Ja hem acabat el tema dels animals vertebrats i invertebrats. Ara iniciem el tema de la cèl·lula.
Aquí us deixo algunes pàgines d’interès on podeu trobar més informació sobre el tema.
Ja hem acabat el tema dels animals vertebrats i invertebrats. Ara iniciem el tema de la cèl·lula.
Aquí us deixo algunes pàgines d’interès on podeu trobar més informació sobre el tema.
L’escola està a punt d’acabar, demà dia 22 és l’últim dia. Tots plegats celebrarem el final de les classes amb una gincana i una festa posterior a les classes. Al final també haurem d’acomiadar a una alumna especial, la Noèlia Del Amo, que marxa del centre per anar a una altra escola més a prop del seu domicili actual. Et trobarem molt a faltar!!
Però…., tot i que les classes acabin cal treballar una mica al llarg de l’estiu. Aquí us deixo unes quantes activitats i pàgines webs interessants.
Molt bones vacances a tothom!!!!
CASTELLÀ:
CATALÀ:
MATES:
Ja tenim a la vostra disposició fotografies de les colònies al Picasa. Aquí podeu veure-les.
El pròxim dimecres dia 9 de desembre anirem a veure les instal·lacions del Diari de Terrassa. També ens presentem a un concurs “Jo també sóc periodista”.
Per dur a terme aquesta activitat hem estat treballant a l’aula el diari, les seves seccions, la notícia i les seves parts.
Des del Diari ens han fet entregar tres notícies escollides entre les escrites per alumnes de l’aula. Les escollides són aquestes tres. Cliqueu a sobre i les podreu visualitzar per llegir-les.
![]() |
![]() |
![]() |
El dia 25 de novembre varem anar a una fàbrica de iogurts a la Fageda. Allà ens va rebre una monitora que es deia Rosa. Ella ens va explicar con es va crear la fàbrica i que la gent que hi treballava era discapacitada mental. Ens va ensenyar les vaques i vam poder tocar-les i donar-les de menjar. Després ens va ensenyar unes fotografies del part i varen poder veure els vedells.
Una vegada vistes les vaques ens van portar al lloc on les munyien. La Rosa ens va explicar que les munyien a les 5 del matí i a les 5 de la tarda perquè així podien estar tranquil·les. Hi havien moltes màquines per poder munyir-les. Després de sortir de la sala ens va explicar on anava a parar la llet. És transportada a través de conductes subterranis fins a la sala de tancs. Allà la llet es refreda fins ser conduïda, una altra vegada per tubs, fins l’interior de la fàbrica.
A la fàbrica ens va explicar com es fan els làctics ( natilles, cremes, flams, iogurts de fruita,…). Quan la llet arriba a l’interior la filtren i l’ escalfen per treure-li els microbis. Després la barregen amb sucre i les fruites o condiments que necessiten. Mentrestant hi ha una màquina que va fent els envasos del iogurt. Quan la llet està preparada la introdueixen a través de tubs dins de cada envàs. Una altra màquina introdueix els bacteris i posen les tapes. El iogurt ja està preparat.
Tot això ho vam veure a través de vidres perquè ara no deixen entrar per problemes d’higiene. Acabada l’activitat ens van convidar a menjar un dels seus productes. Vam poder triar entre cremes de vainilla o xocolata, flams, iogurts naturals o de sabors.
A continuació varem pujar a l’autocar per anar a dinar a la Fageda, un parc natural. Vam trobar una esplanada on varem poder estar fins l’hora de tornada a l’escola. La Marta ens va proposar de fer un recorregut pel bosc. Era voluntari. Els que vam anar vam poder pujar una muntanya plena de fulles seques per després baixar-la com si fos un tobogan. També vam poder fer una guerra de fulles. Va ser una experiència única! Molt divertida!
Els altres ens vam quedar i vam poder jugar. Uns fent cabanes de pals, altres buscant roques volcàniques, jugant al tren, fent la petadeta …
Va arribar l’hora de dinar, vam seure tots sobre d’un turó. En acabat vam continuar jugant i fent una altre sortideta pel bosc. A les 3 de la tarda varem pujar a l’autocar camí de l’escola.
Autors: els alumnes de quart
Els cangurs estan treballant els sectors de producció a l’aula. Per treballar més a fons us proposo algunes activitats de la web. Cliqueu a sobre d’aquests enllaços per fer-les.
http://clic.xtec.net/db/act_es.jsp?id=3435
http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=2128
Ànims! Recordeu que heu de buscar informació per l’elaboració del projecte “Què vull ser de gran?”.
Ah! Estem interessats en saber coses de diferents professions que han sortit a l’aula. Si ens voleu ajudar ens deixeu els vostres comentaris al bloc de la classe.
Els oficis que hem escollit són: veterinaris i metges, professors i mestres, esports, pilots, el món artístic (actor, ballarins…) i empresari de la construcció. Si ens podeu dir o aconsellar algun material per fer ús ens ho comuniqueu. Estarem molt agraïts.
Aquest primer trimestre hem començat treballant les funcions vitals de l’ésser humà, la funció de relació, la nutrició (la digestió, respiració, circulació i excreció) i la reproducció. Hem treballat els diferents recorreguts que farien un tros de poma, l’aire, …
Respecte el tema de la reproducció hem treballat quin és l’aparell reproductor masculí i femení i quines són les seves parts. També l’embaràs i el part.
Hem anat a veure un vídeo de National Geographic: “En el vientre materno”, on es veuen imatges obtingudes amb una videocàmara introduïda en l’úter d’una gestant, per veure el fascinant procés de gestació d’un nadó. Ha estat molt bé! Només calia veure les cares de cada alumne! Només ens falta acabar de veure el part. Els he fet fer una autorització als pares per tal d’acabar de veure el video. Ja tenen ganes. Val la pena.
Esperem poder veure’l la setmana vinent.
Aquí us deixo enllaços interessants per treballar aquest tema. Espero que els aprofiteu. Animeu-vos!
Per cert, per fer ús d’algunes d’aquestes activitats cal tenir instal.lat el JClic a l’ordinador. Si no el teniu us deixo l’enllàs per baixar-lo.
http://clic.xtec.cat/es/jclic/download.htm
Pàgines interessants pel treball del tema: JClic-Aparells reproductors i fecundació , Aparell reproductor Masculí, L’aparell reproductor, El penjat:aparell reproctor, Puzzles, Ordenar lletres aparell masculí, Ordenar lletres aparell femení , L’embaràs, L’ovulació i la mestruació.
Enguany tenim nova mestra: Susana González. Treballarem, aprendrem i jugarem tots junts.
Intentarem mitjançat aquest bloc mantenir-vos informats de les activitats més interessants que realitzarem al llarg del curs: sortides, tallers, projectes… Esperem que sigui un bon canal de comunicació i participació!!
Recordem que la reunió de mares i pares serà demà dimarts dia 29 de setembre a les 17:15, us hi esperem a tots/es!
Equip de mestres del CEIP Isaac Peral
El dia 20 de març els alumnes de 3r i de 5è hem anat al zoo de Barcelona a fer uns tallers. El taller de 5è tractava dels “vertebrats” i el de 3r es deia “Mira i Toca”, com el seu propi nom indica hem mirat i tocat animals de granja i salvatges. També hem pogut veure altres animals del zoo.
Heus ací la mostra de la nostra estada.
Ara esteu veient un àlbum fotogràfic.
BubbleShare: Share photos – Find great Clip Art Images.
També tenim un video. Per poder visualitzar-lo necessitareu instal·lar el reproductor Real Player. El podeu baixar des de qualsevol navegador, és gratuït.
[kml_rm movie="rtsp://video.xtec.cat/alopez5/zoobarna.rm" width="352" height="288"/]
Estem treballant la POESIA i hem començat a escriure’n, poc a poc les anirem publicant.
Demà me’n vaig de vacances,
però a la maleta me’n porto unes panses.
La platja estava blava,
però hi havia un tauró que la tapava.
A l’hotel se’n va caure una dent,
i el meu pare es va posar content.
Al matí quan em vaig llevar
em vaig trobar un regalet,
i el meu pare es va posar vermellet.
Laura Amat 8 anys