Category Archives: General

Moltes gràcies Reis Mags

El dia que vam tornar a les classes de les vacances de Nadal ens vam trobar amb una grata sorpressa! Els Reis Mags d’Orient ens havien deixat a la porta de l’aula uns paquets amb jocs que ens van agradar molt i molt i a l’aula d’informàtica auriculars per treballar millor.

Moltes gràcies Reis Mags, serem bons minyons durant tot l’any!

Christmas Activities

cartoon-santa-claus-christmas-logo

Si durant aquest dies de festa voleu passar una estona fent un munt d’activitats de Nadal en anglès, aquí teniu cançons, música, històries i jocs. Podeu triar vosaltres mateixos. Al costat de cada activitat hi ha un petit comentari de què va i a qui s’adreça. Apa a gaudir!

El password per entrar és: hohoho

El Nadal

Si vols saber més sobre les diferents tradicions de Nadal, contes d’aquesta època de l’any, jocs al voltant d’aquestes festes, menjars tradicionals, … només has de fer click sobre una de les dos imatges i trobaràs una mica de tot.

BONES FESTES PER TOTHOM

MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR

Poema de Nadal

NIT DE REIS

reyes-magos-sombras

Surt l’estel de l’Orient…

Veus tres ombres que caminen?

Hom no ho sap, però pressent

que els Sants Reis ja s’aveïnen.


Nit de goig i poesia:

somnis d’or sobre els coixins

i una estrella que els Reis guia

dins la fosca dels camins.

(Camil Geis)

EL DIARI DE TERRASSA

El pròxim dimecres dia 9 de desembre anirem a veure les instal·lacions del Diari de Terrassa. També ens presentem a un concurs “Jo també sóc periodista”.

Per dur a terme aquesta activitat hem estat treballant a l’aula el diari, les seves seccions, la notícia i les seves parts.

Des del Diari ens han fet entregar tres notícies escollides entre les escrites per alumnes de l’aula. Les escollides són aquestes tres. Cliqueu a sobre i les podreu visualitzar per llegir-les.

 

                                   

Mestres    Festes Sortides

ELS IOGURTS DE LA FAGEDA

El dia 25 de novembre varem anar a una fàbrica de iogurts a la Fageda.  Allà ens va rebre una monitora que es deia Rosa. Ella ens va explicar con es va crear la fàbrica i que la gent que hi treballava era discapacitada mental. Ens va ensenyar les vaques i vam poder tocar-les i donar-les de menjar. Després ens va ensenyar unes fotografies del part i varen poder veure els vedells.

Una vegada vistes les vaques ens van portar al lloc on les munyien. La Rosa ens va explicar que les munyien a les 5 del matí i a les 5 de la tarda perquè així podien estar tranquil·les. Hi havien moltes màquines per poder munyir-les. Després de sortir de la sala ens va explicar on anava a parar la llet. És transportada a través de conductes subterranis fins a la sala de tancs. Allà la llet es refreda fins ser conduïda, una altra vegada per tubs,  fins l’interior de la fàbrica.

A la fàbrica ens va explicar com es fan els làctics ( natilles, cremes, flams, iogurts de fruita,…). Quan la llet arriba a l’interior la filtren i  l’ escalfen per treure-li els microbis. Després la barregen amb sucre i les fruites o condiments que necessiten. Mentrestant hi ha una màquina que va fent els envasos del iogurt. Quan la llet està preparada la introdueixen a través de tubs dins de cada envàs. Una altra màquina introdueix els bacteris i posen les tapes. El iogurt ja està preparat.  

 Tot això ho vam veure a través de vidres perquè ara no deixen entrar per problemes d’higiene. Acabada l’activitat ens van convidar a menjar un dels seus productes. Vam poder triar entre  cremes de vainilla o xocolata, flams, iogurts naturals o de sabors.

A continuació varem pujar a l’autocar per anar a dinar a la Fageda, un parc natural. Vam trobar una esplanada on varem poder estar fins l’hora de tornada a l’escola. La Marta ens va proposar de fer un recorregut pel bosc. Era voluntari. Els que vam anar vam poder pujar una muntanya plena de fulles seques per després baixar-la com si fos un tobogan. També vam poder fer una guerra de fulles. Va ser una experiència única! Molt divertida!

Els altres ens vam quedar  i vam poder jugar. Uns fent cabanes de pals, altres buscant roques volcàniques, jugant al tren, fent la petadeta …

Va arribar l’hora de dinar, vam seure tots sobre d’un turó. En acabat vam continuar jugant i fent una altre sortideta pel bosc. A les 3 de la tarda varem pujar a l’autocar camí de l’escola.

Autors: els alumnes de quart

Sortida a la Fageda

El proper dimecres 25 de novembre visitarem la Fageda a la comarca de la Garrotxa. La Fageda és una cooperativa catalana d’iniciativa social sense ànim de lucre, que té com a finalitat la integració sociolaboral de les persones de la comarca de la Garrotxa que pateixen discapacitat psíquica o trastorns mentals severs. Està formada per 210 persones, incloses usuaris i professionals. Mas Els Casals, la seu social, es troba a la fageda d’en Jordà, una de les principals reserves del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa (Girona). En aquesta finca, de 15 ha., es porten a terme la majoria d’activitats, tant assistencials com productives. Les activitats productives de la cooperativa són eminentment agrícoles i es desenvolupen dins el marc administratiu d’un Centre Especial de Treball: un viver forestal, una granja de vaques per a la producció de llet, la planta d’elaboració de productes làctics i la secció de jardineria. Les activitats assistencials, un Servei de Teràpia Ocupacional, pisos assistits per als treballadors i activitats de lleure, persegueixen millorar al màxim la qualitat de vida dels seus usuaris.

lf01lafageda

+Informació: www.lafageda.com

TREBALLEM ELS SECTORS DE PRODUCCIÓ

Els cangurs estan treballant els sectors de producció a l’aula. Per treballar més a fons us proposo algunes activitats de la web. Cliqueu a sobre d’aquests enllaços per fer-les.

http://clic.xtec.net/db/act_es.jsp?id=3435

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=2128

 

Ànims! Recordeu que heu de buscar informació per l’elaboració del projecte “Què vull ser de gran?”.

Ah! Estem interessats en saber coses de diferents professions que han sortit a l’aula. Si ens voleu ajudar ens deixeu els vostres comentaris al bloc de la classe.

Els oficis que hem escollit són: veterinaris i metges, professors i mestres, esports, pilots, el món artístic (actor, ballarins…) i empresari de la construcció. Si ens podeu dir o aconsellar algun material per fer ús ens ho comuniqueu. Estarem molt agraïts.