Daily Archives: 17 maig 2016

SORTIDA DE CICLE INICIAL A CAMBRILS

El passat 22 d’abril els alumnes de cicle inicial van realitzar una sortida a Cambrils que sota el títol de Cala-mars a la Romana els oferia l’oportunitat de conèixer i treballar diferents aspectes en un espai prou proper i al voltant de la façana marítima del poble.

DSCN06541

Un, era la visita a les excavacions de la vil·la romana de la Llosa per conèixer com eren les cases, els menjars i els costums dels romans. L’altre consistia en observar l´entorn vegetal, els animals i el valor ecològic del Barranc de la Mare de Déu del Camí. En la tercera activitat es  tractava de buscar elements que el mar hagués portat fins a la platja i després observar-los i classificar-los, així com l´estudi de les parts de l’animal que donava nom a la sortida: el calamar. Per últim, a la tarda, els alumnes van visitar el port pescador on van poder veure els diferents tipus de barques, les xarxes, les grues, les drassanes, el far… i també alguns pescadors feinejant tot classificant les caixes de peix que havien pescat.

La sortida va ser molt enriquidora ja que a banda dels diferents aspectes treballats els monitors del Centre d´Educació Ambiental l’Alzina van anar explicant també als alumnes curiositats i fets històrics que al llarg dels anys han anat conformant el paisatge actual de part marítima de Cambrils.

DSCN06971