8. Recursos cinematogràfics

En construcció

Ja hem vist que molts dels recursos audiovisuals que la publicitat utilitza han estat molt experimentats en les creacions cinematogràfiques. Si bé en un inici la publicitat utilitzava uns codis molt concrets més a prop de la notícia que de la ficció, mica en mica els anuncis han anat aplicant stratègies molt més pròpies de la ficció. Tipologies de narracions i de personatges, estètiques, recursos de càmera, elements específics del llenguatge audiovisual… ja construïts pel cinema han estat utilitzats en publicitat. En aquest apartat aprofundirem amb alguns dels paràmetres bàsics de la creació cinematogràfica o, dit d’una altra manera, en alguns elements del llenguatge audiovisual que han estat explotats pels grans cineastes i també utilitzats per la publicitat. Així doncs el cinema ens ajudarà a veure la publicitat i els recursos audiovisuals dels quals aquesta es serveix.

No podem aquí tractar tots els elements que configuren l’art cinematogràfic. És per això que ens centrarem només en alguns recursos bàsics però molt complexos i rics en si mateixos: els moviments de càmera, el punt de vista, el muntatge i el so.

EL MOVIMENT

Roberto Rossellini, Viaggio a Italia (Viatge a Itàlia,

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LsyBaEVAObU[/youtube]

Chantal Akerman, D’Est,

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SDJ3JiSwGYg[/youtube]

Alfred Hitchkock, Encadenats (

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MQFoOhd6xpg[/youtube]

EL PUNT DE VISTA

EL MUNTATGE

SO


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *