Daily Archives: 5 octubre 2011

16è PREMI DE LITERATURA «PROTAGONISTA JOVE»

La lectura d’imaginació en els nois i les noies és present en la 16a convocatòria del Premi de Literatura «Protagonista Jove», que organitza el  Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT) amb la col·laboració de l’Associació Catalana d’Amics del Llibre Infantil i Juvenil.

Prèviament s’han seleccionat vuit llibres en català per a joves, alumnat d’ESO i  Batxillerat, i biblioteques de Balears, Catalunya i País Valencià, d’entre els llibres publicats entre el juliol de 2010 i el juny de 2011.

L’objectiu del premi  és aconseguir que els joves llegeixin els llibres seleccionats; es constitueixin com a Jurat dins de cada centre o biblioteca, i els presentin i defensin davant dels seus companys i, entre tots, anomenin el que consideren millor.

Si esteu interessats en participar-hi, formalitzeu la inscripció omplint el formulari de participació que hi ha en la web del ClijCAT (en aquesta enllaç), del 10 d’octubre al dia 31 de desembre del 2011.

XVII Concurs El Gust per la Lectura 2011-2012

El treball basat en la lectura d’obres literàries en els diferents nivells d’ensenyament obligatori i postobligatori és la base del XVII Concurs El Gust per lectura, que organitza El Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics. Com en les anteriors edicions, les lectures disposen d’uns dossier didàctics i un tractament en un seminari de formació que segueix el professorat durant el curs 2010-2011. Alhora, s’ofereixen als grups d’alumnes participants una sèrie d’activitats relacionades amb les obres que treballen.

Les categories i dossiers són els següents:

Categoria A. Alumnat de cicle mitjà d’educació primària
Dolors Garcia Cornellà: L’atzur màgic de l’enigma

Mercè Galí: El flautista d’Hamelín
Michael Ende: El secret de la Lena

Categoria B. Alumnat de cicle superior d’educació primària
Dolors Garcia Cornellà: Els brons a les fondalades tenebroses

Llegim imatges

Michael Ende: En Jim Boto i en Lluc el maquinista

Categoria C. Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria
Maite Carranza: El clan de la lloba

Charles Dickens: Oliver Twist