1) Una original forma d’introduir els nombres als nostres alumnes la trobareu a la següent presentació.

Cliqueu a sobre la imatge per accedir a l’article.

Nombres

2) La calculadora un instrument molt útil, que cal introduir als nostres alumnes.

Teniu una calculadora a mà? Apa, a calcular!

Penseu en quines ocasions utilitzeu la calculadora… Heu utilitzat la calculadora per a navegar?

Si voleu aprendre a navegar amb la calculadora, cliqueu a sobre la imatge següent:

Calculadora

A la primera sessió del curs, crearem un compte de correu amb Gmail i un document sonor amb vozMe i Word.

Utilizarem els següents tutorials:

Tutorial crear compte correu amb Gmail

Tutorial crear document sonor amb vozMe i Word

enllacos

Us proposem a continuació un recull d’enllaços de l’àrea de matemàtiques perquè pugueu utilitzar-los amb els vostres alumnes.

Alguns es poden utilitzar tant a educació infantil com a cicle inicial. També es pot donar el cas que treballin, a més a més, unes altres àrees.

Si canvieu els nombres de l’adreça dels enllaços 2, 13 i 16 d’educació infantil, encara podreu obtenir algunes adreces més.

EDUCACIÓ INFANTIL

CICLE INICIAL

En aquesta sessió, us proposem per realitzar amb els vostres alumnes l’activitat d’enregistrar, amb l’eina vozMe, el joc de tria :

Quatre pedres hi ha al carrer

Quatre pedres hi ha al carrer,
jo les sé comptar molt bé,
de color de xocolata,
una, dues, tres i quatre.

Utilitzarem el tutorial “Document sonor amb vozMe i Word”. Llegiu, prèviament, l’article de vozMe per conèixer les possibilitats d’aquesta eina, clicant a sobre la imatge.

vozMe

Proveu la veu masculina i la femenina i trieu la que més us agradi. Després desareu l’arxiu a la carpeta del curs i l’escoltareu, amb el reproductor de sons del vostre ordinador.

Podem destacar la utilitat d’aquest recurs a l’hora de crear documents sonors amb el Word, activitats CLIC, contes amb Powerpoint…