Els de P3 i P4 continuem amb la Tardor.
0Aquestes setmanes hem anat realitzant motius de la tardor, ens hem fixat en les fulles dels arbres, les fruites d’aquesta temporada
, els canvis en el vestir
, els canvis en el temps
, els mesos en els quals es tardor i la festa més característica d’aquesta estacio
. Tot el que hem anat aprenent al nostre mural ho hem penjat, un mòvil de castanya ens hem guanyat i la senyoreta una carabassa de hallowen ens ha portat!
Alaaaaaaaaaaa!
2Alaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Treballar amb lupes, balances,imans………….. és molt agraït.
Les ganes d’experimentar i manipular els diferents materials , fa que tot sigui sorprenent.
Sovint la paraula ALAAAAA!!!!, és la més escoltada en veure els resultats.
Qui sap!.. potser el dia de demà tindrem algun inventor o inventora.;)
A psicomotricitat amb el xandall de l’Espígol hem d’anar!
1Les sessions psicomotrius es basen en el moviment corporal a través de jocs col·lectius. Es treballa el control en el moviment, la coordinació global i segmentària, l’equilibri, l’orientació en l’espai i en el temps, la lateralitat…
Prèviament fem una rotllana amb tot el grup per explicar la proposta i organitzar-nos. Durant la sessió observem com participa cada nen/a en els diferents jocs i com es relacionen entre ells. El temps que destinem a psicomotricitat resulta molt lúdic, amb activitats que potencien la cooperació i fomenten la consciència de grup.
Segons el tipus d’activitat les sessions les realitzem al pati, al gimnàs, al poliesportiu o dins de l’aula.
Ja us anirem ensenyant el que anem fent en aquestes sessions, avui…El xandall del Ceip l’Espigol!
Els Càrrecs a P3 i P4.
1Els Càrrecs són unes pautes de comportament que ajuden als nens/es a estructurar-se, a orientar-se i a prendre responsabilitats. L’adquisició dels diferents càrrecs els permet ser més autònoms, fa possible que tinguin una convivència positiva amb els altres i són necessaris en l’adquisició dels nous aprenentatges.
Els Càrrecs s’han de treballar a casa i a l’escola. Observar els seus petits progressos dia a dia i saber valorar-los és per a ells/es una motivació important i necessària per continuar avançant.
5 d’Octubre: Dia mundial del docent
0
La millor manera de celebrar aquest dia és fer una crida als governs de tot el món per invertir adequadament en aquesta professió i aquest sector, que és el de l’ensenyament.
1 d’octubre, Dia Internacional de la Gent Gran
1
Us heu aturat mai a pensar què faríem avui dia sense la gent gran?
Cada cop són més els avis i àvies que van a buscar els seus néts a escola, que en tenen cura quan estan malalts, que els acompanyen al metge perquè el pare o la mare han d’anar a treballar…
Han treballat tota la seva vida i, quan per fí podrien dedicar-se a fer tot allò que més els agradaria, es troben amb una càrrega d’obligacions que no els pertoca; i els joves trobem l’excusa de seguida: ja se sap, els pares bé han d’anar a treballar…
El paper dels avis i àvies ha evolucionat d’acord amb els canvis de la societat actual; per una banda, s’han “modernitzat”: han obert les seves expectatives, surten de vacances, van als Casals i als Centres de Dia a fer activitats, fan sortides; i per l’altra banda, totes aquestes càrregues que abans no tenien i que ara han de suportar per tal d’ajudar als seus fills.
Per tot això es fa necessari que tinguem en compte aquest col·lectiu de persones, que han estat el fonament de la societat on vivim, que ens han educat, que ens han estimat. I no només aquest 1 d’octubre, també el 2, i el 3, i…
Suport a la tasca dels mestres d’educació especial.
1Opinió d’una companya de la professió en un article d’un diari.
Qualitat, diversitat, inclusió són algunes de les paraules que els últims anys el Departament d’Educació ens ha dit que havien de ser els puntals de les escoles públiques i concertades al nostre país. Ens van parlar d’integració que més tard van canviar per inclusió, ens han parlat de donar oportunitats a tots per igual, ens han parlat que els nens i nenes amb discapacitats han d’estar a les escoles ordinàries… Deien que posarien les condicions adients per tal que tots aquests infants tinguessin els recursos necessaris.
La idea del Departament era reduir les escoles d’educació especial i educar a aquests nens a escoles ordinàries. Aquesta actuació política exigeix que hi hagi mestres d’educació especial que facin una tasca especialitzada per a aquests alumnes.
Ara estem en un moment de crisi. El Departament d’Educació ha començat a “prioritzar” recursos, aspecte que trobo molt bé, ja que tots ens hem d’ajustar el cinturó. Però, com acostuma passar a la nostra societat han començat pels més dèbils. L’última notícia que ens arriba és que als mestres d’educació especial d’algunes de les Zones Educatives Rurals (ZER) del nostre territori se’ls elimina la plaça pel proper curs escolar. El Departament vol estalviar les itineràncies que realitzen.
Els especialistes que van per les diferents escoles d’una mateixa ZER són de música, d’anglès, d’educació física i d’educació especial. Han considerat que aquests últims no són necessaris. Aquells nens i nenes amb discapacitats (sensorials, psíquiques…), retards greus d’aprenentatge, etc, que rebien una atenció i orientació a nivell escolar i familiar, més personalitzada, ara ja no la rebran. Em pregunto si no hi ha dins del Departament d’Educació altres sectors, que no professionals, on poder estalviar. Potser la meva pregunta em fa semblar massa ingènua.
Un aniversari viatger !!
3Tota la ZER et desitja que passis un molt bon dia ! Merci per l’esmorzar tan bo que ens has portat ! Per cert, vigila que ja en van 32 …
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/rur5wKoua1o" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Sant Jordi!
1Tradicionalment, a Catalunya la diada de Sant Jordi és el dia dels enamorats, i és costum que les parelles es regalin una rosa vermella “com la sang” i un llibre. La presència del llibre és deguda a que la diada coincideix amb el Dia internacional del llibre, que des de 1930 commemora la mort de Miguel de Cervantes i de Shakespeare. La diada té un caire reivindicatiu de la Cultura Catalana i molts balcons s’engalanen amb la senyera.
Al Ceip L’espígol,els alumnes van realitzar un mural de la primavera al pati i a continuació a recitar i interpretar cançons,danses i jocs de màgia. Finalment cada nen es va endur el seu propi llibre de Sant Jordi creat entre tots els alumnes de la Zer Garrigues Altes.
Pel cap de setmana…
0El llibre imaginari
La Baldufa
Amb la lectura d’un llibre trobat casualment, els personatges canviaran radicalment de vida i descobriran el món de la imaginació, de l’aventura i del viatge.
Espectacle commemoratiu del desè aniversari de la companyia, un espectacle multidisciplinari que combina diferents estils i tècniques: ombres, projeccions, titells plans articulats…
Dissabte, 10 d’abril de 2010, 18 h
Diumenge, 11 d’abril de 2010, 12 h
imac-Sala 1, preu: 6 €, teatre familiar
Intèrprets: Enric Blasi, Emiliano Pardo, Carles Pijuan i Carles Benseny
Direcció: Luis Zornoza
Premi a la Millor Escenografia, Fira de FETEN, Gijon, febrer 2008
El Dia Escolar de la No-violència i la Pau.
0El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP),fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i propers (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi).
El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra“.
Pel Cap de setmana….
0Titelles: Roda, roda…Rodoreda!!
Dia: Diumenge a les 11h del matí.
Lloc: Caixaforum, Lleida.
Comentaris recents