XXXI Certamen Literari Comarcal “Alzina Reclamadora”

Un any més els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior han participat en el Certamen Literari Comarcal “Alzina Reclamadora” de Fontcoberta.

Un any més cal felicitar a tots els participants per la tasca realitzada, per les històries inventades,…

Un any més fem un aplaudiment als guanyadors, o més ben dit, a les guanyadores:  a l’Ona, per la seva obra La Bruixa Marina  i a la Joana, per la seva obra En Rudi. Van obtenir un segon i tercer premi respectivament en la seva categoria (3r curs de primària).

El passat 26 d’abril es va fer l’acte de lliurament de premis a la sala d’actes de Can Jan de la Farrés de Fontcoberta. Com a reconeixement a la seva obra tots els guanyadors i guanyadores participaren en una lectura pública dels seus treballs que es farà a la Llibreria l’Altell de Banyoles el dissabte 17 de maig a les 17h de la tarda.

L’ Ona i la Joana a Can Jan de la Farrés de Fontcoberta

Per gaudir de la lectura us recomanem…

Hola, jo us vull recomanar aquest llibre.  Carlos Baza és un nen content que tothom li diu Calabaza. El seu mestre sempre li pregunta coses com ara:

-A ver, qué pesa mas, un kilo de paja o un kilo de plomo?

Un dia va veure un petit fantasma que es deia Alu-Bia.

Es van fer amics i van començar a viure aventures.

 

Aya L (10 anys)

Per gaudir de la lectura us recomanem…

EL CASTELL DEL CINGLE

La Pam i en Peter són germans. Van anar de vacances a casa d’en Brock, el seu cosí. Un dia van veure un castell abandonat. Volien descobrir-lo i van trobar una entrada secreta …

Us el recomano perquè mentre el llegeixes et passa el temps molt ràpid i quan comences a llegir no pots parar i es molt emocionant.

 

Paula S.

Hem anat a escoltar música

Els alumnes de Cicle Inicial van viatjar amb El soldadet de plom des que el nen del conte descobreix els soldats que li regalen el dia del seu aniversari fins que el soldadet acaba dins el foc en companyia de la ballarina. Una actriu – Cristina Cervià– narrava el conte de Hans Christian Andersen mentre interactuava amb el músic creador de l’espectacle – Xavi Molina – per escenificar amb detall les aventures del soldat. La música ha estat ideada per il·lustrar les diferents escenes del conte i per desenvolupar les possibilitats sonores dels instruments de la família “vent fusta”.

Els alumnes d’Educació Infantil van gaudir de l’espectacle Cançons i Rimetes del grup 2princesesbarbudes – Marc Marcé i Helena Casas. Fent servir instruments de joguina i amb ritmes pop van fer una interpretació personal de cançons de joc, de treball, de bressol, danses, romanços i cantarelles tradicionals catalanes.

Els alumnes de Cicle Mitjà, de manera lúdica i participativa, es van endinsar en el món del so mitjançant la tecnologia en l’audició-concert de Pep Gol que porta per títol La Màquina del So. Van veure l’evolució dels instruments musicals des de la prehistòria fins als temps actuals descobrint els instruments actuals i les possibilitats que ens donen. Van jugar amb el so: gravant el so que produeixen alguns objectes quotidians van crear nous sons i van fer música amb ells; amb els sons corporals i l’ajuda del seqüenciador van instrumentar un fragment musical; van samplejar la veu per crear un tema musical amb una sola paraula,…

maquinaSoVan tocar la màquina del so, un instrument de percussió en forma de teclat virtual de quatre metres d’ample i dos d’alt que té vuit tecles blanques i cinc tecles negres. Cada una de les tecles al ser percudida envia una senyal al sintetitzador i aquest emet el so que prèviament ha estat programat, de manera que pot sonar com una  bateria, com un orgue, com un piano, com una coral,…en definitiva, com nosaltres volguem.

Els alumnes de Cicle Superior van escoltar La història del rock, un concert en el qual s’alternen la interpretació en directe de blocs de fragments de cançons enllaçades entre sí i presentacions en vídeo de l’època i/o circumstàncies històriques, socials o culturals de cada una d’elles, dels seus autors i de l’estil en què s’inscriuen. La interpretació musical va anar a càrrec de cinc músics: veu, guitarra, teclats, bateria i baix.

Bucs de Ciència a l’Aula de Natura de l’Estany

Els nens i nenes d’Educació Infantil i de Cicle Mitjà van participar en els Bucs de Ciència, unes activitats organitzades per l’Escola de Natura de Banyoles i que es realitzen a l’Aula de Natura de l’Estany. Tenen com a finalitat aprofundir en un tema concret des d’una perspectiva pràctica.

A través de l’experimentació i la manipulació d’elements naturals i altres materials lúdics els més petits es van endinsar en el món del color i els més grans van investigar les característiques  dels habitacles dels animals.

RACONS DE TREBALL ORAL A EDUCACIÓ INFANTIL

A educació infantil fem racons per a millorar la competència comunicativa dels nostres alumnes.Amb aquests racons els ajudem al desenvolupament fonològic i també fem un treball de discriminació i memòria auditiva.Els alumnes de P3, P4 i P5 passen pels diferents racons segons les seves edats.Els racons són: buf, llavis, llengua, sons i sorolls, i jocs fonològics.Aquí teniu una mostra de les pràxies i dels jocs que fem.

VIII Premi Sambori Òmnium 2014

El Premi Sambori és un premi de narrativa en català dirigit als centres educatius de tots els Països Catalans i que té com a objectius promoure la participació en un projecte comú d’ alumnes i centres de totes les terres de parla catalana i difondre l’ús literari del català dins de l’àmbit escolar tot incentivant la imaginació i la creativitat.

La Fundació Sambori organitza aquest concurs des del 1998 al País Valencià. Òmnium Cultural és qui organitza el Premi Sambori Òmnium a Catalunya.

Sambori és el nom d’un joc de carrer per a nens i nenes, que aquí coneixem com a xarranca o setmana. Es juga a totes les comarques de parla catalana i per això va ser el nom escollit per les associacions convocants del Premi Sambori.

En aquesta 8a edició hi han participat els alumnes de 2n, 3r i 4t de primària. En Joel de 4t, amb la narració El Fluix ha resultat finalista en la categoria de cicle mitjà de la Demarcació Girona-Catalunya Nord i el passat 20 de març va anar a recollir el premi a Santa Coloma de Farners.

Els finalistes de cada categoria passen a concursar a nivell nacional amb la resta de finalistes de les altres demarcacions d’on sortiran els tres millors treballs de cada categoria de Catalunya. Molta sort, Joel !!!

      EL FLUIX_____________________________________________________

Fa poc en un poble força gran hi havia un nen que no tenia amics, només a mi. Sempre estava en un racó fosc i solitari. Els nens no s’atrevien a mirar-lo perquè mai deia res i sempre estava quiet. Estava trist de no tenir amics.

Un dia, em va dir que havia decidit que no es podia quedar tota la vida arraconat. Volia conèixer gent. Em va demanar si el podia ajudar.

Ell pensava que els altres eren superiors. Jo el vaig voler animar dient-li que no s’havia de sentir inferior a ells. Ell també podia fer moltes coses, només havia de buscar dins seu. Es va motivar i va intentar fer amics. Es va apropar a un nen i quan ja quasi era al seu costat el nen va marxar. De cop, s’aturà i amb el cap cot se’n va tornar al racó. Jo ja no sabia com animar-lo, ja li havia dit tot el que podia fer. 

De sobte se’m va ocórrer una idea: fer un festival per tot el col·legi i així ell podria fer amics. Esperava que funcionés i deixés d’estar sol en un racó.

El dia següent vaig posar-me a organitzar el festival de tota l’escola amb l’ajuda d’uns quants companys meus. Tot estava a punt, el dia següent vaig dir-li que vingués a les onze del migdia al parc del poble per jugar amb mi.

Quan va veure tots els nens de l’escola allà reunits i el festival que havíem organitzat per a ell, es va emocionar i em va donar les gràcies. Vaig presentar-li tots els meus amics que es van sorprendre que aquest nen fos tan amable amb la gent. Ells s’havien pensat que era un nen molt estrany però no era així!

Passats uns dies, el nen ja no estava mai sol i sempre estava envoltat dels seus amics i de mi. Em vaig sentir molt content d’haver-lo ajudat i nosaltres  sempre intentàvem que cap nen es quedés sense amics i es sentís sol.

 

III Torneig de Cementiris

Ja ha finalitzat el segon torneig del curs, el de cementiris, jugat pels alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è a l’estona de l’esbarjo, a la pista del pati i al pavelló. Els equips han estat mixtes (amb un mínim de dos jugadors de cada sexe) i intercursos (amb un màxim de dos jugadors per curs). Cada jornada s’ha celebrat dos partits i un cop acabada la lligueta s’ha jugat la final amb els dos primers classificats.

Els dinamitzadors d’esports de l’escola -la Montse, en David, la Laura i en Joan- han estat els encarregats de la promoció del torneig i de la inscripció dels participants. Podem consultar la relació d’equips participants, els resultats dels partits i la classificació final clicant aquí. Vegeu-ne algunes imatges: