PROPOSTA DE LECTOESCRIPTURA

L’objectiu d’aquesta proposta és treballar la relació del so amb la grafia per tal de poder escriure paraules. I per fer-ho prepararem les orelles perquè escoltin quines lletres falten.

Es tracta de trobar les lletres que s’han perdut. Cada infant segueix un rpocés individual a l’hora d’anar descobrint les lletres per això haurem de pensar bé quines lletres li demanem que trobi. Començarem buscant les vocals. A continuació teniu un exemple. I si veiem que li és fàcil podeu anar-li demanant que pensi també consonants.

El que els potanar bé és tenir un cartell davant amb les lletres que li esteu demanant (només vocals o vocals i consonants). Això els ajudarà a centrar-se i a fer-hi referència si no saben dir el nom de la lletra.

Per ajudar-los a fer la proposta podeu pronunciar les paraules molt poc a poc i allargant una mica cada so.

Us animeu?

 Visualització prèvia de la imatge

Visualització prèvia de la imatge

I si en teniu ganes aquí teniu un joc interactiu per treballar la consciència fonològica. Es tracta de llegir les paraules i relacionar-les amb la imatge. Hi ha diferents nivells de dificultat.

Picture 13

 

Aquest article ha estat publicat en Lectoescriptura. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *