Apadrinem el nostre patrimoni és un programa que es basa en la idea de l’apadrinament d’un element del patrimoni monumental, del patrimoni cultural immaterial o del patrimoni natural, per part d’un centre educatiu.
L’apadrinament implica que el centre educatiu inclogui en el seu Projecte Educatiu de Centre el coneixement i l’estudi d’un element patrimonial del seu entorn local o comarcal com a centre d’interès per a un o tots els seus nivells educatius.
El coneixement del patrimoni local des d’un punt de vista històric, artístic, cultural, natural i científic és important per fomentar la implicació dels alumnes en el territori i la societat i, en darrer terme, per promoure l’exercici d’una ciutadania crítica i responsable.
Divendres 6 de maig l’alumnat de tercer va anar a l’Antic Hospital de la vila per continuar estudiant les característiques arquitectòniques i d’ús de l’espai que aquest curs apadrinem.
Allí ens esperava el Sr. Antoni Carreras que ens va explicar moltes coses que desconeixíem de l’indret. Vam aprofitar per a fer-hi una visita virtual i també vam visionar una pel·lícula que explicava molt bé la seva evolució al llarg dels segles.
Ara toca aprendre’n més per després poder-ho georeferenciar.
Aquestes activitats acosten els alumnes al poble i fa que se l’estimin més.
Moltes gràcies Sr. Carreres per les teves explicacions i el temps que ens vas dedicar!