1) Hem recopilat un total de 22 tipus de lletra que pensem us seran útils a la vostra pràctica diària. Inclouen diferents traços en cursiva, per poder preparar fitxes de grafisme, per poder situar a l’espai objectes, lletres que ens ajudaran a comptar,…

Cliqueu a sobre la imatge, per tal de poder accedir a l’article i poder descarregar-les:

Les lletres més populars

2) Us presentem una eina molt adient per crear fulls de cal·ligrafia, que faran millorar el traç dels vostres alumnes. Podeu introduir vosaltres la frase o bé deixar que ho facin els alumnes.

Cliqueu a sobre la imatge següent, per llegir l’article i accedir a la pàgina web:

Generador cal.ligrafia i operacions

3) Un recurs interessant ens l’ofereix el web SOL, dedicat a recomenar llibres en castellà per a infants i joves de zero a divuit anys.

SOL

4) Tenim la possibilitat de crear un llibre digital amb el servei de la Prestatgeria de la XTEC.

La prestatgeria

A la tercera sessió del curs, capturarem la pantalla de l’ordinador i crearem un llibre digital amb Toondoo.

Utilitzarem els següents tutorials:

Tutorial captura depantalla

Tutorial llibre digital amb Toondoo

enllacos

Us proposem a continuació un recull d’enllaços de les àrees de llegües perquè pugueu utilitzar-los amb els vostres alumnes.
Alguns es poden utilitzar tant a educació infantil com a cicle inicial. També es pot donar el cas que treballin, a més a més, unes altres àrees.

Si canvieu els nombres de l’adreça dels enllaços 1 i 14 d’educació infantil, encara podreu obtenir algunes adreces més.

EDUCACIÓ INFANTIL

CICLE INICIAL

En aquesta tercera sessió, us proposem per realitzar amb els vostres alumnes un llibre digital, amb Toondoo:

Utilitzarem el tutorial “Llibre digital amb Toondoo”. Llegiu, prèviament, l’article dedicat al Llibre digital de Toondoo per conèixer les possibilitats d’aquesta eina.

Llibre digital

Proveu els diferents tipus de vinyetes i personatges. També podeu modificar les característiques dels protagonistes de les vostres historietes.

Podem destacar la utilitat d’aquest recurs com a motiu perquè els nostres alumnes s’expressin en les llengües que es treballen a l’escola.