Les propietats dels materials es poden explicar en base a la seva estructura, és a dir com són i com s’ordenen les partícules que els formen. Aquestes estructures només les podem veure amb eines de nanotecnologia. En aquesta activitat us podreu fer una idea de què és l’escala nano. | ||
![]() |
“?”Les quatre situacions que es plantegen en aquestes targetes tenen l’objectiu d’iniciar el tema de la nanotecnologia, posant als infants en situacions on puguin expressar les seves idees i començar a fer-se una imatge de les dimensions en què es mou aquesta ciència. |
|
“Quants cm mesura? I quants nanòmetres?”Aquest regle ajuda els infants a fer comparacions entre les unitats de mesura que utilitzen amb més assiduïtat i els nanòmetres. Alhora, els permet fer-se conscients de la petitesa d’un nanòmetre. |
||
“Posa ordre!“L’objectiu d’aquest joc és ordenar les targetes segon la mida real de les imatges. Convindria que els infants fessin un primer intent solament mirant les imatges, per després comprovar si la distribució és correcte a partir de la mesura (en nanòmetres) que apareix darrere de cada targeta. Podeu trobar més imatges aquí |
“What do you feel in the bag?“Aquesta activitat té com a objectiu entendre el funcionament d’un microscopi de sonda pròxima (SPM). Els SPM permeten als i les investigadores obtenir imatges d’objectes mesurables en nanòmetres i àngstroms (dècimes de nanòmetres). Funciona de la mateixa manera de com un cec “veu”, és a dir palpant la superfície amb una sonda molt afilada i generant una imatge 3D de la superfície.
|
|
|
Per saber-ne més: http://www.nisenet.org/sites/default/files/catalog/uploads/9881/diy_nano_mystery_shapes_02_24.pdf |