Daily Archives: 25 abril 2014

Ens visita el periodista Xavier Lozano

Dimarts 22 d’abril el periodista Xavier Lozano va venir a l’escola per parlar amb l’alumnat de cicle superior. Conèixer l’ofici de periodista i la notícia, els mitjans de comunicació que ens envolten, la parla de la vila, … van ser alguns dels temes que es van tractar al llarg de la xerrada que el Xavier ens va oferir.

Aquí us deixem una petita mostra:

 

 

Lectura en veu alta

Aquest Certamen és concebut per a ser treballat col·lectivament i no pretén de cap manera fomentar la competitivitat, però sí l’afany de superació i autoexigència dels nois i les noies. Ens agrada pensar que és el grup classe, la col·lectivitat, qui escull el seu representat, el millor lector, la millor lectora, que es presentarà a les diverses fases eliminatòries i, amb una mica de sort, a la final. Fins i tot pot ser un dels guanyadors. Però de fet el veritable premi el pot tenir tothom, perquè tots els participants en el certamen poden descobrir el gust per la lectura. Tenim el convenciment que llegir en veu alta és important. Escoltar, saber escoltar, llegir en veu alta, saber llegir en veu alta. Llegir. Aquest és l’objectiu que ens proposem difondre a partir d’aquesta activitat.  En un moment en què l’escola es pregunta què s’ha d’ensenyar als alumnes, pensem que podem contribuir, modestament però de manera molt positiva, a fer lectors i lectores. No descobrim res de nou si diem que el foment de la lectura sempre ha estat una de les prioritats dels currículums escolars.Per què la lectura en veu alta?

– per practicar l’entonació, el ritme, les pauses i la fonètica,
– per afavorir la comprensió lectora,
– per ser generadora de debat,
– per treballar alguns aspectes gramaticals,
– per afavorir l’ampliació de lèxic i vocabulari,
– per prendre consciència de l’organització de la informació.

Aquest curs els alumnes de l’escola que ens representaran al Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en veu alta el dimecres 30 d’abril són:

6è: Júlia Alcalde, suplent Jofre Saltó

4t: Núria Avià, suplent Miquel Isern

HPIM7467                                            Alumnes finalistes de l’escola

L’alumna Júlia Alcalde Català esdevé la representant de l’escola que ha arribat a les Semifinals que també s’han celebrat a Reus el dia 14 de maig.

Certamend e lectura en veu alta

 Moltes felicitats a tots!