FEM ESTAMPACIONS AMB FIGURES GEOMÈTRIQUES

Objectius:

• Identificar l’esfera i el cilindre
  • Identificar formes tridimensionals amb l’esfera i el cilindre.
  • Relacionar objectes amb l’esfera i el cilindre.
  • Identificar les formes planes amb el cilindre: el cercle.

Materials:

Podem fer servir material portat de casa amb aquestes formes geomètriques: pilotes de tot tipus, fruites rodones, rotllo del paper de cuina, pots de llauna, pots de llapis…

Figures tridimensionals de fusta o plàstic.

Pintura per pintar les cares de les figures i relacionar-les amb la seva forma plana. En el cas del cilindre relacionar-la amb el cercle.

Proposat metodològica:

Aquesta activitat estar pensada pels alumnes de cicle inicial. Tot i que en aquesta unitat només treballem les figures geomètriques d’esfera i cilindre, també es pot fer la mateixa activitat amb el prisme-cub i amb el con-piràmide.

1.-  Amb el material que disposem observarem com és un cilindre i una esfera preguntant si una esfera té alguna cara? si els cilindres poden rodolar, si les esferes es poden apilar?

2.- Pel que fa a l’identificació de l’esfera i cilindre, és una activitat per treballar en racons ja que a partir de diferents objectes els alumnes hauran de classificar-los en el lloc corresponent.

3.- També hi haurà una fitxa plastificada a on hauran de relacionar els objectes que hi ha amb les figures geomètriques a treballar. (Matemàtques 2. Quadern1. Ed. teide).COSOS GEOMÈTRICS

4.- En gran grup estamparem la cara de diferents cilindres i observarem quina forma queda, d’aquesta manera reconeixerem el cercle (com he dit abans es pot fer el mateix exercici amb totes les figures geomètriques: amb el prisma reconeixerem el rectangle, amb el cub el quadrat i amb la piràmide el triangle). També hi ha unes fitxes per reconèixer les cares (Matemàtiques2. Quadern 1. Editorial Teide) per fer-les al racó de geometria.

ESTAMPACIÓ