SORTIDA A VILANOVA DE PRADES DELS ALUMNES DE CICLE INICIAL

El passat dia 11 d’abril els alumnes de primer i segon van anar d’excursió al poble de Vilanova de Prades per tal de realitzar dues activitats ben diferents. La primera consistia en la realització d’un taller sobre els cereals, la farina i l’elaboració del pa a la casa de colònies Cal Català. I l’altra es tractava de la visita a l’explotació ramadera El Serrallonga per tal d’ observar i conèixer els cavalls i d’altres animals domèstics.
Vet aquí un recull de petits fragments extrets dels escrits que posteriorment van fer els alumnes.
“El pa es fa amb farina de blat, aigua, sal i llevat”.
“Vam aprendre que amb el llevat el pa es fa més gran”
“El pa integral està fet de farina sense haver tret la pell del blat”
“El pa és molt bo per la panxa”
“A mi el pa em va quedar allargat i li vaig deixar tastar al Nil, a la mama, al papa, al Pol, a la padrina, la Clara i el Pep.”
“Els cavalls són herbívors i tenen els ull una mica al costat per poder vigilar per tots els cantons que no els ataqui algun carnívor”
“Dormen drets i si algun cop s’estiren a terra és que tenen mal de panxa”
“El pa sec era com una llaminadura pels cavalls”
“Vaig aprendre dels cavalls que la seva defensa és córrer”
“La segona manera de defensar-se es tirant coces”
“Els depredadors sempre mosseguen el coll als cavalls perquè es morin”
“El poni es deia Queca, el poltre Fura, el cavall adult Comanxe i el gos es deia Pica”
“Per saludar al poni has de ficar la ma al seu nas, així et coneix per sempre perquè els cavalls tenen molta memòria de les olors”
“Els cavalls és com si tinguessin cinc cors, un a cada pota i el del cos perquè quan fan catric-catroc la sang els hi puja ràpid de les potes cap amunt”
“L’Anna, la mama de la Iris ens va dir que quant tenien el casc brut li havien de netejar sinó se’ls hi podriria”
“Les gallines quan fan els ous es fiquen a fer coc-coc”
“Abans de marxar vam fer el ball de la civada, que deia treballem, treballem que la civada guanyarem”
Com podeu veure a través de les seves paraules tots junts vam passar un dia profitós i divertit per acabar el segon trimestre.

EQUIP DE CICLE INICIAL

IMG_2288IMG_2302

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *