Mica en mica anem aprenent el nom de totes les lletres de l’abecedari. En coneixem moltes que de seguida relacionem amb els noms dels companys, de la família o de paraules que treballem a l’aula. Les tracem gairebé totes fixant-nos-hi molt bé i anem practicant tot confegint paraules amb lletres de fusta o magnètiques, fent-les amb plastilina, amb la pissarra de guix o la pissarra digital i també comencem a copiar-les en el full.
Conèixer les lletres i aprendre a “dibuixar-les” és una pràctica engrescadora i molt important per després a poc a poc anar-les identificant amb el seu fonema. Molts dels sons de les lletres ja els coneixem i amb aquesta cançó mirem de continuar aprenent:
Cadascú segueix el seu propi procés en la lectoescriptura i és un procés tant maduratiu que cal tenir present que el punt en que es troben és ben divers. Ja veureu que de forma natural tots aconseguiran aprendre. L’important és mantenir l’interès i acompanyar el procés sense pressionar-los, és molt bonic i emocionant!