Els de P3 i P4 hem iniciat el PROJECTE DELS PEIXOS.
2Vàrem començar la sessió amb una sèrie de preguntes per saber el que en sabien sense haver treballat el tema a l’escola amb profunditat.
A cada alumne la mestra li fa una pregunta del que saben o imaginen i ells ho van contestant (el que està en negreta són les seves respostes), al final del projecte les tornarem a fer a veure quins canvis hi ha hagut amb les respostes.
# On viuen? A L’AIGUA.
# On hi ha aigua salada? RIU, PLATJA.
# I aigua dolça? PISCINA, RIU.
# Com pot ser també l’aigua? NO HO SABEN.
# Com poden ser els peixos? BLAUS, GROSSOS, PETITS GRISOS.
# Què tenen? CUA, ULLS, CARA, BOCA, PELL, NAS.
# Tenen el cos cobert de… PUNXES
# Què tenen per dins? AIGUA, COR, OSSOS, PELL.
# Què passa i per a que serveix la cua? PER MOURE’S.
# Què mengen? POPS, AIGUA, HERBA.
# Com neixen? D’OUS.
# Què fan amb els ous?. ELS TRENQUEN.
# On comprem el peix per menjar nosaltres? PEIXATERIA.
# Com els pesquen els pescadors? CANYA.
I si volen pescar molts? SAC DE PESCAR.
# Tots els animals que viuen a l’aigua són peixos? NO, EL POP NO HO ÉS.
# I el cavallet de mar és un peix? NO.
De ben segur que ells mateixos al acabar el projecte quedaran sorpresos del que hauran après quan tornem a passar el qüestionari de preguntes!
Ja us informarem!
L’ESCRIPTURA XINESA
4
El sistema d’escriptura actual del xinès és una forma simplificada del sistema tradicional fet servir durant més de dos mil anys. Molts mots xinesos consten d’una sola síl·laba i existeix una representació (caràcter) diferent per a cada una.
Alguns d’aquests caràcters són pictogrames, perquè, encara que actualment s’hagin simplificat, reprodueixen la forma d’un objecte.
Per exemple:
El primer caràcter, pronunciat ren en mandarí modern, vol dir “persona”, i procedeix del dibuix d’un perfil humà. El segon exemple, pronunciat mu, significava “arbre” en l’antiguitat, i representa, de manera estilitzada, el tronc, la copa i les branques de l’arbre.
Altres caràcters són els anomenats ideogrames. En aquests casos els pictogrames es combinen per a suggerir idees per associació.
Per exemple:
Aquests dos ideogrames es basen en els pictogrames anteriors. El primer, pronunciat qiu, significa “presoner”, significat suggerit per la imatge d’una persona tancada. En xinès modern, la paraula normal per a dir presoner és qiúfàn (??), una forma de dues síl·labes que encara conté aquest caràcter. El segon caràcter de la imatge significa “bosc”, idea suggerida per la repetició de l’arbre.
El bodegó
2A principis del trimestre passat vam dibuixar un bodegó. Vam fer servir el llapis, els regles, fulls DIN A3, una llima, una taronja, una carbassa, un plàstic i una pandereta. A vegades, amb poques coses es poden realitzar grans obres!
Vam aprendre com passar les línies del bodegó al full fent servir la proporció.
Enhorabona als artistes!
![]() |
![]() |
Free digital ecard generated with Smilebox |
Una tarda completa
3
Amb les mones fetes, a la tarda vam anar al jardí de la zona esportiva a menjar-se-les. Però abans vam anar a conèixer la futura casa de la cultura. Tot un projecte que s’haurà d’aprofitar!! Va ser una tarda assolellada en la que tota l’escola va gaudir d’uns moments molt bonics |
![]() |
Slideshow design customized with Smilebox |
La visita de les odontòlogues
2A principis del mes d’abril van venir dues odontòlogues a fer una revisió rutinària als alumnes de segon i sisè. A més, ens van mostrar com netejar-se les dents.
Enrecordeu-vos, sempre de dalt cap a baix!!
La mona d’ Infantil!
0Després del pati els alumnes d’infantil han començat a fer el taller de la mona, per així, a la tarda poder-la menjar! Tot i que abans anirem a fer una mini excursió a la “Casa de la Cultura” de Juncosa.
![]() |
![]() |
Digital greeting generated with Smilebox |
Temporada primavera-estiu de l’Espígol
1Així hem decorat les finestres i les parets d’alguna de les zones de l’escola.
Petita mostra de Castellà Oral a Cicle Mitjà i Superior.
1Els alumnes de CM i CS amb la senyoreta Laura s’han inventat akesta història per a representar-la a la resta de l’escola!
Part I
![]() |
![]() |
Customize a free digital greeting |
Aerobithon
4Moltes gràcies a tots els que heu participat!
![]() |
![]() |
Slideshow customized with Smilebox |
Preparant Sant Jordi.
6Les tres escoles de la Zer estem treballant el llibre de Sant Jordi, que com cada any en aquesta època anem realitzant.
Veien I escoltant la cançó i les imatges d’aquest video segur que ara NO tindreu arguments per dir…. llegir és avorrit! 😉
M’encanta llegir from Sther on Vimeo.
Lliçó de motivació
3Alguna vegada t’has sentit desmotivat/da? Aquí us presento un curt vídeo que ens pot ajudar en aquests moments. Encara que ens sembli una tonteria és molt important la reflexió, la dedicació d’un temps a nosaltres mateixos, a estar sols , i sobretot a valorar les decisions que prenem, siguin quines siguin.
Dia Internacional de la dona.
0Avui es compleixen cent anys de la celebració del Dia Internacional de les Dones. Cent anys de la lluita de les dones en els quals han estat molts els èxits aconseguits, però encara estem lluny d’arribar a la igualtat real que posi fi a les discriminacions que patim.
El març de 1911 més d’un milió de dones van sortir al carrer reclamant drets laborals i socials, en aquest primer Dia Internacional de les Dones. Cent anys després, malgrat ser molt el que s’ha aconseguit, encara estem lluny d’equiparar-nos en drets als homes.
Milions de dones en el món pateixen violències, treballen en situacions precaries i amb risc per a la seva salut, viuen en la pobresa, carreguen amb tradicions culturals i religioses o són venudes com a esclaves. Només pel fet de ser dones.
Unicament amb la igualtat real i efectiva transformarem l’actual model social i econòmic
COM PODEM ACONSEGUIR CO2?
4És fantàstica la ciència!!A vegades sembla màgica i tot. A l’aula de CM i CS vam fer un experiment de Medi que consistia en barrejar vinagre amb bicarbonat. Aquests van provocar una reacció química sorprenent tot obtenint CO2 i fent unflar, per tant, el globus que havíem col·locat a la boca d’una botella. Aquí podeu veure les fotos.
(Aclariment: aquest experiment va adreçat bàsicament als alumnes de 6è).
![]() |
![]() |
Create a slideshow design |
El Restaurant.
2L’escenari del projecte és un restaurant en que els alumnes han de gestionar: fer-se càrrec de la caixa, organitzar el magatzem, fer inventari, planificar comandes, analitzar la comptabilitat del mes i portar el negoci en general. Els alumnes han d’efectuar una sèrie d’operacions – sumes, restes, multiplicacions i divisions – per resoldre alguns problemes.
L’activitat està organitzada per diferents escenaris seqüenciats per dificultat. Clickeu a la imatge per començar a practicar. Bon apetit!
Aquest nou cuiner, en Martí, està més content que un gínjol. S’ha format com a cuiner i ara ha trobat la primera feina: treballarà al restaurant de menjar tradicional Can Tripes.
En Martí ha vist que les coses a Can Tripes estan una mica desorganitzades…i ha negociat amb la senyora Carré la teva incorporació.
No cal dir que per fer tasques de gestió d’un negoci, els teus coneixements de matemàtiques són molt importants!
CREANT FLORS I ESTELS
5Al primer trimestre treballàrem la papiroflèxia. Creàrem papallones, flors, vaixells, estels i regals. Tot un món de paper!!!
![]() |
![]() |
Create a free picture collage |
Un mural de notícies II
3Durant el primer trimestre, al mateix temps que anàvem elaborant el mural, anàvem aprenent a dibuixar… Primer, dibuixant personatges de còmics com Mafalda o Tintin, o personatges de sèries d’animació com El código Lioko, La bola de drac, Bob Esponja…, i, per finalitzar, dibuixant els monuments que hem penjat al mural.
I aquí teniu el resultat dels artistes!!Les piràmides d’Egipte, Chichén Itzà (Mèxic), La Muralla Xinesa. L’ Estàtua de la Llibertat (Nova York), La Torre Eiffel (París), L’Alhambra de Granada, La Torre de Pisa (Itàlia) i L’Auditori de Sydney (Austràlia) són els monuments que es podenveure al mural.
![]() |
![]() |
This free digital collage customized with Smilebox |
Comentaris recents