Sorteig de tablets i cursos

El programa GIRA Jóvenes us ofereix una formació virtual d’orientació professional per trobar feina que si completeu abans del dia 15 de març podreu guanyar una de les 3 tablets Samsung Galaxy i una de les 3 sessions d’orientació professional amb un expert de la Fundació Universitat Empresa que sortegen. Per a informació i inscripcions, ens podeu enviar un correu a emprenedoria@comtederius.cat.

Clouen les formacions InJUè

Ja han finalitzat amb èxit les formacions als grups de 2n de CFGS d’ARI i 1r QI 1B1/1B2/Repsol per a la seva participació als premis InJUè Emprèn de la Diputació de Tarragona. S’han realitzat 4 sessions formatives a l’alumnat, i a partir d’aquí aquest ha anat treballant en la creació de plans d’empresa i vídeos de presentació dels seus projectes de negoci que compleixin amb ODS i més concretament en prevenir les addiccions digitals entre la joventut.

Speech d’empreses tecnològiques

El passat dijous 1 de febrer va tenir lloc l’esdeveniment del Clúster TIC Catalunya Sud amb la presència dels representants de les empreses tecnològiques Xavier Aluja, de DOIT Sistemas Multisensoriales SL; i Ramon Bergadà, de Ramon Bergadà Mecanització d’Oficines SL.  L’acte va consistir en un speech en el que es varen exposar els perfils professionals que cerquen i hi va haver un debat posterior amb l’alumnat de CFGS 2A1, 2A2 i 2B d’ARI; 2A de DFM i 2A de STI.

Les formes jurídiques societàries

El passat dimecres 31 de gener va tenir lloc una conferència que va treballar les diferents formes jurídiques empresarials que existeixen, reflexionant sobre quina ens pot interessar més  i les obligacions fiscals establertes legalment. Va ser a càrrec de l’advocada Cristina Budí. Hi van assistir els grups de CFGS 2A PE, 2A ME, 2C QI Repsol, 2A DFM, 1B1 i 1B2 QI i CFGM 2n IEA.

Una inversió de futur

El passat dijous 1 de febrer va tenir lloc la xerrada “Una inversió de futur”, a càrrec del voluntari d’EFEC Josep Reverté. Aquest és un taller que serveix per aprendre sobre l’estalvi i inversió, l’interès compost, el binomi risc-rendibilitat, finances socialment responsables i altres conceptes financers. Com a oient hi havia el grup de CFGS 2C QI Repsol.

L’art d’emprendre el teu negoci

El passat dimarts 30 de gener va tenir lloc la conferència “L’art d’emprendre el teu negoci”, a càrrec del voluntari d’EFEC Josep Reverté. Es parteix sempre d’una idea de negoci, que pot sortir: per l’experiència professional dels promotors, per la detecció de noves necessitats per canvis que hi ha hagut a la societat o per la importació d’idees que funcionen en altres països i que s’adapten aquí. Hi van assistir els grups de CFGS 2A PE, 2A ME i 2A DFM.

L’economia del teu dia a dia

El passat dimarts 30 de gener va tenir lloc el taller “l’Economia del teu dia a dia”, a càrrec del voluntari d’EFEC Josep Reverté, que introdueix l’alumnat a les finances personals del dia a dia i incideix en la importància d’administrar adequadament els diners per assegurar el benestar financer
present i futur. També estudia els impostos: perquè es paguen, quines tipologies tenen i quin perjudici té el fet de no pagar-lo. Com a públic hi van assistir els grups de CFGS 2A1 i 2A2 QI; i CFGM 2n IEA.

Cooperatives i Economia social

El passat dilluns 29 de gener l’ESCAC va oferir una xerrada sobre l’economia social i el cooperativisme. L’acte va servir per explicar les Cooperatives com una forma jurídica societària de propietat col·lectiva, igualtat, compromís amb la comunitat, gestió democràtica i responsabilitat social. Com a públic hi havia els grups de CFGM 2n d’OBINT i 2n d’OPLAB.