XI Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta.

Aquest curs a l’escola Martí Poch hem participat en el XI Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta.

Els alumnes de 4t de Primària hi han participat en la categoria de “Grumets vermells”, per a lectors i lectores d’entre 8 i 10 anys, i han llegit el llibre “El nen d’ombra” de la Beatrice Masini. L’alumnat de 6è hi ha participat en la categoria de “Grumets verds”, per a lectors i lectores d’entre 10 i 12 anys, i el llibre que han llegit ha estat “Lladres de joguines” del Carles Sala.

En general, tots s’han esforçat molt per millorar la lectura i ho han aconseguit fent atenció sobretot a les pauses, la vocalització, la postura…. i totes aquests elements que fan de la lectura en veu alta un autèntic plaer tant per als lectors com per als oients.

Els alumnes s’han hagut de preparar les lectures a casa per poder llegir-les després a la classe, amb l’entonació adequada, la velocitat, la pronunciació i el ritme que demana cada tipus de text.

Cap al final del segon trimestre a l’escola hi va haver una eliminatòria… Havíem de triar els alumnes que ens representarien al concurs!!

Aquesta va ser una tasca difícil, però al final va quedar seleccionada l’alumna Enoa Fernández Casanovas de 6è i l’alumne Martí Huguet Vidal del grup de 4t.

La prova de quarts de final es va celebrar a l’auditori de Reus i tots dos van llegir molt bé, hi van posar entusiasme i ens van emocionar amb la seva actuació.

El Martí Huguet va quedar classificat per a la prova de semifinals, que aquesta vegada va ser a Tarragona, i també va llegir amb un gran encert.

P1040899

En general ha estat una experiència molt positiva que ha animat, una vegada més als nostres alumnes, a descobrir el valor dels llibres i els ha permès millorar les destreses necessàries per a una bona lectura expressiva.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *