escoltar l’espectacle musical Capsa de Curculles.

EDUCACIÓ INFANTIL A L’AUDITORI

El divendres 8 de març a la tarda, els alumnes de P3, P4, i P5 vam anar a l’auditori de Banyoles a veure l’espectacle musical Capsa de curculles de la Companyia Terranegra.

A l’escenari hi havia 3 músics: un contrabaixista, un guitarrista (que també tocava la bateria) i una cantant. Va ser molt bonic, i les cançons tenien un aire de Jazz. Per saber  més coses deixem que ho expliquin els mateixos autors, que són la Tati Cervià i en Toni Pujol:

Sabeu què són les curculles? Heu tocat mai una murga? I una esquetllotada? Voleu que us expliquem un conte amb el nostre antic kamishibai? Capsa de curculles és un conte musical de creació, interpretat amb un kamishibai o teatre de paper japonès, dirigit a nens i nenes a partir de 3 anys. Us proposem una història tendra i propera embolcallada en una ambientació musical rica i plena de matisos. La Sakura és una nena molt enginyosa que, amb l’ajuda de l’àvia Yoshi i el seu gos, en Perrins, construeix petits instruments musicals a partir d’objectes que les onades han deixat a la sorra. A la nit, però, un estrany personatge sorgit d’una antiga llegenda japonesa vol robar-li les seves troballes. La Sakura, armada amb els seus instruments, resoldrà aquest enigma.

Club de lectura a Cicle Superior II

L’alumnat i les mestres de cicle superior estem ben endinsats amb la lectura del llibre “El noi del pijama de ratlles”. Ja hem arribat al capítol quinze i, en les trobades que fem un dia a la setmana, han sorgit molts comentaris, hipòtesis i reflexions que ens porten a fer unes tertúlies literàries molt interessants. La participació per part de l’alumnat està sent tot un èxit, el llibre està agradant molt. Cada setmana els nens i nenes de 5è i 6è porten diferents anotacions que volen compartir amb la resta del grup, això facilita la comprensió del contingut de la història i també el fet que el protagonista de la història sigui un nen de 9 anys.
Com a reflexions a destacar per part dels alumnes, us volem explicar que ha sobtat bastant l’autoritat del pare vers tota la família, ja que no se li pot qüestionar cap cosa. Algú també es preguntava com era possible que la mare i sobretot el pare d’en Bruno no apreciessin les persones del servei, ja que viuen a la mateixa casa i estan en contacte cada dia. A partir d’aquí, es va a obrir el tema sobre les diferents classes socials, doncs avui en dia també en trobem però el respecte i el tracte, per sort, ha canviat molt.
També us volem explicar que hem arribat al capítol en què Bruno i Shumels es coneixen; hem estat parlant del moment en què passa i dels sentiments que podien sentir, i hem empatitzat amb els personatges. Ha estat un exercici de reflexió molt interessant.
Veurem què ens deparen els propers capítols…

PARAULES DOLCES

El dia 11 de març varem fer la cinquena assemblea dedicada a les paraules dolces.

Vam començar cantant la cançó d’inici i tot seguit van anunciar els tres finalistes del concurs de cartells pel sofà de Bora Llibres: Ivette, Farah i Laura C. La guanyadora va ser la Laura C. Tot seguit vam llegir un conte sobre les paraules dolces de la Lola.

[slideshare id=5706181&doc=paraulesdolces-conte-101108131831-phpapp02]

A continuació els nens/es de 6è vam preparar un power point sobre paraules dolces que diem i sentim a la nostra escola.

La sorpresa va ser la cançó final “Paraules Dolces”  escrita i musicada per la Rosa i l’Alejandro.

Paraules Dolces

PARAULES DOLCES

PARAULES DOLCES PER COMPARTIR

PARAULES DOLCES PER TU I PER MI

PARAULES DOLCES PER COMPARTIR

PARAULES DOLCES PER TU I PER MI

PARAULES DOLCES VOLEM SENTIR

SI LES DIUS… VINE AMB MI!

JUGAREM I RIUREM I MOLT BÉ

ENS HO PASSAREM!

PARAULES DOLCES PER COMPARTIR

PARAULES DOLCES PER TU I PER MI

PARAULES DOLCES PER COMPARTIR

PARAULES DOLCES PER TU I PER MI

SI VOLS TENIR MOLTS AMICS

PARLA’LS-HI BÉ… VINE AMB MI!

JUGAREM I RIUREM I MOLT BÉ

ENS HO PASSAREM!

PARAULES DOLCES PER COMPARTIR

PARAULES DOLCES PER TU I PER MI

PARAULES DOLCES PER COMPARTIR

PARAULES DOLCES PER TU I PER MI.

I per acabar vam cantar la cançó de cloenda de l’assemblea.

Va ser molt divertit!!

Redactores: Júlia D. i Ivette E.