GRANOTES A L’AIGUA

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Els nens i nenes de segon vam inventar un joc de taula pels infants de P5. Un cop el vam tenir creat, vam anar tots junts a presentar-lo. Es titula Granotes a l’aigua perquè les fitxes són unes granotetes que han d’arribar a una bassa. Per poder-hi arribar han de superar diferents i divertides proves. Els nens i nenes de 2n i P5 ja hi vam jugar un cop acabada l’exposició i ens ho vam passar molt bé!! Després de molt d’esforç i treball, estem molt contents perquè a la classe de P5 els hi va agradar molt!

Reading in pairs

El curs passat vam iniciar el programa Llegim en parella en català. Aquest any continuem amb aquest programa, en català a CM i, com a novetat, en anglès a 6è.

Aquest programa educatiu està impulsat pel GRAI (Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals) i la Universitat Autònoma de Barcelona.

El mètode en què es basa aquest programa és el treball cooperatiu: l’alumnat té uns rols, alguns fan de tutors i altres de tutorats.

Un dels punts importants d’aquest programa és la implicació familiar: la família des de casa també haureu de fa un treball similar com el que es fa a les aules. Les famílies busquen una persona (pare, mare, avi, oncle,..) que faci el paper de tutor/a, i que llegeixi amb el nen/a.

L’objectiu final del Reading in pairs és la millora dels alumnes en la comprensió lectora i l’speaking en anglès.

Cada setmana, trobareu en aquest bloc un article amb l’ àudio del text que s’ha de treballar, per tal que serveixi d’ajut i guia en la preparació dels textos.

Assemblea de Nadal: Les nostres tradicions

L’ últim dia del trimestre hem celebrat l’Assemblea de Nadal. Hem mirat i escoltat un bonic conte de nadal, hem recitat els poemes apresos per cada grup, hem parlat de les tradicions nadalenques catalanes, hem cantat nadales tots plegats i n’hem escoltat una de nova creada des del Camp d’Aprenentatge Pau Casals.

Volem compartir una petita part d’aquests moments amb tots vosaltres: el Conte de Nadal de Roger Batalla (text) i Marta Castells (il·lustracions) i la nadala Somiem tots junts de David Melgar (música) i Gibert d’Artze (lletra).

El concert de Nadal

Aquest any els nens i nenes de l’escola ens han ofert aquestes nadales:

Santa Catalina / Per Nadal vénen els àngels, grup de 3 anys

Ara ve Nadal / Visca els tres Reis, grup de 4 anys

Caga tió / Amb la llum del fanalet (Jaume Moreno), grup de 5 anys

A Betlem, grup de 6 anys

El pobre alegre, grup de 7 anys

Mi burrito sabanero (Hugo Blanco), grups de 6 i 7 anys

La pastora Caterina, grup de 8 anys

Sant Josep i la mare de Déu, grup de 9 anys

Little snowflake (popular anglesa), grups de 8 i 9 anys

Les dotze van tocant, grup de 10 anys

Siyahamba (popular africana), grup d’11 anys

White Christmas (popular anglesa), grups de 10 i 11 anys

El final del concert ha estat marcat per una nova nadala de l’escola, escrita i composada per Rosa Cortada i Alejandro García i que porta per títol El Nadal a Bora Gran.

El Nadal a Bora Gran

ens alegra i agermana

agafant-nos de les mans

ens uneix petits i grans.

A Betlem hi portarem

un sarró ple d’amistat

i també un cistell

un cistell de llibertat.

El pessebre ja està apunt

i el tió que vol cagar

pim i pam, pim i pam

i els regals van baixant.

Ara és l’hora de cantar

i compartir la pau al món

i menjar i menjar

escudella i canelons.

És un dia d’alegria

i alcem les nostres mans

desitgem, desitgem

que tingueu un Bon Nadal!

 

Fem volar estels

Aquest dimecres 10 de desembre vam participar a l’activitat “Fem volar estels” d’enlairament simultani d’estels elaborats pels alumnes dels centres educatius de Catalunya. És una proposta inclosa en el marc del Tricentenari del 1714 i va coincidir amb la celebració del dia mundial dels Drets Humans.

Els més grans vam confeccionar estels farcits de missatges de pau i dels drets humans i els més petits vam fer carioques ben vistoses. Vam enlairar-los al camp de futbol després de llegir un manifest i cantar plegats la cançó “Somnis d’infant” de Tomàs González.