“Sortida de l’escola” per Ángela i Marta
1. Descriu allò que et proposes amb aquest Minut: per què en aquest lloc? amb quina intenció d’enquadrament? quin resultat plàstic? quines dinàmiques de moviment desitges que es produeixin? etc.
El nostre minut Lumière tracta sobre la sortida dels alumnes de l’institut IES Bellvitge a les 14h, quan surten per anar a dinar. Volem que es vegi el caminar dels nois i noies de l’institut, volem que es vegi molt moviment de gent quan surten alegres.
2. Creus que és de l’estil dels minuts Lumière analitzats a classe? Va més enllà? És una còpia? Aporta res nou? Compara-ho.
Ens hem inspirat en el minut de “la sortida de la fàbrica” però ho farem des d’una altre perspectiva més atractiva, des d’un racó on es veuran els alumnes d’esquenes i caminant per la rampa.
3. Si li haguessis de posar un títol al teu Minut, quin seria?
Sortida de l’escola
4.- En quin lloc filmareu. (Sortida del metro, arribada del tren…)
La sortida de l’institut
5. Quin horari seria el més adient ? Per la llum, quantitat de gent, sortida d’escoles, horari de trens i metros …..etc. ( De 13h. a 17h .)
A les 14h perquè és quan els nens de l’institut surten per anar a dinar a les seves cases.
6. Foto del lloc.
no la tenim aquí, te l’enviarem en breu.
gener 13th, 2008 a les 10:34
Sembla una idea ben simple, però ben interessant pel fet que filmareu a la gent dd’esquena. No sé si us heu plantejat què significa, en el contingut del pla, que els germans Lumière filmessin les seves treballadores de cara. Creieu que pot interpretar-se com a un petit homenatge a la classe obrera? ¿O és simplement un homenatge a ells mateixos, patrons “totpoderosos” de tota aquella gent?
En el vostre cas, es tracta d’estudiants s. XXI. Significa res que els filmeu d’esquena i no de cara? Si veiéssim rostres, seria menys interessant el pla? Què us ha mitivat plantejar-lo així?
D’una altra banda, estaria bé que us plantejessiu si preveieu alguna mena de final pel pla, o si simplement es tallarà en un moment qualsevol i ja està!
gener 15th, 2008 a les 13:59
Pensem que filmar la gent d’esquena és més interessant perquè està menys vist i ens sembla una mica més original ja que és una idea molt simple. Creiem que seria menys interessant filmar la gent de cara, és molt típic. No hem pensat que tingui cap significat.
Ja que era una idea bastant típica, vulíem captar un pla que no fos tan comú, on quan surtin no s’anadonin de que estem allà. És un racó on, quan els estudiants surten, alguns agobiats, altres contents d’haver sortit per anar a les seves cases, baixen per la rampa.
No tenim pensat cap mena de final de pla. Si tens alguna idea t’agrairiem el concell.
gener 17th, 2008 a les 13:33
Penseu que els germans Lumière, sempre amb esperit documental, però coreografiaven els seus plans. No és pas casual tot el que succeeix en el minut del carro carregat de pedres, per exemple. Ni el minut que analitzàrem dels creuaments dels tramvies.
Potser podeu imaginar algun tipus d’acció per a un dels alumnes, distinta a les altres, però d’esperit documental i que es converteixi en un tancament de pla. Una cosa tan simple, per exemple, com un alumne que ve de cara i no pot enmig de la riuda de gent. El minut acabaria quan està més a prop de càmera. És una idea, només.