P4- SORTIDA A UNA GRANJA LLETERA – SELVATANA

Com ja sabeu, estem investigant com es fa el iogurt, i després d’haver observat, experimentat amb diferents variants, analitzar, etc… vam arribar a la conclusió que necessitàvem l’ajuda d’un expert que ens resolgués què ens faltava. L’expert era un granger/a que fes iogurt.
Vam anar a una granja de vaques lleteres on vam veure vaques de totes les edats, ens van explicar què menjaven, com es transformava l’herba en llet, vam munyir, vam veure una vaca a punt de parir i cries de 1 , 2 i 3 dies; vam experimentar amb la palla i vam veure com es feia el iogurt. Ara sí que havíem descobert que ens faltava per fer el iogurt, LES BACTERIES.

Aparells Solars

Els nens i nenes de l’aula d’acollida hem investigat
a la científica Maria Telkes que és coneguda per treballar en tecnologies
d’energia solar

Va crear el primer sistema de calefacció solar , Telkes es anomenada

la reina solar” per ser una de les fundadores dels sistemes per emmagatzemar
energia solar

Investigant, hem descobert que en l’actualitat
hi ha molts aparells que utilitzen aquesta energia renovable amb petites
plaques solars o amb grans panells fotovoltaics.­

Us convidem a mirar el nostre vídeo  per comprovar com podem  generar la nostra pròpia energia per l’autoconsum.­

Aparells solars

Fem un mòbil

A la nostra classe, 3rA, hem fet un projecte sobre el mòbil. I com investigant, ens vam adonar que el mòbil a part de ser un aparell electrònic, també té d’altres significats, vam fer un mòbil a l’àrea de plàstica per a la nostra habitació.
Mireu que xulos van quedar!

Sortida a Can Portabella

Els nois i noies de l’aula d’acollida, ahir vam anar a visitar una casa sostenible, ja que aquest any per la setmana cultural estem estudiant l’energia solar i els equipaments sostenibles que tenen un baix impacte ambiental.

 Gràcies a l’Albert que ens va fer una visita guiada, vam poder entendre conceptes com:plaques fotovoltaiques, equipament sostenible, baix impacte ambiental i reduir el consum energètic.

 Can Portabella, és un edifici premiat per les seves mesures d’eficiència energètica , aconsegueix ser un edifici de balanç zero

Us deixem algunes fotos de la sortida

ELS PEIXOS TENEN COR? P5

Continuant amb el projecte sobre el cor, els nens i nenes de P5 van qüestionar-se si els peixos tenien cor, alguns deien que els peixos grans com el tauró, peix espasa, etc. SI que en tenien, però els peixos petits NO perquè no eren massa petits.
Per aquest motiu vam decidir fer la disecció d’un peix per comprovar si tenien cor.
Es van alegrar molt en descobrir que SI que tenen cor i conèixer altres òrgans que tenen els peixos, com la bufeta natatòria, el fetge, l’espina, la llengua, les dents, etc…

A continuació teniu algunes fotos:

VALENTINA. UNA HISTÒRIA DE SUPERACIÓ. P5

Arrel del projecte sobre com ès el nostre cor, la Valentina juntament amb el seu pare, ens van voler explicar com és el cor de la Valentina, que ja a la panxa de la mare li van diagnosticar una cardiopatia congènita.
Amb l’ajuda del seu pare (Gustavo) i les mestres, la Valentina va poder explicar de manera senzilla com és el seu cor i què li van haber de fer.
També ens ha regalat per la biblioteca de l’escola un llibre on apareix la seva històra. És un llibre de petites històries de persones que pateixen una cardiopatia congènita.

Va ser molt emocionant, gràcies Valentina i Gustavo:)
Els companys i companyes de la classe van poder fer-li preguntes.
A continuació us presento algunes fotos: