RECURSOS PER TREBALLAR DES DE CASA (14 de maig del 2020)

 

Benvolgudes famílies i nens i nenes de Cicle Inicial:

En aquest article anirem afegint idees, propostes i recursos que hem trobat per a què pogueu dur-les a terme a casa durant aquest període que no podem veure’ns a l’escola. Molts ànims a tots i paciència que #TotAniràBé!

 

ÍNDEX  DELS  ÀMBITS

  • Lingüístic
  • English
  • Matemàtic
  • Coneixement del medi
  • Valors
  • Artístic
  • Música
  • Educació Física
  • Digital
  • Editorials de materials escolars
  • Contes per entendre el Coronavirus: “L’Alicia i el Coronavirus” i “La Rosa i el Cornavirus”
  • Propostes diverses

ÀMBIT LINGÜÍSTIC

○ Redactar un diari explicant que han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit… durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari virtual amb enllaços, vídeos…

○ Escriure contes, històries, cançons, poemes… (en diferents idiomes).

○ Planificar i fer un còmic

○ Enregistrar un audio d’històries, contes, descripcions…

○ Enregistrar, amb material audiovisual, moments de la vida quotidiana i les explicacions, descripcions, argumentacions… que trobin adients

○ Escoltar audiollibre.

○ Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canvïin algun personatge…

○ Visualitzar pel·lícules i altres programes com: InfoK, Dinamiks, Manduka, Una mà de contes, Què, qui, com? Fish&Chips i recollir en el diari idees o aspectes destacats.

○ Visitar museus virtuals i fer relats, dibuixos… de la visita. Buscar informació d’alguna obra que els hagi interessat.

○ Inventar representacions amb joguines, titelles, obres de teatre.

○ Pensar i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a realitzar (google maps).

○ Preparar alguna entrevista d’opinió sobre algun tema del seu interès

ENGLISH

ÀMBIT  MATEMÀTIC

○ Gràfica de temperatures. Recull sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya.

○ Recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.

○ Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc. 5

○ On és més barat? Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.

○ Quina oferta m’interessa? Anotar les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per exemple 3×2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament decidir quina és la millor. Després calcular el percentatge de descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les diferents ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha estat la correcta.

ÀMBIT CONEIXEMENT DEL MEDI

  • Visitar ciutats i llocs del món a través del Google Earth

ÀMBIT DE VALORS

Solidaritat, com ajudar a animar a la gent que està als hospitals des de casa:

Els hospitals demanen: dibuixos, cartes, poemes, vídeos,... per donar i fer més suportable aquesta situació de tensió i angoixa que estan vivint.   Fem-ho possible!!!!

De moment, els Hospitals que ja han obert un mail són:
Hospital Clínic noesteusols@clinic.cat

Hospital del Mar cartesquecuren@hospitaldelmar.cat Per a qualsevol aspecte que vulgueu consultar us podeu posar en contacte amb Sílvia Gelabert e-mail: silencimatge@gmail.com Sílvia Gelabert Professora d’un CFGS, i tècnic en diagnòstic per la imatge

ÀMBIT  ARTÍSTIC

○ Manual de experimentos preescolar Edelin Bravo

○ Jugar amb jocs de taula, puzzles, tangram, lego, robots, maquetes…

○ Observar, fer fotografies i recollir al diari.

○ Fer fotografies i gravacions de les observacions realitzades.

○ Fer hipòtesi i recerca de com seran les ciutats del futur (smart cities) i les escoles del futur (smart school)

○ Dinamiks

ÀMBIT MÚSICAL

ÀMBIT EDUCACIÓ FÍSICA

ÀMBIT DIGITAL

○ Enregistar un àudio (amb mòbil o tauleta) amb un conte, amb una cançó i escoltar-lo. Comentar amb el nen o la nena, què poden fer diferent, com ho poden enriquir…

 EDITORIALS  DE  MATERIALS  ESCOLARS, en tots els àmbits:

  • EDITORIAL TEXT: Trobareu matèria de diferents matèries i de diferents nivells:

PRIMER

Lengua castellana 1: https://www.text-lagalera.cat/interact/public/guiesTRAM/1rcompleta/castella597/portada/guia1C.html

Llengua catalana 1: https://www.text-lagalera.cat/interact/public/guiesTRAM/1rcompleta/llengua469/portada/guia1L.html

Matemàtiques 1: https://www.text-lagalera.cat/interact/public/guiesTRAM/1rcompleta/mates187/portada/guia1M.html

Coneixement del Medi 1: https://www.text-lagalera.cat/interact/public/guiesTRAM/1rcompleta/medi945/portada/guia1N.html

SEGON

Lengua castellana 2: https://www.text-lagalera.cat/interact/public/guiesTRAM/2ncompleta/castella658/portada/guia2C.html

Llengua catalana 2: https://www.text-lagalera.cat/interact/public/guiesTRAM/2ncompleta/llengua739/portada/guia2L.html

Matemàtiques 2:  https://www.text-lagalera.cat/interact/public/guiesTRAM/2ncompleta/mates412/portada/guia2M.html

Coneixement del Medi 2: https://www.text-lagalera.cat/interact/public/guiesTRAM/2ncompleta/medi583/portada/guia2N.htm

CONTES PER ENTENDRE EL CORONAVIRUS:

  • La Rosa contra el virus:

 

  • Bombolles de sabó: Us proposem un repte, a veure qui fa la bombolla de sabó més grossa (quan renteu plats o us renteu molt bé les mans).
    Podeu fer fotos i afegir-les aquí.

https://drive.google.com/open?id=1kKnhsuRSKl5rmE-mvVURS3Ww-9Pcj8nx

PROPOSTES  DIVERSES:

  • Nati Bergadà: Recursoso per Setmana Santa, per a pares inquiets: 

https://maresipares.cat/?utm_campaign=setmana-santa&utm_medium=email&utm_source=acumbamail

  • Nati Bergadà: 80 recursosso educatius per aprendre des de casa. Ja us el vam fer arribar per e-mail, és una meravella de recull ja que inclou material i enllaços de tots els àmbits, inclos curtmetratges sobre Valors. Feu una ullada a la pàgina de la Nati Bergadà, que a més d’aquest recull trobareu molt més material útil i interessantíssim: https://natibergada.cat/. També podeu visitar aquest bloc seu: https://maresipares.cat/

Es tracta d’un bloc on aniré compartint, durant el temps que duri el confinament, recursos educatius i consells per a les famílies.

  • Nati Bergadà – 35 jocs de taula

https://twitter.com/NatiBergada/status/1241405533552283650?s=08

  • El diari de l’eduació: 21 idees creatives (i educatives) per fer amb els nens i nens de casa. Recull amb propostes atractives i idees de manualitats amb material reciclat.

21 idees creatives (i educatives) per fer amb els nens i nenes a casa

 

  • InfoK: Segur que coneixeu aquest programa, que a més aquests dies s’ha entregat a ajudar-nos amb els nens i nenes a casa. Els seus vídeos són molt explicatiu i adaptats a diferents edats. Segur que en trobareu alguns per ajudar els nens i nenes a entendre la situació actual. Igualment, n’hi ha sobre molts altres temes que valen la pena. https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/
  • EDU365: Han ampliat recursos per aquests dies, sobretot ACTIVITATS D’AUTOAPRENENTATGE: http://www.edu365.cat/

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *