AMBIENT 1000 PECES

Acabem la primera ronda dels ambient amb el 1000peces.

En aquest ambient han pogut pogut explorar, crear, manipular, experimentar, construir…

A través de les diferents construccions els infants poden treballar conceptes relacionats amb l’àmbit matemàtic (tamany, formes geomètriques, relacions de simetries i equivalències, seriacions, esquilibri…)

Publicat dins de Ambients | Deixa un comentari

PSICOMOTRICITAT

Cada dimarts van al gimnàs amb la Yolanda. És l’hora de psicomotricitat i gaudeixen moltíssim. Us deixo uns petits videos d’una sessió:

Publicat dins de Psicomotricitat | Deixa un comentari

INNOVAMAT: BLOCS LÒGICS

Cada setmana realitzem les propostes del programa innovamat que com bé sabeu és una metodologia que treballa les matemàtiques.

En diferents sessions hem estat jugant amb les cartes dels atributs dels blocs lògics, fent classificacions, associacions… I una de les propostes d’aquesta setmana ens plantejava construir amb les formes dels blocs lògics. Alguns ho han fet en parella i alguns de forma individual. I en acabar, els he proposat que l’intentessin representar en el full. Aquí els veureu com cadascú ha creat la seva composició i com l’estaven reproduïnt.

Publicat dins de Innovamat | Deixa un comentari

PSICOMOTRICITAT FINA

La psicomotricitat fina es refereix a totes aquelles accions que l’infant realitza bàsicament amb les seves mans, a través de la coordinació óculo-manual. Són moviments de precisió realitzats per la mà, els dits, el canell, l’avantbraç i el braç i que necessiten una força controlada i un bon nivell de concentració.

Així aniran adquirint força i precisió als dits, tant a l’hora de fer servir diferents estris com en fer la pinça.

Cada setmana, la Tere ens prepara una activitat de psicomotricitat fina. Aquesta setmana han modelat amb plastilina un ninot de neu.

Publicat dins de Psicomotricitat fina | Deixa un comentari

COM CAMINEN ELS LLOPS?

Ja fa dies que estem descobrint diferents curiositats sobre els llops reals. Una que vam descobrir veient un vídeo sobre llops va ser la diferència en la seva forma de caminar respecte els gossos. Com sabeu hi ha algunes races de gos que s’assemblen molt als gossos, però si trobéssim per la muntanya unes petjades que ens recoden als llops o als gossos, sabeu com podriem saber qui ha passat per allà dels dos?

Doncs nosaltres a la classe ja ho hem experimentat. Mireu mireu:

Ja veieu, els gossos caminen posant una pota al costat de l’altre, en canvi els llops caminen amb una pota davant de l’altre, de manera que el seu rastre és diferent. Hem comprovat que caminar com un llop és més difícil que com de gos.

Ja en sabem moltes altres de diferències, a veure si us les expliquen!

SOM EXPERTS I EXPERTES

Durant les dues últimes setmanes hem estat fent les presentacions de l’EXPERT, és una activitat d’expressió oral que forma part de l’acollida d’identitat dels nostres projectes interdisciplinaris. És un moment molt bonic on cada un dels infants ens presenta una de les seves habilitats: SOC EXPERT O EXPERTA EN… alhora que practiquem l’escolta activa, l’expressió oral i moltes habilitats socials, ens ajuda a conèixer-nos millor i millorar els vincles com a grup. Tots sabem fer bé alguna cosa i explicar-ho ens fa sentir bé i ens puja l’autoestima.

Moltes gràcies famílies per la vostra col·laboració en la tasca de preparació conjunta amb els vostres fills i filles. Plegats fem una millor educació!!!

La CHLOE és experta en planetes.

La IDAIRA és experta en dibuixar i pintar.

La MARIA és experta en cuinar pastissos.

El GUILLEM és expert en animals.

El GUIU és expert en dracs.

La LAIA és experta patinant.

El JAN és expert en moure’s.

La VALERIA és experta en fer de metge dels seus ninos.

L’UNAI és expert en fer coques.

La SOJOUD és experta en cuidar les nines.

El DARIO és expert en fer puzzles.

La CARMEN és experta en cuinar i pentinar.

L’IMRAN és expert en animals de la granja.

La IRINA és experta en animals.

El DAVID és expert en jugar amb les seves joguines.

Avui ens emportem el diploma per haber fet tant bé les nostres exposicions!!! FELICITATS!!!

BONS DIES: DIA INTERNACIONAL DELS DRETS DELS INFANTS

El dia 20 de Novembre és el dia internacional dels drets dels infants a nivell mundial. Els nens i nenes de tot el món tenen drets i ha costat molts anys aconseguir que estiguin definits i tothom els conegui però hi ha parts del món on els nens i nenes no tenen les mateixes oportunitats ni gaudeixen dels mateixos drets. És per això que encara és important prendre’n consciència.

Durant els bons dies d’aquesta setmana n’hem estat parlant a l’aula i aquest matí hem fet un petit acte al pati de l’escola. Han vingut TRISKTER i la TEAM i  ens han recordat la importancia dels drets dels infants, i alguns alumnes de 6è ens n’han representat alguns. Hem cantat i ballat la cançó dels drets dels infants i també hem recordat que som un equip.

Publicat dins de Activitats de classe, Celebracions | Deixa un comentari

AMBIENT D’HISTORIETES

A l’ambient d’historietes podem potenciar la capacitat comunicativa. Ens dóna eines per aprendre a expressar, comunicar els nostres propis sentiments i enriquir l’expressió oral. Tot això, mentre gaudim disfressant-nos, fent titelles, explicant i inventant històries.

Ens ho passem més que bé!!!

Publicat dins de Ambients | Deixa un comentari

EDUCACIÓ EMOCIONAL

A educació emocional observem quadres i li posem emocions. Aquesta setmana, amb la Gemma, hem representat el quadre de Picasso “POBRES VORA EL MAR”.

Clicant el quadre podreu veure’n les fotos:

Publicat dins de Educació emocional | Deixa un comentari

MÉS CONTES DE LLOPS