Monthly Archives: desembre 2014

Patinem!

Durant la setmana del 15 al 19 de desembre els nens i les nenes de la nostra escola han realitzat l’activitat “PATINEM”. Aquesta activitat ja tradicional en el nostre centre compta amb una gran acollida i molt entusiasme per part de la majoria de l’alumnat, ja que és una activitat molt diferent al que fem en el dia a dia habitual i que suposa practicar un altre esport, amb molta tradició  en la nostra comarca, d’una manera lúdica, entretinguda i que suposa una autosuperació a nivell personal i assolir la consecució de nous reptes tant individuals com col·lectius, ja que els alumnes que ja saben patinar posen a prova els seus coneixements sobre la pista  i, alhora, ajuden els que no en saben tant, mentre que els que no ho dominen s’esforcen per aprendre i perdre la por als patins i a moure’s sobre rodes a la vegada que són ajudats pels companys més experimentats.

Així doncs, l’esport ens torna a mostrar els seus valors més solidaris i lúdics, aquesta vegada en forma de patins.

HPIM4979

HPIM4923

HPIM5008

HPIM4927

HPIM4982

HPIM4993

Bon Nadal!

Amb aquest recull de cançons interpretades per l’alumnat de Primària i amb les imatges d’elements nadalencs, realitzades per tot l’alumnat;  l’equip de mestres i l’alumnat  de l’escola, volem desitjar a tota la comunitat educativa unes Bones Festes!

 

Un pessebre molt especial

Els nens i nenes de 3r i 4t hem participat en un concurs nadalenc organitzat pel Consell Comarcal.  Havíem de fer una decoració nadalenca amb objectes usats i nosaltres hem fet un pessebre molt “xulo”.

Per fer les figures hem utilitzat rotlles de paper de vàter i de cuina, roba vella i llana. El riu l’hem fet amb plàstic d’ampolles, la cova és una capsa de cartró, les estrelles les hem fet amb brics de llet, les campanes amb oueres i  els arbres amb cartons….  També hem decorat els vidres amb el cul de les ampolles d’aigua.

Al pessebre hi hem posat el nen Jesús, Josep i Maria, tres àngels, dos pescadors, un caganer, bens, porquets, pastores, músics….. Al final ens ha quedat bastant gran i bonic.

pessebre

El dia 18 de desembre vindran a valorar-lo i esperem que els hi agradi.

I vosaltres, encara no l’heu vist? Heu de venir a veure’l… El trobareu al passadís del primer pis.

                                                                            Alumnes de Cicle Mitjà

Activitats esportives a Sarral

Els dies 13 i 14 de desembre a la vila de Sarral es van realitzar activitats esportives per a totes les edats.

El dissabte va tenir lloc la jornada lúdico esportiva per nens de 3, 4 i 5 anys on varen fer una iniciació als esports com: el bàsquet, futbol sala, psicomotricitat i sobretot els inflables. Varen venir uns 50 nens de totes les escoles de la Conca.

La matinal del cros es va desenvolupar el diumenge,  amb un dia esplèndid  i una temperatura ideal en un circuit molt bo i amb una certa dificultat, amb una pendent bastant forta al principi. Uns 140 corredors entre 3 i 16 anys varen gaudir de les diferents curses durant tot el matí.

El proper cros serà el 18 de gener a Barberà de la Conca.

 

 

CONEIXEM OFICIS ARTESANS: EL PASTISSER.

La nostra escola cada curs treballa el mateix  projecte des de P-3 fins a 6è. Enguany el tema és: “Els oficis artesans de L’Espluga i els voltants”. A Educació infantil hem escollit el PASTISSER, ofici molt arrelat a L’Espluga.

Els objectius que ens hem proposat són: conèixer l’ofici, els estris que utilitzen, les tradicions artesanes de la pastisseria, establir relacions entre els dolços i les celebracions (castanyada, Nadal, Pasqua, Sant Joan,…) i el procés d’elaboració.

Per iniciar el projecte els nens i les nenes de parvulari hem anat de visita a la Pastisseria Farré-Gamell, empresa familiar de pastissers des de fa quatre generacions.

De camí i a mesura que ens anàvem apropant, l’olor de dolç ens guiava a l’obrador. Hem observat com s’elaboren artesanament les neules i els “vanos”, dolços típics de Nadal i que també se’n poden degustar tot l’any.

Els alumnes han gaudit veient i descobrint com es fa cada neula i han pogut contrastar els dos processos d’elaboració, un de manual i l’altre més mecanitzat.

La visita ha acabat, com no podia ser de cap més manera, assaborint els dolços.

Mestres Educació Infantilfrancoli 1

IMG_20141127_161657francoli 2