Un projecte respon a la necessitat de saber i a l’interès per aprendre. L’alumnat és el protagonista de tot el procés. És tan important el que aprèn com el camí que fa l’alumne:
• fer-se preguntes,
• tenir curiositat,
• discriminar entre allò que sap i allò que li agradaria aprendre,
• buscar informació amb l’ajut dels adults (pare, mare, mestres, experts en el tema…),
• posada en comú dels materials aportats a la classe,
• relacionar amb altres aprenentatges i/o amb vivències.
Alguns dels projectes que hem dut a terme aquest curs han sorgit arran del nom de cada aula, segons els interessos i motivacions dels infants.
P-3: “GEGANTS I NANS”
P-4: “ELS TOROS I LES VAQUES”
P-5: “ELS CASTELLS”
Per a la realització del projecte hem seguit les diferents fases:
1. Triar el tema.
2. Què en sabem?
3. Què volem saber?
4. Com ho volem saber?
5. Realització d’activitats
6. Què hem après.
Considerem els projectes una bona manera de posar els nens i nenes en situació d’aprenentatge de tot un procés i una recerca.
Mica en mica van prenent consciència d’aquest procés, que és el que els permetrà assolir nous coneixements, el que en diem “aprendre a aprendre”.
Mestres Ed. Infantil