Presentació de personatges. Cristina Soriano Ciuró

Pel·lícula nº 1:

  • Títol: A la foscor
  • Director: Dvortsevoy

  – Ens presenta un personatge sec, ho podem observar ja que en la primera escena que hem vist, va tocant uns cabdells de fil situats sota el llit i dins d’una caixa de fusta, però no els treu de la caixa de fusta. Aquesta actuació ja ens fa veure que el personatge és una persona que li falta un dels sis sentits, la vista.

Mes tard ens ensenya la seva cara i podem confirmar la seva ceguera ja que toca les coses però no les mira.

Al pas de l’escena es contempla com el personatge masculí està buscant algun objecte desconegut per tota la casa i no la troba.

Al començament, la càmera ens ha transmet veure que els ulls del personatge no són els propis ulls sinó que són les mans.

En relació al so, podem dir que és un so brut i que el director a decidit no retocar-lo per proporcionalitzar-nos una realitat més pròxima a nosaltres.

I finalment destacu el funcionament de la càmera, que el director la fa servir sense trípode.

Pel·lícula nº 2:

  • Títol: Males terres
  • Director: Malic

   – Hem vist la presentació del personatge masculí: no té vergonya, la roba la porta bruta, és una persona extrovertida i el director ho reflecteix al personatge mitjançant l’estil i el color de la roba i finalment es un personatge que recorda molt a un actor molt famós anomenat James Dean.

Més tard ens presenta el personatge femení i podem veure desde el principi que aquet personatge és completament el contrari que el personatge masculí.

Pel·lícula nº 3:

  • Títol: Obsessio
  • Director: Visconti

   – L’autor fa servir la mirada del personatge femení per fer-nos veure la gran bellesa del personatge masculí, que fins aquell precís moment solament ens havia ensenyat l’esquena del personatge masculí i el seu caminar. Quant veiem la mirada de la càmera cap a l’esquena i després el seu caminar, semblava que el personatge fós un pagès o un senyor de gran edad. Però un cop ens presenta la mirada del personatge femení cap al personatge masculí llavors la càmera enfoca a la cara del personatge masculí i es contempla a un jove am una mirada i  una bellesa deslumbranment molt tractiva.

El director fa servir, com a pricipal estri, les mirades dels seus actors. Personalment pensu que això de utilitzar cm a estris la mirada, omple molt a l’espectador.

Pel·lícula nº 4:

  • Títol: Ningú no ho sap
  • Director: Hirocazu Kore-eda

  – Tracta sobre un nen i la seva mare que s’instal·len a una nova casa. Porten d’amagat als dos germans petits dins de la bossa de viatge on també, lògicament, porten la roba. Porten els nens dins la bossa de viatge perquè en aquell apartament estava prohibit portar nens petits perquè sinó els veins es queixaven de que fèien soroll i la unica manera de viure-hi en aquell apartament era amagar-los. Una accio mol cruel per a tots els espectadors.

Mes tard veiem com la mare tracta als seus fills com si n se’ls estimés, en canvi, el germà gran es desviu pels seus dos germans petits.

Finalment la mare abandona als seus fills en aquell apartament solitari.

Akira, el germa gran, se sent molt sol i intenta buscar a la seva mare. Troba el seu telèfon i el truca i se n’adona que la seva mare té una familia i no s’atreveix a contestar-li al telefon.

  • En aquesta última pel·lícula no l’hem pogut acabar de comentar perquè ens queden els dos ultims fragments per veure i estudiar-los.

Gràcies.

Atentament: Cristina Soriano Ciuró

Una resposta a “Presentació de personatges. Cristina Soriano Ciuró”

  1. fmari Diu:

    Estimats amics del IES Alt Penedès :

    Trobem que son unes bones presentacions de personatges, ja que son clares i concises. Potser no estan tan elaborades com haurieu desitjat però sabem que el temps era molt poc, a més era la primera gravació. Voldríem remarcar un aspecte significatiu que seria el muntatge que està molt bé, però hi ha detalls que delaten que igual que a nosaltres us va faltar temps com en l’escena que el Jan mira el que li ha apuntat el seu pare en un full, hi ha un canvi d’imatge enmig del pla una mica estrany.
    Ens ha agradat molt el primer pla perquè creiem que està molt pensat i els colors són molt adequats i en general està molt ben trobat. Enhorabona per les vostres pràctiques centrals, estan molt bé!!
    Atentament,

    Jan i Nil de l’IES Costa i LLobera

Deixa una resposta