TREBALLEM “LES PERSONES SÓN ÉSSERS VIUS”

vientrematernoAquest primer trimestre hem començat treballant les funcions vitals de l’ésser humà, la funció de relació,  la nutrició (la digestió, respiració, circulació i excreció) i  la reproducció. Hem treballat els diferents recorreguts que farien un tros de poma, l’aire, …

Respecte el tema de la reproducció hem treballat quin és l’aparell reproductor masculí i femení i quines són les seves parts. També  l’embaràs i el part.

Hem anat a veure un vídeo de National Geographic: “En el vientre materno”, on es veuen imatges obtingudes amb una videocàmara introduïda en l’úter d’una gestant, per veure el fascinant procés de gestació d’un nadó. Ha estat molt bé!  Només calia veure les cares de cada alumne! Només ens falta acabar de veure el part. Els he fet fer una autorització als pares per tal d’acabar de veure el video. Ja tenen ganes. Val la pena.

Esperem poder veure’l la setmana vinent.

Aquí us deixo enllaços interessants per treballar aquest tema. Espero que els aprofiteu. Animeu-vos!

Per cert, per fer ús d’algunes d’aquestes activitats cal tenir instal.lat el JClic a  l’ordinador. Si no el teniu us deixo l’enllàs per baixar-lo.

http://clic.xtec.cat/es/jclic/download.htm

 

 Pàgines interessants pel treball del tema: JClic-Aparells reproductors i fecundació , Aparell reproductor Masculí, L’aparell reproductor, El penjat:aparell reproctor, Puzzles, Ordenar lletres aparell masculí, Ordenar lletres aparell femení , L’embaràs, L’ovulació i la mestruació.

Benvinguts/des al nou curs 2009/10

Enguany tenim nova mestra: Susana González. Treballarem, aprendrem i jugarem tots junts.

Intentarem mitjançat aquest bloc mantenir-vos informats de les activitats més interessants que realitzarem al llarg del curs: sortides, tallers, projectes…  Esperem que sigui un bon canal de comunicació i participació!!

Recordem que la reunió de mares i pares serà demà dimarts dia 29 de setembre a les 17:15, us hi esperem a tots/es!

Equip de mestres del CEIP Isaac Peral

Zoo de Barcelona

El dia 20 de març els alumnes de 3r i de 5è hem anat al zoo de Barcelona a fer uns tallers. El taller de 5è tractava dels “vertebrats” i el de 3r es deia “Mira i Toca”, com el seu propi nom indica hem mirat i tocat animals de granja i salvatges. També hem pogut veure altres animals del zoo.

Heus ací la mostra de la nostra estada.

Ara esteu veient un àlbum fotogràfic.

BubbleShare: Share photos – Find great Clip Art Images.

També tenim un video. Per poder visualitzar-lo necessitareu instal·lar el reproductor Real Player. El podeu baixar des de qualsevol navegador, és gratuït.

[kml_rm movie="rtsp://video.xtec.cat/alopez5/zoobarna.rm" width="352" height="288"/]

LA POESIA

Estem treballant la POESIA i hem començat a escriure’n, poc a poc les anirem publicant.

LES  VACANCES

Demà me’n vaig de vacances,

però a la maleta me’n porto unes panses.

La platja estava blava,

però hi havia un tauró que la tapava.

A l’hotel se’n va caure una dent,

i el meu pare es va posar content.

Al matí quan em vaig llevar

em vaig trobar un regalet,

i el meu pare es va posar vermellet.

Laura Amat   8 anys

Fases de la lluna

BubbleShare: Share photos – Easy Photo Sharing

A la classe de 3r s’ha experimentat amb els propis alumnes les fases de la lluna, s’han format grups de tres, un feia de sol, un altre de la terra i el 3r de lluna. La terra girava al voltant del sol, la lluna girava al voltant de la terra, per la qual cosa sempre es podia veure quina part de la lluna quedava il·luminada. El sol quedava fix.

Esteu veient un àlbum de fotografies amb tots els alumnes participants en l’experiència.

  TAULA EXPLICATIVA

lluna plena LLUNA PLENALa lluna es veu totalment il·luminada quart minvant QUART MINVANTNomés es veu una part il·luminada. La seva forma ens recorda a una C.
LLUNA NOVATota ella es veu fosca, sense cap tipus d’il·luminació lluna nova QUART CREIXENTNomés es veu una part il·luminada. La seva forma ens recorda a una D quart creixent

Si voleu escoltar la cançó: “la lluna i la pruna” cliqueu el “play”

[kml_rm movie="rtsp://video.xtec.cat/alopez5/lallunai.rm" width="352" height="288"/]

Benvinguts!!

segon.jpg

Hola! Som la classe dels cangurs.

Aquest curs 2008/09 ja estem a 3r. Aquest és el nostre bloc, en ell penjarem algunes activitats (les més interessants) que realitzarem a la classe, així com també, notícies, sortides, … No dubteu en visitar-lo de tant en tant i deixar els vostres comentaris. Ens agradarà molt rebre la vostra visita.