El dia 25 de novembre varem anar a una fàbrica de iogurts a la Fageda. Allà ens va rebre una monitora que es deia Rosa. Ella ens va explicar con es va crear la fàbrica i que la gent que hi treballava era discapacitada mental. Ens va ensenyar les vaques i vam poder tocar-les i donar-les de menjar. Després ens va ensenyar unes fotografies del part i varen poder veure els vedells.
Una vegada vistes les vaques ens van portar al lloc on les munyien. La Rosa ens va explicar que les munyien a les 5 del matí i a les 5 de la tarda perquè així podien estar tranquil·les. Hi havien moltes màquines per poder munyir-les. Després de sortir de la sala ens va explicar on anava a parar la llet. És transportada a través de conductes subterranis fins a la sala de tancs. Allà la llet es refreda fins ser conduïda, una altra vegada per tubs, fins l’interior de la fàbrica.
A la fàbrica ens va explicar com es fan els làctics ( natilles, cremes, flams, iogurts de fruita,…). Quan la llet arriba a l’interior la filtren i l’ escalfen per treure-li els microbis. Després la barregen amb sucre i les fruites o condiments que necessiten. Mentrestant hi ha una màquina que va fent els envasos del iogurt. Quan la llet està preparada la introdueixen a través de tubs dins de cada envàs. Una altra màquina introdueix els bacteris i posen les tapes. El iogurt ja està preparat.
Tot això ho vam veure a través de vidres perquè ara no deixen entrar per problemes d’higiene. Acabada l’activitat ens van convidar a menjar un dels seus productes. Vam poder triar entre cremes de vainilla o xocolata, flams, iogurts naturals o de sabors.
A continuació varem pujar a l’autocar per anar a dinar a la Fageda, un parc natural. Vam trobar una esplanada on varem poder estar fins l’hora de tornada a l’escola. La Marta ens va proposar de fer un recorregut pel bosc. Era voluntari. Els que vam anar vam poder pujar una muntanya plena de fulles seques per després baixar-la com si fos un tobogan. També vam poder fer una guerra de fulles. Va ser una experiència única! Molt divertida!
Els altres ens vam quedar i vam poder jugar. Uns fent cabanes de pals, altres buscant roques volcàniques, jugant al tren, fent la petadeta …
Va arribar l’hora de dinar, vam seure tots sobre d’un turó. En acabat vam continuar jugant i fent una altre sortideta pel bosc. A les 3 de la tarda varem pujar a l’autocar camí de l’escola.
Autors: els alumnes de quart