Aquest primer trimestre hem començat treballant les funcions vitals de l’ésser humà, la funció de relació, la nutrició (la digestió, respiració, circulació i excreció) i la reproducció. Hem treballat els diferents recorreguts que farien un tros de poma, l’aire, …
Respecte el tema de la reproducció hem treballat quin és l’aparell reproductor masculí i femení i quines són les seves parts. També l’embaràs i el part.
Hem anat a veure un vídeo de National Geographic: “En el vientre materno”, on es veuen imatges obtingudes amb una videocàmara introduïda en l’úter d’una gestant, per veure el fascinant procés de gestació d’un nadó. Ha estat molt bé! Només calia veure les cares de cada alumne! Només ens falta acabar de veure el part. Els he fet fer una autorització als pares per tal d’acabar de veure el video. Ja tenen ganes. Val la pena.
Esperem poder veure’l la setmana vinent.
Aquí us deixo enllaços interessants per treballar aquest tema. Espero que els aprofiteu. Animeu-vos!
Per cert, per fer ús d’algunes d’aquestes activitats cal tenir instal.lat el JClic a l’ordinador. Si no el teniu us deixo l’enllàs per baixar-lo.
http://clic.xtec.cat/es/jclic/download.htm
Pàgines interessants pel treball del tema: JClic-Aparells reproductors i fecundació , Aparell reproductor Masculí, L’aparell reproductor, El penjat:aparell reproctor, Puzzles, Ordenar lletres aparell masculí, Ordenar lletres aparell femení , L’embaràs, L’ovulació i la mestruació.