LA PUBLICITAT: Ana Carrasco

Aprofitant la quantitat de catàlegs de joguines que estan sortint pels regals de Nadal, en aquest article trobarem una anàlisi del catàleg de la marca “Drim“.

En aquestes primeres pàgines, tal i com es pot apreciar que no n’hi ha cap color associat a cap sexe, sinó que el color de les pàgines és gris, seguidament les joguines també se’ns presenten gairebé per igual, és a dir, no estan dividides segons el rol que representen. Però sí que n’hi ha una petita divisió, la qual es tracta del color de les mateixes joguines en què les de les joguines associades cap a les nenes són majoritàriament rosa i les dels nens són majoritàriament de color blau.

En les següents pàgines, ja sí que es poden apreciar alguns aspectes sexistes, pel fet que en aquestes quatre pàgines hi ha una divisió en dos, és a dir, dues pàgines associades cap al sexe femení, en les quals tan sols es troben diversos tipus de nines com les “Barbies”, les “Pin i Pon”,  si ens fixem el títol és de color rosa, jocs de manicura, malgrat que rarament no es troben les cuinetes, a més el color rosa és predominant en moltes de les joguines. En les altres dues pàgines es troben les joguines associades cap al sexe masculí, en què en la majoria de capses predomina el blau, en les quals trobem el ninot de la pel·lícula de “Toy Story”, el qual representa la valentia ja que es tracta d’un dels personatges valents, malgrat que també n’hi ha altre grup de ninots de “Toy Story” en el qual trobem la noia, també n’està promocionat el Cluedo amb temàtica de futbol, en que el color predominant de la caixa és el blau fosc.

Seguit d’això, respecte a les joguines dedicades a la primera infància se’ns presenten de manera indiferent sense donar importància al sexe, tant si és femení o bé masculí, malgrat que n’hi ha una part tan sols per a cotxes. En aquesta secció podem trobar molts tipus de joguines com óssos de peluix, perquè els infants juguin o abracin en moments d’angoixa, cavallets per gronxant-se, jocs de construcció, cotxes o motos per manipular de manera física, entre d’altres.

En la secció de les nines i accessoris els productes majoritàriament estan dominats pel color rosa, fet que podem associar al caràcter sexista que se li atribueix a aquestes joguines, les quals representen els rols de la cura del nadó, a més justament, la pàgina on estan els nadons és rosa.

Respecte a la secció de la imitació de rols de la llar es pot apreciar que els jocs de cuina estan associats cap als dos sexes, pel fet que en la primera imatge hi ha una cuina en la que no predomina el color rosa, sinó el gris, a més en la segona imatge en altre anunci de cuinetes n’hi ha un nen amb dues nenes representades. Però, en canvi la rentadora està associada cap al sexe femení.

La següent secció és la de les figures d’acció, segons el  meu punt de vista no totes estan associades cap al sexe masculí, ja que no hi ha cap joguina en la que predomini el color blau, és cert que les pàgines són de color blau, però en les joguines associades cap a les nenes també són blaves, malgrat que la joguina de “Pin i Pon” sí que està dirigida per als nens, ja que, el títol és de color blau, i anteriorment hem vist una joguina d’aquesta marca en què el títol era de color rosa.

La següent i última secció, la de les disfresses, clarament està dividida en sexes, ja que no n’hi ha cap nen disfressat de princesa així com cap mena disfresses de pare Noel o bé de Spiderman.

Per concloure, respecte el meu punt de vista en aquest catàleg hi han alguns aspectes sexistes respecte les joguines, però és cert que no és del tot sexista, ja que les pàgines, exepte una, no estàn de diferent color segons el sexe, fet molt comú en altres catàlegs.

A continuació, respecte a l’anunci que vaig analitzar amb les meves companyes, el “baby born” de Zaft Creation, de la mateixa manera que aquest catàleg, es tracta d’un anunci sexista ja que només a pareixien dues nenes jugant a exercir el paper de cuidador/a del nadó, a més, el color que hi predomina en quasi tots els accessoris i escenes és el rosa, associat cap al sexe femení, fets que dóna a entendre que aquest rol li pertany al sexe femení. https://youtu.be/JiCPN16

Per finalitzar, respecte a la pregunta “encara es pot considerar que s’anuncien joguines de manera sexista?”, doncs la resposta és sí, però cal tenir en compte que n’hi ha molts catàlegs que cada cop normalitzen més segons quins rols, com en aquest cas el catàleg de Drim, que el joc de les cuines l’associa cap als dos sexes, així com també estàn sortint anuncis per la televisió que promocionen les joguines de manera no sexista.

https://youtu.be/VziUjKPUwpI

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *