PROPOSTA DE LLENGUATGE MATEMÀTIC

Aquestes primeres setmanes a innovamat hem estat treballant els nombres, en concret la relació entre grafia i quantitat a través de jocs amb cartes i daus. Avui us proposo practicar les grafies dels nombres (del 0 al 9), però primer anem a dibuixar-los de formes divertides amb diferents materials: pedres, plastilina, taps, cordill, aliments, peces de joguines… o el que se us acudeixi i que tingueu per casa. Si voleu podeu fer fotos quan els tingueu fets i me les envieu a rosa.delaguila@salesianes.org i així les podem compartir.

 

Visualització prèvia de la imatgeVisualització prèvia de la imatgeVisualització prèvia de la imatgeVisualització prèvia de la imatgeVisualització prèvia de la imatge

Després agafeu un full i intenteu traçar-los amb llapis, color o retolador. Es tracta de practicar, ja sabeu que a la primera molts cops no ens surt, però l’important és provar-ho i a veure com va i sempre tornar-ho a intentar.

Famílies, no és fàcil traçar els nombres, segurament molts els surten al revés o bé els intentaran dibuixar sense seguir una direccionalitat. No passa res. Mica en mica anirem trobant la forma més semblant i polirem el traç. No cal esborrar res (si no és que ells no estan satisfets del que han fet i us ho demanen). Tota pràctica és important!!

Publicat dins de General, Innovamat | Deixa un comentari

PROPOSTA DE MÚSICA

Per començar, la cançó d’inici:

Tot Sona: Si feu silenci i escolteu amb atenció, us adonareu que tot el que hi ha al vostre voltant produeix un so.

Ara escolteu aquesta cançó:

Quins sons has escoltat?

Aquests dies que estareu a casa segur que també sentireu sons. Escolteu el vídeo i a veure si sabeu quins objectes són.

Els instruments també produeixen sons:

I per acabar ens acomiadem:

Publicat dins de Música | Deixa un comentari

PROPOSTA DE LECTOESCRIPTURA

L’objectiu d’aquesta proposta és treballar la relació del so amb la grafia per tal de poder escriure paraules. I per fer-ho prepararem les orelles perquè escoltin quines lletres falten.

Es tracta de trobar les lletres que s’han perdut. Cada infant segueix un rpocés individual a l’hora d’anar descobrint les lletres per això haurem de pensar bé quines lletres li demanem que trobi. Començarem buscant les vocals. A continuació teniu un exemple. I si veiem que li és fàcil podeu anar-li demanant que pensi també consonants.

El que els potanar bé és tenir un cartell davant amb les lletres que li esteu demanant (només vocals o vocals i consonants). Això els ajudarà a centrar-se i a fer-hi referència si no saben dir el nom de la lletra.

Per ajudar-los a fer la proposta podeu pronunciar les paraules molt poc a poc i allargant una mica cada so.

Us animeu?

 Visualització prèvia de la imatge

Visualització prèvia de la imatge

I si en teniu ganes aquí teniu un joc interactiu per treballar la consciència fonològica. Es tracta de llegir les paraules i relacionar-les amb la imatge. Hi ha diferents nivells de dificultat.

Picture 13

 

Publicat dins de Lectoescriptura | Deixa un comentari

JUGUEM AMB LA POESIA

Aquest matí hem gaudit del taller JUGUEM AMB LA POESIA a càrrec de la ROSA FITÉ, que a través del poeta Miquel Martí i Pol ens ha fet passar una bona estona jugant amb les rimes, les endevinalles i la poesia d’una forma ben divertida.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TREBALLEM LES LLETRES

Mica en mica anem aprenent el nom de totes les lletres de l’abecedari. En coneixem moltes que de seguida relacionem amb els noms dels companys, de la família o de paraules que treballem a l’aula. Les tracem gairebé totes fixant-nos-hi molt bé i anem practicant tot confegint paraules amb lletres de fusta o magnètiques, fent-les amb plastilina, amb la pissarra de guix o la pissarra digital i també comencem a copiar-les en el full.

Conèixer les lletres i aprendre a “dibuixar-les” és una pràctica engrescadora i molt important per després a poc a poc anar-les identificant amb el seu fonema. Molts dels sons de les lletres ja els coneixem i amb aquesta cançó mirem de continuar aprenent:

Cadascú segueix el seu propi procés en la lectoescriptura i és un procés tant maduratiu que cal tenir present que el punt en que es troben és ben divers. Ja veureu que de forma natural tots aconseguiran aprendre. L’important és mantenir l’interès i acompanyar el procés sense pressionar-los, és molt bonic i emocionant!

Publicat dins de Activitats de classe | Deixa un comentari

CANÇONS DE L’HIVERN

Durant aquesta primera setmana hem parlat de l’hivern i de les característiques d’aquesta estació. Hem vist imatges, hem explicat contes i hem escoltat cançons que ens en parlen.

Publicat dins de Cançons | Deixa un comentari

COMPARTIM LES NOSTRES JOGUINES

Divendres passat vam poder gaudir d’una tarda de joc molt especial. Vam compartir les nostres joguines, les que cadascú va portar de casa per ensenyar-les als companys i deixar-los jugar. No és gens fàcil per ells i elles compartir les seves propietats més valuoses i cal felicitar-los perquè ho van fer molt bé. Mica en mica anem aprenent estratègies que ens ajuden a créixer en les relacions socials.

Publicat dins de Activitats de classe | Deixa un comentari

ACTUACIÓ DE NADAL

Donem per acabat el Nadal amb la gravació informal que hem fet a l’aula. Realment després d’haver preparat durant molts dies les seves cançons hem pensat que calia tancar el procés i amb molta il·lusió us presentem la nostra actuació de Nadal desitjant que us agradi:

En primer lloc han interpretat la cançó de “l’Àngel i els pastors”:

Després han cantat la cançó de “I’m a little snowman”:

I finalment us reciten el Poema de Nadal de Miquel Martí i Pol que porta el títol de Desembre:

Publicat dins de Nadal | Deixa un comentari

FEM CAGAR EL TIÓ!

Ens retrobem amb molta il·lusió i energia renovada per encarar aquest segon trimestre. Quines ganes de veure’ls les carones i de xerrar moltíssim sobre totes les emocions viscudes durant aquestes festes. Avui ho hem pogut fer.

I és que a l’escola no vam poder tancar la nostra festa de Nadal. I quan hem arribat a la classe el tió encara hi era. Sort hem tingut que no hagi marxat perquè per fi, avui, l’hem pogut fer cagar. Quina alegria!!! Unes neules boníssimes que ja ens hem menjat, un braçalet i una granoteta saltarina per cadascú. Moltes gràcies, TIÓ, i ara si, FINS L’ANY VINENT!!!

Publicat dins de Nadal | Deixa un comentari

BONES FESTES!!!

FAMÍLIES, COM BÉ SABEU HEM ACABAT EL TRIMESTRE AMB MOLTES BAIXES I NO HEM POGUT CONCLOURE L’ACTUACIÓ QUE AMB TANTA EMOCIÓ HAVIEN PREPARAT I TAMPOC HEM POGUT CAGAR EL TIÓ. ESPEREM PODER-HO FER A LA TORNADA.

DESITJO QUE PASSEU UNS MOLT BONS DIES I GAUDIU DEL TEMPS AMB ELS QUE ESTIMEU. ENS VEIEM A LA TORNADA!

Cliqueu per veure les fotos

 

 

 

Publicat dins de Nadal | Deixa un comentari