Al llarg del primer trimestre el comitè verd ha realitzat diverses reunions per decidir com havia de ser l’hort de l’escola i com s’havia d’estructurar. El treball a les classes i la presa de decisions amb els delegats de cada curs, juntament amb la col·laboració de l’AMPA, ha fet realitat el projecte.
Hem iniciat el segon trimestre plantant-hi: faves, cebes, enciams… i els més petits també van tenint cura de l’entorn: la zona enjardinada de l’entrada de l’escola, les flors de la terrassa…
Els avantatges que podem trobar amb la realització d’aquest projecte són:
Alumnes :
- Major motivació en l’aprenentatge, ja que l’hort permet la participació de tots els i les alumnes, independentment del seu nivell i necessitats.
- El seu treball afavoreix que es treballin unes actituds i valors cívics i ecològics.
- Potencia el contacte amb la natura, donat que possibilita realitzar activitats que no es poden desenvolupar dins les quatre parets de l’aula, podent observar in situ els aspectes treballats. Per exemple: observar el cicle vital de les plantes, identificar les seves parts, mesurar,….
- Facilita l’adquisició de comportaments responsables, ja que si no treballen l’hort les hortalisses es moren.
- Aprendre a acceptar que a la vida succeeixen imprevistos que ens desbullen els nostres plans, i com no, hem de tirar endavant.
- Possibilitat d’inferir coneixements apresos durant el projecte a altres contexts: familiar, social,…
Només s’estima allò que es respecta, només es respecta allò que es coneix i només es coneix allò que se’ns ensenya a descobrir.