Treballem la recepta
10Ara fa una setmana que vam fer un berenar a l’escola: “BIKINIS i BANYADORS” de xocolata, després durant uns dies els nens i nenes de P5 hem treballat la seva recepta.
Aquí teniu un foto montatge d’aquella tarda i del treball posterior.
Esperem que us agradi…
![]() |
| This picture collage created with Smilebox |
Preinscripció 2011/12
0Del 14 al 25 de febrer, els pares i mares que volen inscriure als seus petitons i petitones a la gran Escola del Soleràs.
Ho podeu fer de 9 h a 13 h i de 15 h a 17 h, preferentment dilluns i dimecres, més que res perquè tenim l’auxiliar administrativa que us pot rebre i ajudar en tot allò que necessiteu.
Al centre es proporcionen els fulls de preinscripció i la informació dels altres papers que heu de portar per tal d’inscriure als nens i nenes.
Per a més informació podeu anar a la següent adreça.
Els Fruitis i el Kiwi
5
Avui els més petits de l’escola han descobert que el Kiwi es cultiva a Oceania. Un cop hem trobat el continent, hem enganxat el Kiwi!!!
Hem mirat a dins de la nostra capseta màgica dels fruitis i hem trobat uns kiwis.
Quina sorpresa!!!!!!!!!!
Els hem tastat, els grocs ens han agradat molt!!!! Ens han agradat gaire bé a tots…..Ja veureu les cares que fem quan el mengem.
La conferencia
12
Una conferencia es una explicación sobre un tema concreto que una persona experta realiza ante un público o auditorio.
Esto es lo que hicieron, más o menos, en la clase de castellano los alumnos de sexto.
Aquí podeis ver el resultado:
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/bfnh6XvOn2A" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
SUMES AMB COLORS
4A plàstica vam provar fer sumes amb els colors primaris, groc, vermell i blau i ens van sortir colors nous.
SENSE PARAULES!!!
FELICITATS NENS I NENES!!!
![]() |
| Customize a free digital slideshow |
Continuem amb els animals salvatges
4En la nostra classe encara estem treballant els animals salvatges: l’elefant i la girafa. Ara hem començat amb el LLEÓ…
Amb tota aquesta “fauna” anem conversant, llegint, escrivint, aprenent.
Aviat ampliarem el nostre bestiari amb hipopòtams, zebres, tigres, …
![]() |
| This free slideshow design customized with Smilebox |
Les autonomies d’Espanya (I)
0Us poso diferents enllaços per tal de que practiqueu el nom i la localització de les difentents 17 comunitats autònomes i les dues ciutats autònomes en les que està dividit l’estat espanyol.
Especialment dedicat pels alumnes de 4rt i 6è.
http://www.xtec.net/~ealonso/flash/espauto3.html
http://www.xtec.net/~ealonso/flash/mapesflash.htm
Pintem angelets ben rodons com els de Murillo
10A la classe d’art continuem estudiant diferents pintors i aquest cop ha tocat a Bartolomé Murillo, un gran pintor de l’escola sevillana del segle XVII.
Ens han agradat molt els seus angelets i us mostrem com els hem reinterpretat nosaltres.
Heu d’endevinar de qui és cada dibuix. N’hi ha un que no te confusió.
Malpensats em refereixo al Murillo original.
![]() |
| Another free slideshow by Smilebox |
Com et dius? Fil·la, Clorofil·la
14La nostra escola sembla que darrerament s’ha convertit en un petit laboratori. Obres una porta i et surt un experiment.
A la nostra classe vam intentar extreure la clorofil·la de dos tipus de plantes: els espinacs i l’enciam. I la cosa va sortir prou bé. Utilitzant un morter, unes fulles, i una mica d’alcohol vam aconseguir veure la substància que dóna aquest color verd tan bonic a les plantes. Vam comprovar que als espinacs en podem trobar més que a l’enciam.
RECORDEU: La clorofil·la és un pigment que dóna el color verd a les plantes. Gràcies al sol i a l’aire les plantes poden produir clorofil·la.
![]() |
| Slideshow design personalized with Smilebox |
FEM SURAR UN OU
10Avui hem tornat a fer un EXPERIMENT….
Aquesta vegada hem intentat fer surar un ou.
I com ho hem fet?
1. Posem el recipient amb aigua.
2. Els nens/nenes posaran aigua en un got i desprès un ou observaran que l’ou s’enfonsa.
3. Després uns altres posaran l’ou dins l’aigua i observaran que l’ou s’enfonsa.
4. Després trauran l’ou de l’aigua i al mateix recipient posaran força sal i ho remenaran.
5. Tornaran a posar l’ou i s’adonaran que ara l’ou sura.
Sincerament, ho hem fet amb gots i amb un recipient de plàstic, per què no aconseguiem que sures, però al final Hem pogut fer surar l’ou….
NOTA: NO SURTEN TOTS ELS NENS I NENES EN LES FOTOS PER QUÈ HAN SORTIT FOTOS BORROSES
Cine en castellano
13El viernes los niños y niñas de infantil P3, P4, P5 y Primero fueron al “CINE” a ver la película del Rey León. ¡Y sin moverse de la escuela!
Todos estuvieron muy atentos a la película y hoy con Emili y Anna han visualizado un video sobre el mundo de los leones. Para finalizar el trabajo han realizado una ficha sobre el león.
Imaginació – Bave Circus
6Vaig veure aquest curt animat al bloc de l’escola Espígol i em va agradar molt. Així que, sense demanar permís, l’agafo i el penjo al nos.
Mireu que fàcil és, ficant imaginació, jugar. No fan falta plays, ni ds. Només una mica d’imaginació !!!
Bave Circus from DuDuF on Vimeo.
Iria i la seva balena !
10La Iria ens va explicar una miqueteta l’interessant món de les balenes.
![]()
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/twaBPY-I9WM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Estudiem una pota de pollastre
14La Carla, l’Isidre i la Núria, els/les nostres alumnes de 5è estan estudiant els músculs, ossos i articulacions. I no hi ha millor manera per entre-ho que treballant amb ells. Evidentment, amb una pota d’una animal i l’escollit ha estat el pollastre i penseu que n’hi havia de totes les mides: petita, mitjana i gegant.
Hem anat treient els músculs fins arribar als ossos, també hem vist les articulacions i tendons de la pota i les falanges dels dits.
Ha estat didàct i molt divertit perquè a les noies els hi feia una mica de fàstic tocar-les.
Les tortugues de la Mireia
15Tot treballant l’expressió oral, la Mireia ens va explicar un munt de coses interessants sobre el seu animal preferit.
Mireu quin vídeo més xulo ha quedat.
Properament anireu veient la resta dels alumnes !
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/pxeEyQfUpHQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Juguem amb la tensió superfícial de l’aigua.
6La tensió superficial és responsable de la resistència que un líquid presenta a la penetració de la seva superfície, de la tendència a la forma esfèrica de les gotes d’un líquid, de l’ascens dels líquids en els tubs capil·lars i de la flotació d’objectes o organismes en la superfície d’aquests.
Passos per realitzar l’experiment:
1.- Carga aigua neta en el degotador. Descarrega’l gota a gota sobre la moneda, a poc a poc.
2.- Compta el número màxim de gotes que es poden posar fins que l’aigua se’n vagi.
3.- Repeteix l’experiment, amb monedes de diferent grandària.
4.- Segurament el número de gotes que podràs posar canvia força.
Més coses !
10
| EL JOC DEL LLOP – Ajuda al llop a recuperar la memòria. | |
|
ENREDADOS – Activitats relacionades amb la nova peli de Disney ! |
Un nou treball…
18Hola a tots:
Els nens i nenes de P5 comencem un nou treball. QUÈ BÉ…
Durant un temps treballarem diversos animals salvatges…..
Ara per ara, estem fent els elefants i les girafes, entre d’altres… ja sabem on viuen!!!! Trobem girafes i elefants a l’Africa, en canvi a l’Àsia trobem només elefants…..
Aquí us deixem una mostra del que estem fent…. esperem que us agradi…..
El nom de la classe de P3 i P4
10DURANT AQUESTS DIES HEM ESTAT PENSANT EN EL NOM DE LA NOSTRA CLASSE I FINALMENT HO HEM ACONSEGUIT!!!!! SOM LA CLASSE DE LES FRUITES, PERÒ COM QUE SOM ELS MÉS PETITS DE L’ESCOLA ENS DIREM ………
LA CLASSE DELS FRUITIS!!!!!
CADA NEN I NENA HEM ESCOLLIT SER UNA FRUITA DIFERENT…………………………….
US ENSENYEM COM HEM FET EL NOSTRE PROJECTE AMB LES FOTOS !
Dues de les princeses que hi ha a la classe han fet l’aniversari aquest trimestre.





























Comentaris recents