Divertipati

L’activitat va néixer de mans dels mestres d’educació física i l’objectiu era que l’alumnat participés d’altres tipus de jocs a través dels seus companys a l’hora de l’esbarjo, per aquest motiu, els dies que els alumnes de cicle superior no juguen a futbol, els alumnes responsables de dirigir els jocs es disposen per diferents llocs del pati per a realitzar els jocs que ells han preparat. Prèviament, per a donar a conèixer l’activitat s’ha fet difusió de la mateixa per totes les classes del centre. Les activitats que  tenen més èxit són les que impliquen la corda,  la pilota tova , jocs tradicionals i els escacs.

Amb aquest projecte volem:

1. Potenciar el joc lliure ja que significa facilitar estímuls per incentivar la creativitat, autonomia, defenses a la frustració, resolució positiva de conflictes, etc. Tot allò que facilita i necessita el joc. En definitiva, idear tècniques i recursos per desenvolupar la capacitat de jugar i no només fabricar llistes de prohibicions.

2. Desfer mites: la intencionalitat educativa no significa exclusivament la intervenció directa, ni la participació en els jocs dels infants porta a la pèrdua d’autoritat o intromissió.

3. El joc lliure no és sinònim de deixar fer ni d’inhibició de la tasca educativa. No es tracta de dirigir en tot moment les activitats dels infants al pati, sinó d’ampliar el ventall de possibilitats i anar deixant que aflori l’autonomia i iniciativa de l’alumnat en la tria i pràctica de les activitats al pati; cal entendre que aquest és un procés que s’aprèn i que les primeres fases signifiquen acompanyament i maximització de l’oferta.

4. A partir de l’observació del que passa al pati i del que succeeix quan els infants s’agrupen de manera mixta, de quan s’intervé, quan es modifiquen petits recursos, etc., es poden treure les pautes per reflexionar sobre la intervenció i dotació d’aquesta amb intencionalitat educativa, incidint en les desigualtats de sexe, l’origen sociocultural, la pobresa de repertori lúdic, l’esperit creatiu, etc.

Totes aquestes mirades han tingut un denominador comú: el joc, com a concepte i actitud.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *